Gå til innhold

Urolig

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er så urolig i dag, føler på meg at noe er galt men jeg vet ikke hva som er galt. Så hører jeg sirener, da blir jeg enda mer urolig. Er dette normalt? Uff!

Bare mener ingen kan være trygge, alt kan skje. Det er så mye som kan skje...det skjer jo mye hver dag med folk.

Endret av stjernestøv
Skrevet

Jeg tror du må bli flinkere til å skille mellom begrepene "kan" og "vil".

Det er utrolig mye som "kan" gå galt eller "kan" skje i løpet av en dag. Det betyr ikke det samme som at det vil skje. Gjennom å akseptere at du (og familien din) som alle andre mennesker er dødelig, og at du ikke kan kontrollere alt, så vil du få en mye bedre livskvalitet og bli i stand til å nyte livet ditt igjen.

Jeg går f.eks ikke og bekymrer meg for om en stein fra verdensrommet treffer meg i hodet, selv om det "kan" skje. Jeg har i perioder bekymret meg for masse annet, som jeg nå ser at er like irrasjonelt å bekymre seg for. Men det viktige er å akseptere at du er dødelig, du "kan" dø i morgen, men det betyr ikke at du vil gjøre det.

Skrevet

Jeg tror du må bli flinkere til å skille mellom begrepene "kan" og "vil".

Det er utrolig mye som "kan" gå galt eller "kan" skje i løpet av en dag. Det betyr ikke det samme som at det vil skje. Gjennom å akseptere at du (og familien din) som alle andre mennesker er dødelig, og at du ikke kan kontrollere alt, så vil du få en mye bedre livskvalitet og bli i stand til å nyte livet ditt igjen.

Jeg går f.eks ikke og bekymrer meg for om en stein fra verdensrommet treffer meg i hodet, selv om det "kan" skje. Jeg har i perioder bekymret meg for masse annet, som jeg nå ser at er like irrasjonelt å bekymre seg for. Men det viktige er å akseptere at du er dødelig, du "kan" dø i morgen, men det betyr ikke at du vil gjøre det.

Det er så mange som får skader som hemmer dem i livet, noen får hjerneslag og noen blir lam. Noen dør og blir tatt av skred, synes jeg hører om så mye fælt om dagen. Men det er jo sant det, ikke sikkert det vil skje oss men det kan. Det beste er jo å nyte livet mens en kan, og være takknemlig mens man har hverandre.

Skrevet

Jeg lurer på om bekymring og angst hører med til diagnosen min? Eller har jeg en angstlidelse i tilegg?

Skrevet

Er ikke noe godt ut å bekymre seg så mye :/

Har det slik mye jeg også. Har ikke så gode råd, men syns du burde prate med noen om det. Det virker som du sliter mye med angst og bekymringer

Skrevet

Jeg lurer på om bekymring og angst hører med til diagnosen min? Eller har jeg en angstlidelse i tilegg?

Det hjelper å ha noe å gjøre. Da får man ikke tid til å tenke så mye.

Skrevet

Er ikke noe godt ut å bekymre seg så mye :/

Har det slik mye jeg også. Har ikke så gode råd, men syns du burde prate med noen om det. Det virker som du sliter mye med angst og bekymringer

Ja jeg gjør jo det, kan jo snakke med sykepleieren om det men hva hjelper det?

Skrevet

Det hjelper å ha noe å gjøre. Da får man ikke tid til å tenke så mye.

Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

Skrevet

Det er vel ikke noe i veien for at du kan ha en angstlidelse i tillegg?

(Jeg kan selvfølgelig ikke si OM du har en angstlidelse i tillegg..)

Jeg trodde at i de såkalte "negative symptomene" mer lå en form for depresjonsproblematikk - og at man kunne ha angst ved siden av.

Skrevet

Ja jeg gjør jo det, kan jo snakke med sykepleieren om det men hva hjelper det?

Hva med å lese om teknikker mot angst på nettet?

Det er ingen enkel løsning på angst det er detaliert og vanskelig å få bort.

Føler med deg <3

Bare vit mye at det du er redd for er veldig liten sannsynlighet.

Skrevet

Det er vel ikke noe i veien for at du kan ha en angstlidelse i tillegg?

(Jeg kan selvfølgelig ikke si OM du har en angstlidelse i tillegg..)

Jeg trodde at i de såkalte "negative symptomene" mer lå en form for depresjonsproblematikk - og at man kunne ha angst ved siden av.

Jo jeg har nok angstlidelse i tilegg, sikkert GAD. Har hatt det tidligere.

Skrevet

Hva med å lese om teknikker mot angst på nettet?

Det er ingen enkel løsning på angst det er detaliert og vanskelig å få bort.

Føler med deg <3

Bare vit mye at det du er redd for er veldig liten sannsynlighet.

Er vel sikkert mange teknikker ja. Var jo ingen grunn for min bekymring i dag, alle er ok :) Våkner hver dag med bekymringer som fører til angst.

Skrevet

Er vel sikkert mange teknikker ja. Var jo ingen grunn for min bekymring i dag, alle er ok :) Våkner hver dag med bekymringer som fører til angst.

Er slitsomt ha det slik, håper du finner en løsning med behandleren din som kan hjelpe snart

Skrevet

Er slitsomt ha det slik, håper du finner en løsning med behandleren din som kan hjelpe snart

Håper jeg finner en løsning ja.

Skrevet

Jeg har det på en lignende måte og har problemer med å akseptere at jeg og mine nærmeste er dødelige. Det er ikke godt å ha det sånn, Stjernestøv. Jeg prøver å ikke tenke på fremtiden og heller fokusere på livet her og nå. Det er det som er viktig for meg. Det eneste vi egentlig virkelig har, er øyeblikket, ingen kan vite hva som skjer i morgen. At det er en form for angst er jeg ikke tvil om. Men kanskje det er mer en eksistensiell angst, enn angstlidelse?

Anonymous poster hash: 94b3a...f2c

Skrevet

Jeg har det på en lignende måte og har problemer med å akseptere at jeg og mine nærmeste er dødelige. Det er ikke godt å ha det sånn, Stjernestøv. Jeg prøver å ikke tenke på fremtiden og heller fokusere på livet her og nå. Det er det som er viktig for meg. Det eneste vi egentlig virkelig har, er øyeblikket, ingen kan vite hva som skjer i morgen. At det er en form for angst er jeg ikke tvil om. Men kanskje det er mer en eksistensiell angst, enn angstlidelse?

Anonymous poster hash: 94b3a...f2c

Det kan godt hende at det er eksistesiell angst, jeg prøver å leve i nuet jeg også. Nyte de gode stundene vi har sammen, vite at vi lever og og nå.

Skrevet

Det kan godt hende at det er eksistesiell angst, jeg prøver å leve i nuet jeg også. Nyte de gode stundene vi har sammen, vite at vi lever og og nå.

Om du lurer på det er det lureste ta det opp. For hvis du har det uten at de som behandler deg oppdager det så får du ikke god nok hjelp. Å få bekreftet eventuelt angst-diagnose kan gjøre behandlingen bedre.

Håper du har det bedre idag forresten:)

Skrevet

Om du lurer på det er det lureste ta det opp. For hvis du har det uten at de som behandler deg oppdager det så får du ikke god nok hjelp. Å få bekreftet eventuelt angst-diagnose kan gjøre behandlingen bedre.

Håper du har det bedre idag forresten:)

Ja får ta det opp og se hva han sier. I dag har jeg det bedre, det er andre ting på agendaen. Har jo en sønn her som nettopp har kommet ut av et forhold.

Gjest Gargamel
Skrevet

Ja får ta det opp og se hva han sier. I dag har jeg det bedre, det er andre ting på agendaen. Har jo en sønn her som nettopp har kommet ut av et forhold.

Hvordan har sønnen din det?

Skrevet

Hvordan har sønnen din det?

Han har vært ganske trist og i dag ringte eksen, det rippet opp i mye. Hun ville være venner noe han ikke vil etter alt som har hendt, hun bryr seg jo ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...