Gå til innhold

Personlighetsforstyrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du jobber i teateret, så kan jeg godt forstå deg, men jeg tror ikke det er så enkelt å bare justere seg hvis en er på utsiden av det som er hensiktsmessig. 

Jeg snakker ikke om fra dag til dag, men over mange år. Fra jeg nesten ikke turte å gå ut av huset og ikke likte å snakke med folk, og ihvertfall ikke skape uenighet med noen, til gradvis tilvenning til sosiale situasjoner, til i dag, hvor jeg vet jeg kan være for kvass og direkte i enkelte situasjoner. og møter konflikter på en helt annen måte enn å gjemme meg (men ofte med litt "etterpåskrekk", over at jeg virkelig sa det der...) :)

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

19

• FGT

8

• AnonymBruker

5

• slabbedask

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg snakker ikke om fra dag til dag, men over mange år. Fra jeg nesten ikke turte å gå ut av huset og ikke likte å snakke med folk, og ihvertfall ikke skape uenighet med noen, til gradvis tilvenning til sosiale situasjoner, til i dag, hvor jeg vet jeg kan være for kvass og direkte i enkelte situasjoner. og møter konflikter på en helt annen måte enn å gjemme meg (men ofte med litt "etterpåskrekk", over at jeg virkelig sa det der...) :)

Ok, ja da forstår jeg deg bedre.

Skrevet

Nei.

Ved et avvik/forstyrrelse ligger en langt ut til siden i et personlighetstrekk sammenlignet med de fleste/normalen/det som er hensiktsmessig. Med behandling og/eller sterk jobbing med seg selv, kan en endre seg i retning inn mot normalnivået/midten. Jeg har aldri opplevd eller lest om at noen har passert midtstreken og havnet på den andre siden.

Takk for svar. Nå skønte jeg litt mer.

Forsto jeg det riktig med at det er min egentlige personlighet bare litt mer "ekstremt" til en side enn den kunne vært?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er din egen personlighet. Du er og skal være den samme som du alltid har vært. Men noen uhensiktsmessige personlighetstrekk skal beveges i retning det "normale". Jeg liker best å erstatte "det normale" med "hensiktsmessig".

Skrevet

Ja, det er din egen personlighet. Du er og skal være den samme som du alltid har vært. Men noen uhensiktsmessige personlighetstrekk skal beveges i retning det "normale". Jeg liker best å erstatte "det normale" med "hensiktsmessig".

Ok. Da er jeg vist naturlig snill og empatisk uansett.

Håper jeg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ok. Da er jeg vist naturlig snill og empatisk uansett.

Det tror jeg også :-)

Skrevet

Det tror jeg også :-)

Hyggelig at du tror det:)

Da er jeg kanskje ikke så slem selvom jeg har sagt dumme ting til deg innimellom..

Skrevet

Da er jeg kanskje ikke så slem selvom jeg har sagt dumme ting til deg innimellom..

Man er ikke slem selv om man ikke alltid er enig med andre eller man overreagerer noen ganger :)

Skrevet

Jeg skrev mye dumt og slemt til nhd før.. Han provoserte meg så mye osv. I ettetid har jeg skjønt at han bare prøvde å hjelpe meg. Andre brukere prøvde også å hjelpe meg, men de var jeg mer forsiktig med å svare på den måten. Jeg følte meg slem den tiden, men jeg mente ikke å være det.

Jeg synes du virker som du er en ordentlig go'Jente man kan bli ordentlig glad i :)

Skrevet

Man er ikke slem selv om man ikke alltid er enig med andre eller man overreagerer noen ganger :)

Det er sant:)

Takk for at du minte meg på det

Skrevet

Jeg skrev mye dumt og slemt til nhd før.. Han provoserte meg så mye osv. I ettetid har jeg skjønt at han bare prøvde å hjelpe meg. Andre brukere prøvde også å hjelpe meg, men de var jeg mer forsiktig med å svare på den måten. Jeg følte meg slem den tiden, men jeg mente ikke å være det.

Jeg synes du virker som du er en ordentlig go'Jente man kan bli ordentlig glad i :)

Jeg har sett noen av de trådene det skjedde i, og alt var absolutt ikke din feil. Det var flere som ikke svarte så fint heller. Men skjønner hva du mener, men du er iallfall langt fra slem. Så ikke føl deg som det:)

Hehe, hyggelig at du syns det. Gode ord er alltid koslig ^_^

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...