Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, da misforsto jeg litt.

Jeg syns du har kommet langt. Du klarte vgs. Det er viktigst.

Da har du muligheten til å starte rett på hvis du blir frisk nok i fremtiden. Da slipper du byrden med å ikke ha klart vgs. Du burde være stolt av det:)

Ja, og jeg bestod med glans. ;) Kan komme inn på legestudiet og bli psykiater? :P

(For de som måtte ha slike bisarre ønsker.)

Problemet er - og her kommer poenget mitt - at jeg har sluttet og begynt på forskjellige ting mange ganger. ;)

Med hvilket resultat? Jo, jeg er motløs, apatisk, pessimistisk og fremmedgjort. ;)

Så jeg kommer ikke til å støtte deg på at du skal slutte, selv om jeg selvsagt ikke vet noe særlig om din situasjon... :)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

23

• Toga

9

• slabbedask

5

• laban

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, og jeg bestod med glans. ;) Kan komme inn på legestudiet og bli psykiater? :P

(For de som måtte ha slike bisarre ønsker.)

Problemet er - og her kommer poenget mitt - at jeg har sluttet og begynt på forskjellige ting mange ganger. ;)

Med hvilket resultat? Jo, jeg er motløs, apatisk, pessimistisk og fremmedgjort. ;)

Så jeg kommer ikke til å støtte deg på at du skal slutte, selv om jeg selvsagt ikke vet noe særlig om din situasjon... :)

Du kan jo bli overlege på psykiatrisk avdeling :D ?

Skjønner den. Går skolen i dass, går livet mitt den veien også. Jeg får prøve holde ut litt til. Nå får jeg legge meg. Er aaalt for sent,. Natta :)

Skrevet

Du kan jo bli overlege på psykiatrisk avdeling :D ?

Skjønner den. Går skolen i dass, går livet mitt den veien også. Jeg får prøve holde ut litt til. Nå får jeg legge meg. Er aaalt for sent,. Natta :)

Hadde jeg hatt et reellt valg der, hadde jeg nok garantert valgt NAV da. ;) Eller noe med septik å gjøre. :lol:

Men lykke til. ;)

Skrevet (endret)

Når jeg sier det er smart å fortsette, så er det basert på generelle prinsipper. Samt at jeg skulle ønske jeg hadde utdannelse. Eller dvs, jeg har VGS da. Men jeg er skole-droppout jeg og. Hva skal man med studiespesialiserende om man ikke har studie? Ingen verdens ting, det er ingen yrkeskompetanse.

Velkommen til klubben. Endret av slabbedask
Skrevet

Hadde jeg hatt et reellt valg der, hadde jeg nok garantert valgt NAV da. ;) Eller noe med septik å gjøre. ;)

Det kan sikkert kombineres, vel.

Skrevet

Helt enig med deg. Skole er bedre enn å være hjemme. Man føler man er med i noe. Og et felleskap. Savnet mye det da jeg ikke gikk på skolen. .

Er man rar hvis man ikke bryr seg om "fellesskap"? Fucked up i hodet? Hvem vet.

Skrevet

Jeg pratet med læreren.. Hun vil jeg skal komme imorgen, og at vi kunne prate sammen osv.

Og da begynte jeg tenke litt.. Imorgen er siste dag før ferie. Jeg tenker det kanskje blir enklere komme på skolen etter ferien om jeg drar imorgen? hvis dere skjønner?

Hvis jeg ikke drar imorgen går jeg også glipp av et fag jeg har vært mye borte fra.. Så jeg burde dra eller?

Ja, du bør dra.  Alt sånt blir bare verre jo lenger man venter med å ta tak i det. 

Læreren er pålagt å følge deg opp, dessuten bryr hun seg sikkert om deg.  Hun ringer ikke for å plage deg. 

Skrevet

Jeg klarer ikke drite i hva familien mener.

Hver gang storfamilien møtes snakkes det om "Hva gjør du da". Alle forteller om "Jeg studerer bla bla" eller tanten min sier "Jeg har fått høyere stilling i jobben". Så går plutselig etter en stund går hele lyset mot meg.

Ja hva i huleste gjør jeg. Har lyst tilå synke i jorda. Du skulle sett hvor stille den gangen de spurte meg hva jeg gjorde og jeg svarte jeg var nødt til å slutte skolen. Det var direkte ydmykende..

Nei, egentlig ikke. Jeg vil jobbe på en jobb uten nesten noe sosialt.Der jeg er gjemt bort, og får jobbe i fred. Jeg bryr meg ikke om lønnen, det eneste jeg bryr meg om at jeg får en jobb jeg klarer å holde ut i. Til nå kommer jeg ikke på noen jobber som er slik..

Dette ble langt. Beklager. Skjønner hvis dette ble formye.

Neste gang kan du si at du jobber med angst og alt det andre dere fant ut at du har. Da kan det hende de blir stille.

Ville ikke du bli vernepleier? Har du endret mening? Du har samme ønske som meg nå og jeg er enig, sånne jobber finnes ikke, ikke uten at man er analytiker eller noe annet fancy.

Skrevet

Ja, man er rar da. Ihvertfall har folk sagt det til meg. Jeg bryr meg ikke om fellesskapet, men jeg prøver ganske hardt å late som at jeg bryr meg om fellesskapet der jeg har noe å tjene på det.

Skrevet

Hadde jeg hatt et reellt valg der, hadde jeg nok garantert valgt NAV da. ;) Eller noe med septik å gjøre. :lol:

Men lykke til. ;)

Ble null skole alikevel..

Skrevet

Nei, syns ikke det.

Høres bare ensomt og litt trist ut. Men folk liker jo forskjellige ting.

Skrevet

Ja, du bør dra.  Alt sånt blir bare verre jo lenger man venter med å ta tak i det. 

Læreren er pålagt å følge deg opp, dessuten bryr hun seg sikkert om deg.  Hun ringer ikke for å plage deg. 

Jeg fikk et sammenbrudd inatt så planene gikk i vasken

Skrevet

Neste gang kan du si at du jobber med angst og alt det andre dere fant ut at du har. Da kan det hende de blir stille.

Ville ikke du bli vernepleier? Har du endret mening? Du har samme ønske som meg nå og jeg er enig, sånne jobber finnes ikke, ikke uten at man er analytiker eller noe annet fancy.

Jeg tror vernepleier vil være et veldig dårlig valg. Jeg er mest sannsynlig mer ustabil enn pasientene og sliter endel med sosial angst itilegg. Så har endret mening.

Jeg har litt lyst til å flytte langt ute i skogen og bo der med 20 katter

Skrevet

Jeg fikk et sammenbrudd inatt så planene gikk i vasken

Kan du ikke dra og snakke med læreren din i storefri? 

Skrevet

Kan du ikke dra og snakke med læreren din i storefri? 

Nei.

Det er mye jeg om min situasjon som jeg ikke skriver på nettet.

Som for eksempel at pappa avlyste hele england-turen sin pågrunnav meg

Skrevet

Nei.

Som for eksempel at pappa avlyste hele england-turen sin pågrunnav meg

Hvorfor kan du ikke ta kontakt med læreren din nå?

Skrevet (endret)

Nei.

Som for eksempel at pappa avlyste hele england-turen sin på grunn av meg

Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom dette og hvorvidt du kan ta kontakt med læreren din i dag, for å få et bedre utgangspunkt når vinterferien er over.  Du vil antakelig kunne ta ferie med mer senkede skuldre hvis du snakker med henne i dag (på telefon eller ved å dra på skolen), enn om du bare fortsetter å utsette det.

Endret av laban
Skrevet

Trenger råd her..

Jeg pratet med læreren.. Hun vil jeg skal komme imorgen, og at vi kunne prate sammen osv.

Og da begynte jeg tenke litt.. Imorgen er siste dag før ferie. Jeg tenker det kanskje blir enklere komme på skolen etter ferien om jeg drar imorgen? hvis dere skjønner?

Hvis jeg ikke drar imorgen går jeg også glipp av et fag jeg har vært mye borte fra.. Så jeg burde dra eller?

Jeg har visst ikke gitt helt opp...

Ja, du burde dra!
Skrevet

Nei, syns ikke det.

Høres bare ensomt og litt trist ut. Men folk liker jo forskjellige ting.

Det er i grunnen litt trist og meningsløst. Men hva skal man gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...