Gå til innhold

Tilregnelig må jeg sone?

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

52

• Toga

10

• slabbedask

9

• stjernestøv

5

Skrevet

Meget frekt av deg, og jeg mistenker hvem du er ! det er grunden for at du har sluttet å snakke med meg på PM

jeg er ingen kriminell, så tenk før du skriver noe ;)

Anonymous poster hash: 1aa8b...221

Hvorfor skal du sone om du ikke er kriminell? Har du ikke truet noen?

Anonymous poster hash: 63a6e...f35

Skrevet

Bedre med fengsel, vel... der har du langt flere rettigheter.

Skrevet

Det beste for deg er å akseptere at du har gjort noe kriminelt og sone straffen din som alle andre kriminelle. Du må slutte å skylde på alle andre for ting du gjør. Du vil ikke i fengsel og du vil ikke bli tvangsinnlagt. Hvordan hadde du følt det om noen hadde truet deg og sluppet unna uten hverken fengsel eller behandling?

Anonymous poster hash: 63a6e...f35

Meget frekt av deg, og jeg mistenker hvem du er ! det er grunden for at du har sluttet å snakke med meg på PM

jeg er ingen kriminell, så tenk før du skriver noe ;)

FREKT?? Du burde akseptere at du har gjort noe kriminelt, og ta straffen din som en mann!

Anonymous poster hash: 36a61...dfe

Skrevet

Hvor ofte skjer det egentlig at noen erkjennes utiltregnelig uten at de idømmes tvungent psykisk helsevern?

Det er jo helt meningsløst.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Utilregnelighet er knyttet til "alvorlig sinnslidelse" som igjen er knyttet til psykose som igjen er knyttet til vrangforestilling.

Jeg mener du har vrangforestillinger, at du dermed e rpsykotisk og at du således er utilregnelig.

Du har skrevet at din psykiater mener du har vrangforestillinger, men at du ikke er psykotisk.

Psykiateren dun har et klart fortrinn ved at vedkommende har truffet deg og snakket med deg. Det har ikke jeg.

Hvis forsvareren din mener du er/kan være utilregnelig, kan dere be om en judisiell observasjon. Konklusjonen i denne vil være førendefor utfallet av rettsaken.

Hvis du ikke er utilregnelig, må du sone.

Skrevet

Der jeg ikke støtter hets mot Islam, muslimer, personer av ikke-vestlig opprinnelse, osv. så håper jeg også at du forstår at mange her på DOL kan bli provosert av det du skriver.

Du har noen syn som de fleste (bortsett fra deg, men det er jo det som ligger i vrangforestillinger) skjønner at er helt feilaktige. Det fremstår også som om du prøver å komme deg billigst mulig unna det gale du har gjort (ikke vil du sone, og ikke vil du inn til tvunget psykisk helsevern). Du må forstå at hvis du er syk, så har du et ansvar for å bli frisk. Hvis du ikke er syk, så må du ta straffen for det du har gjort og stå for det.

Jeg håper, uten at det egentlig har betydning for denne saken, at lesere av DOL forstår at det som snakkes om i denne tråden ikke er representativt for Islam. Dette er psykisk lidelse, ikke religiøs praksis, heller ikke ekstremisme.

Skrevet

Der jeg ikke støtter hets mot Islam, muslimer, personer av ikke-vestlig opprinnelse, osv. så håper jeg også at du forstår at mange her på DOL kan bli provosert av det du skriver.

Du har noen syn som de fleste (bortsett fra deg, men det er jo det som ligger i vrangforestillinger) skjønner at er helt feilaktige. Det fremstår også som om du prøver å komme deg billigst mulig unna det gale du har gjort (ikke vil du sone, og ikke vil du inn til tvunget psykisk helsevern). Du må forstå at hvis du er syk, så har du et ansvar for å bli frisk. Hvis du ikke er syk, så må du ta straffen for det du har gjort og stå for det.

Jeg håper, uten at det egentlig har betydning for denne saken, at lesere av DOL forstår at det som snakkes om i denne tråden ikke er representativt for Islam. Dette er psykisk lidelse, ikke religiøs praksis, heller ikke ekstremisme.

Dette stemmer ikke isomethingworng.

Han skriver:

"de vil plage meg og mobbe meg på Dommedagen av hvordan jeg onanerte og hvordan jeg så ut, kvinner i offentlige instanser er de som vil plage meg , og si '' du er homo fordi øynene dine var åpne når du onanerte '' så er jeg redd for å bli såret. De ler av pasienter, lang historie!"

Du mener altså at dommedag ikke er reprensativt for islam, eller hva?? 

Men jeg sier ikke at det kun er islam, det er fullt mulig at psykisk lidelse har en liten del i det også..

Skrevet

Dette stemmer ikke isomethingworng.

Han skriver:

"de vil plage meg og mobbe meg på Dommedagen av hvordan jeg onanerte og hvordan jeg så ut, kvinner i offentlige instanser er de som vil plage meg , og si '' du er homo fordi øynene dine var åpne når du onanerte '' så er jeg redd for å bli såret. De ler av pasienter, lang historie!"

Du mener altså at dommedag ikke er reprensativt for islam, eller hva?? 

Men jeg sier ikke at det kun er islam, det er fullt mulig at psykisk lidelse har en liten del i det også..

Dette handler om annen tolkning av dommedag som ingen deler med personen.

Skrevet

Utilregnelighet er knyttet til "alvorlig sinnslidelse" som igjen er knyttet til psykose som igjen er knyttet til vrangforestilling.

Jeg mener du har vrangforestillinger, at du dermed e rpsykotisk og at du således er utilregnelig.

Du har skrevet at din psykiater mener du har vrangforestillinger, men at du ikke er psykotisk.

Psykiateren dun har et klart fortrinn ved at vedkommende har truffet deg og snakket med deg. Det har ikke jeg.

Hvis forsvareren din mener du er/kan være utilregnelig, kan dere be om en judisiell observasjon. Konklusjonen i denne vil være førendefor utfallet av rettsaken.

Hvis du ikke er utilregnelig, må du sone.

Hei NHD. Håper du ser dette.

Jeg har vært i pre judisiell observasjon, det er før full judusiell obseravasjon, der sier psykiater at jeg kan ha vært i tilstand som kommer under straffeprossesloven 44 og anbefaller full judusiell observasjon. Den gang fortalte jeg ikke mine tanker om dommedag, snakket kun om straffesakene. De kunne ha sakt at jeg er frisk allerede der, men jeg er glad for at helsepersonell forstår at jeg sliter. Jeg sliter med tvangstanker som jeg inrømmer, tanker om dommedag er ingen sykdom tenker jeg, det er realitet, fordi ingen i verden deler mine tanker, da er jeg kanskje utvalgt til den rette, eller har fått den riktige infoen. Den tanken skaper ivertfall kraftig angst, jeg er redd kvinner, og dems terror mot meg etter døden og nå i livet. Kvinner spessielt i offentlige instanser.

Så kan hende min behandler og sakkynde er uenige om min tilstand, jeg skal nevne at du mener at jeg er psykotisk. Hvis det er greit ja

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg vil, bli funnet tilregnelig eller utilregnelig. MEn om jeg skal velge, tror jeg at jeg velger fengsel, i og med at jeg frykter akutt psykiatrien og vet at torturerer der. Men jeg vil fortsette behandlingen hos DPS, og ikke havne i fengsel eller tvunget psykisk helsevern.

Skrevet

Så kan hende min behandler og sakkynde er uenige om min tilstand, jeg skal nevne at du mener at jeg er psykotisk. Hvis det er greit ja

Det er ikke mulig å fjerndiagnostisere slikt over nettet.

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg vil, bli funnet tilregnelig eller utilregnelig. MEn om jeg skal velge, tror jeg at jeg velger fengsel, i og med at jeg frykter akutt psykiatrien og vet at torturerer der. Men jeg vil fortsette behandlingen hos DPS, og ikke havne i fengsel eller tvunget psykisk helsevern. Anonymous poster hash: 1aa8b...221

Hva enn du gjør, så sørg for å få skikkelig behandling.

At "du er den eneste som har skjønt det" eller "er den eneste som har rett" er ganske typisk for vrangforestillinger.

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg vil, bli funnet tilregnelig eller utilregnelig. MEn om jeg skal velge, tror jeg at jeg velger fengsel, i og med at jeg frykter akutt psykiatrien og vet at torturerer der. Men jeg vil fortsette behandlingen hos DPS, og ikke havne i fengsel eller tvunget psykisk helsevern.

Har du tenkt på det at helsevesenet er et kvinnedominert yrke og fengsel er et mannsdominerende yrke?

Skrevet

Trodde man var psykotisk først når man hadde mistet alle snev av tvil på riktigheten av sine egne tanker.

Skrevet

Trodde man var psykotisk først når man hadde mistet alle snev av tvil på riktigheten av sine egne tanker.

du har riktig, kanskje er jeg ikke psykotisk. Men kan du fortelle meg hva tankene mine om dommedag er? Så du deler mine tanker? da er du den første i verden etter meg som er enig med meg. Flott. Er helt seriøs, dette gir meg bra følelse, at noen anser mine tanker som friske. 

Skrevet (endret)

du har riktig, kanskje er jeg ikke psykotisk. Men kan du fortelle meg hva tankene mine om dommedag er? Så du deler mine tanker? da er du den første i verden etter meg som er enig med meg. Flott. Er helt seriøs, dette gir meg bra følelse, at noen anser mine tanker som friske. 

Tankene dine er ikke friske selv om du ikke skulle være psykotisk.

PS: For ordens skyld:

Jeg aner ikke om du er psykotisk, jeg kommer bare med generelle betraktninger her. Dette må du ta opp med legen din, og verken leger eller legfolk på nettet.

Endret av Toga
Skrevet

Du finner neppe noen som betrakter tankene dine som friske.

Anonymous poster hash: 9d75a...f5b

Skrevet

Tankene dine er ikke friske selv om du ikke skulle være psykotisk.

PS: For ordens skyld:

Jeg aner ikke om du er psykotisk, jeg kommer bare med generelle betraktninger her. Dette må du ta opp med legen din, og verken leger eller legfolk på nettet.

Ok. Men å fengsle en som ikke har friske tanker, er greit? Bare psykose slipper fengsel. Folk som bruker andre steder enn hodet til å tenke med som har laget reglene om dette ja

Skrevet

Ok. Men å fengsle en som ikke har friske tanker, er greit? Bare psykose slipper fengsel. Folk som bruker andre steder enn hodet til å tenke med som har laget reglene om dette ja

Tror de fleste som soner sitter der pga. "syke" tanker. Men for å være strafferettslig utilregnelig må det altså være så alvorlig som psykose.

Men husk at det uansett er opp til retten å bestemme straffen din, hvis du kan straffes. Da vil nok denne sykdommen din telle som formildende omstendigheter, tror jeg.

Kanskje du kan få samfunnsstraff. Vet du hva det er?

Altså hvis du ikke blir erkjent strafferettslig utilregnelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...