Gå til innhold

Tilregnelig må jeg sone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dersom jeg blir funnet tilregnelig men med store psykiske vansker, som alvorlig tvangslidelse, paranoid personlighetsforstyrrelse vrangforestillingslidelse, depresjon og angst og kanskje flere diagnoser også. Dersom jeg har alt dette, men ikke psykotisk, kan jeg da måtte sone? Har hørt noe som heter nedsatt tilregnelighet, og ikke soningsdyktig

Jeg klarer rett og slett ikke å sone, jeg har sonet før og jeg hadde veldig mye angst og jeg klarer ikke å ta vare på meg selv i friheten, hvordan blir det da i fengsel? hva skjer om jeg ikke klarer å spise og blir helt sengeliggende, må jeg fortsatt sone ? dette er nærmest tortur og ikke straff.

Dersom jeg ikke hadde hatt tanker om dommedag der kvinnene skal le av meg, hadde jeg inrømmet at nå kan jeg sone. Men sliter virkelig. Det er snakk om pågående saker, som handler om trusler.

Vurderer også å sende brev til justiskomiteen om at definisjonen av tilregnelighet er helt feil, er det greit å fengsle folk med store psykiske vansker? hvorfor er kun psykose unntak? Er du enig at reglene bør endres?

Anonymous poster hash: 1aa8b...221
  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

52

• Toga

10

• slabbedask

9

• stjernestøv

5

Skrevet

Hei Dersom jeg blir funnet tilregnelig men med store psykiske vansker, som alvorlig tvangslidelse, paranoid personlighetsforstyrrelse vrangforestillingslidelse, depresjon og angst og kanskje flere diagnoser også. Dersom jeg har alt dette, men ikke psykotisk, kan jeg da måtte sone? Har hørt noe som heter nedsatt tilregnelighet, og ikke soningsdyktig Jeg klarer rett og slett ikke å sone, jeg har sonet før og jeg hadde veldig mye angst og jeg klarer ikke å ta vare på meg selv i friheten, hvordan blir det da i fengsel? hva skjer om jeg ikke klarer å spise og blir helt sengeliggende, må jeg fortsatt sone ? dette er nærmest tortur og ikke straff. Dersom jeg ikke hadde hatt tanker om dommedag der kvinnene skal le av meg, hadde jeg inrømmet at nå kan jeg sone. Men sliter virkelig. Det er snakk om pågående saker, som handler om trusler. Vurderer også å sende brev til justiskomiteen om at definisjonen av tilregnelighet er helt feil, er det greit å fengsle folk med store psykiske vansker? hvorfor er kun psykose unntak? Er du enig at reglene bør endres?   Anonymous poster hash: 1aa8b...221

Nei.

Den beste måten å unngå disse problemene er å la være å begå kriminelle handlinger.

Skrevet

Nei.

Den beste måten å unngå disse problemene er å la være å begå kriminelle handlinger.

Truslene kommer når jeg er i fare situasjon, jeg føler de har makt over meg, og er ute etter å plage meg og ydmykke meg. Og truslene er mot kvinner i offentlige instanser, nesten ingen menn. Dette er ikke kriminalitet fra min side.

Dersom jeg blir dømt til fengsel med så store vansker vil jeg bli rikskjent.

Gjest Gargamel
Skrevet

Truslene kommer når jeg er i fare situasjon, jeg føler de har makt over meg, og er ute etter å plage meg og ydmykke meg. Og truslene er mot kvinner i offentlige instanser, nesten ingen menn. Dette er ikke kriminalitet fra min side.

Trusler mot folk som gjør jobben sin i helsevesenet er på ingen måte selvforsvar. Det er kriminelt.

Skrevet

Trusler mot folk som gjør jobben sin i helsevesenet er på ingen måte selvforsvar. Det er kriminelt.

Du får tolke det sånn. De er der og ikke gjør jobben sin, jo jobben er å terrorisere meg og plage meg.

Skrevet

Er ikke sikkert du blir dømt, grunnene til truslene kommer jo av psykotisk innhold i tankene dine.

Skrevet

Ja, du må sone. Fordi du ikke er psykotisk. Anbefaler deg heller å snakke med fastlegen så kan du begynne med antipsykotika viss du vil bli kvitt vrangsforestillingene dine..

Anonymous poster hash: 36a61...dfe
Skrevet

Ja, du må sone. Fordi du ikke er psykotisk. Anbefaler deg heller å snakke med fastlegen så kan du begynne med antipsykotika viss du vil bli kvitt vrangsforestillingene dine..

Er han ikke psykotisk når han har vrangforestillinger da? Det er jo det det er.

Skrevet

Er han ikke psykotisk når han har vrangforestillinger da? Det er jo det det er.

Men viss han er den jeg tror han er, så er ikke "vrangsforestillingene" som han kaller det, vrangsforestillinger, men islam.

Og da er man ikke psykotisk, heller hjernevaska.

Skrevet

Du får tolke det sånn. De er der og ikke gjør jobben sin, jo jobben er å terrorisere meg og plage meg. Anonymous poster hash: 1aa8b...221

Dette er psyke tanker. Kvinner i offentlige instanser er ikke ute etter å plage deg.

Anonymous poster hash: 97b17...427

Skrevet

Men viss han er den jeg tror han er, så er ikke "vrangsforestillingene" som han kaller det, vrangsforestillinger, men islam. Og da er man ikke psykotisk, heller hjernevaska. Anonymous poster hash: 36a61...dfe

Da anbefaler jeg å flytte til saudi arabia. Der er det ingen kvinner i offentlige instanser.

Skrevet

Sa ikke NHD att du var psykotisk da? Da burde vel en annen psykiater/sakskyndig se det og, men du burde jo i det minste bli tvangsinnlagt, dersom psykosen din får deg til å bryte loven, og true folk... slik att du har muligheter for å slutte å true folk, det er ikke hyggelig å bli truet....

Anonymous poster hash: b8c59...4d1
Skrevet

Sa ikke NHD att du var psykotisk da? Da burde vel en annen psykiater/sakskyndig se det og, men du burde jo i det minste bli tvangsinnlagt, dersom psykosen din får deg til å bryte loven, og true folk... slik att du har muligheter for å slutte å true folk, det er ikke hyggelig å bli truet....

Anonymous poster hash: b8c59...4d1

Behandler er uenig med NHD, han sier jeg har vrangforestillinger uten psykose, og at NHD ikke kjenner meg godt nokk. er veldig forvirra

Skrevet

Behandler er uenig med NHD, han sier jeg har vrangforestillinger uten psykose, og at NHD ikke kjenner meg godt nokk. er veldig forvirra

Selvsagt kan du ikke bli diagnostisert av en "psykiater" på et forum... kom deg til legen!

Skrevet

Men viss han er den jeg tror han er, så er ikke "vrangsforestillingene" som han kaller det, vrangsforestillinger, men islam.

Men kan ikke åndelige forestillinger være psykotisk....og relgiøse forestillinger kan vel også være psykotisk? Men det blir nok vanskelig å skille da, men NHD tror han er psykotisk.

Skrevet

Men kan ikke åndelige forestillinger være psykotisk....og relgiøse forestillinger kan vel også være psykotisk? Men det blir nok vanskelig å skille da, men NHD tror han er psykotisk.

Skulle ønske NHD kunne snakke med behandlern min. Jeg har ikke blitt utredet av min behandler, han sier bare at jeg ikke er psykotisk, men har ''alvorlige vrangforestillinger '' 

Han er psykiatrisk sykepleier, men tror han har snakket med psykiater og psykolog, men jeg er usikker. 

Blir jeg sviktet tror dere? at jeg får forsinket diagnose?

Gjest Gargamel
Skrevet

Det han tror kommer ikke fra Islam. Han har funnet på det selv, og imaner sier det er feil.

Skrevet

Skulle ønske NHD kunne snakke med behandlern min. Jeg har ikke blitt utredet av min behandler, han sier bare at jeg ikke er psykotisk, men har ''alvorlige vrangforestillinger '' 

Han er psykiatrisk sykepleier, men tror han har snakket med psykiater og psykolog, men jeg er usikker. 

Blir jeg sviktet tror dere? at jeg får forsinket diagnose?

En sykepleier har jo ikke så god peiling som en psykiater, og hvis du har vrangforestillinger er du jo psykotisk da. Forstår ikke helt den behandleren din.

Skrevet

En sykepleier har jo ikke så god peiling som en psykiater, og hvis du har vrangforestillinger er du jo psykotisk da. Forstår ikke helt den behandleren din.

Han begrunner det med at jeg er oppegående og fungerer for bra til å være psykotisk. Men jeg gjør jo ikke det. Du virker hjelpsom og snill stjernestøv, takk!.

Det er ikke min feil at jeg har bra innsikt og er smart, men han som drepte Sigrid kjørte bil fra Ålesund til Oslo flere ganger tror jeg, og man kan jo fungere selvom man er psykotisk? han mener at psykose er å miste seg helt osv

Skrevet

Skulle ønske NHD kunne snakke med behandlern min. Jeg har ikke blitt utredet av min behandler, han sier bare at jeg ikke er psykotisk, men har ''alvorlige vrangforestillinger ''  Han er psykiatrisk sykepleier, men tror han har snakket med psykiater og psykolog, men jeg er usikker.  Blir jeg sviktet tror dere? at jeg får forsinket diagnose? Anonymous poster hash: 1aa8b...221

Du har ikke en kompetent behandler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...