Gå til innhold

Uvirkelighetsfølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg pleier å ha uvirkelighetsfølselse selv, og "exbella" sa at det hørtes ut som diagnosen din..?  :)

Anonymous poster hash: 23a66...979

Ok :). Det er schizofreni men vet ikke om det stemmer, er usikker på det for tiden.

Skrevet

Ok :). Det er schizofreni men vet ikke om det stemmer, er usikker på det for tiden.

For meg så kjennes det ut som jeg sitter i en boble, jeg ikke kommer forbi. At jeg ser dårlig, at verden blir uklar. I de verste gangene så hender det jeg må ta på ting for å kjenne om de virkelig er der eller ikke. Viss det er folk der som for ekempel snakker til meg så hopper jeg ut og (jeg vet at dem er der), men det virker liksom som om hjernen min har vanskelig med å forstå (i mangel på bedre ord..)

Skrevet

For meg så kjennes det ut som jeg sitter i en boble, jeg ikke kommer forbi. At jeg ser dårlig, at verden blir uklar. I de verste gangene så hender det jeg må ta på ting for å kjenne om de virkelig er der eller ikke. Viss det er folk der som for ekempel snakker til meg så hopper jeg ut og (jeg vet at dem er der), men det virker liksom som om hjernen min har vanskelig med å forstå (i mangel på bedre ord..)

Den bobla føler jeg mer når jeg tar medisiner...gjør jo det nå da, da er jeg adskilt fra verden i min egen boble. Når jeg ikke tar medisin flyter alt inn i hverandre og i meg. Verden blir tåkete og uklar for meg også, og jeg har ofte måttet ta i ting for å vite at de er matrealistiske. Alt blir liksom svevende og umatrealistisk, og folk er der men ikke i min verden på en måte...så jeg kan hoppe til jeg og hvis noen snakker til meg. Men det er når jeg er dårlig.

Skrevet

Det er så rart å gå ute, får uvirkelighetsfølelse og legger godt merke til alle lys. Lys på biler f.eks og utelys. Syns det er vår i luften og det er så rart. Flere som har det sånn? Hva er det?

Jeg kjenner meg også igjen i dette men vet ikke helt hva det er. ..

Anonymous poster hash: 339ca...c00

Skrevet

Jeg kjenner meg også igjen i dette men vet ikke helt hva det er. ..

Selv har jeg tenkt litt på dissosiasjon, en fjern følelse.

Skrevet

Selv har jeg tenkt litt på dissosiasjon, en fjern følelse.

Det tenkte jeg og på. Tenkte også på grensepsykose. Lurer på hva som er forskjellen på de to.

Skrevet

Det tenkte jeg og på. Tenkte også på grensepsykose. Lurer på hva som er forskjellen på de to.

Kan jo være enten det ene eller det andre det, ikke godt å si. Ja hva er forskjellen, det lurer jeg også på. Har tidligere fått høre at jeg dissosierte og da var jeg fjern, men senere har de kaldt det psykotiske symptomer. Så til og med fagfolk vet ikke forskjellen.

Skrevet

Det er så rart å gå ute, får uvirkelighetsfølelse og legger godt merke til alle lys. Lys på biler f.eks og utelys. Syns det er vår i luften og det er så rart. Flere som har det sånn? Hva er det?

Jeg har også uvirkelighetsfølelse. Jeg lever i min egen boble. Da jeg var ute å kjørte i dag merket jeg at jeg ikke var noen god sjåfør. For min del kan det ha med å gjøre at jeg reduserte litt på en medisin, men målet med den reduksjonen var å få mer liv.

Det med at du får vårfølelse kan være at du lengter så inderlig etter våren at sinnet ditt leter opp alle tegn og forstørrer dem.

Forøvrig håper jeg det går bra med deg stjernestøv!

Skrevet

Jeg får den følelsen når jeg dissosierer. Men også når jeg er psykotisk. Er veldig ekkelt ja.

Skrevet

Jeg har også uvirkelighetsfølelse. Jeg lever i min egen boble. Da jeg var ute å kjørte i dag merket jeg at jeg ikke var noen god sjåfør. For min del kan det ha med å gjøre at jeg reduserte litt på en medisin, men målet med den reduksjonen var å få mer liv.

Det med at du får vårfølelse kan være at du lengter så inderlig etter våren at sinnet ditt leter opp alle tegn og forstørrer dem.

Forøvrig håper jeg det går bra med deg stjernestøv!

Får håpe det går bra med reduksjonen din, ekkelt når det blir sånn. Jo jeg lengter jo etter vår men er skeptisk også.

Skrevet

Jeg får den følelsen når jeg dissosierer. Men også når jeg er psykotisk. Er veldig ekkelt ja.

Kan være begge deler da...

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg får det, relatert til traumer. Jeg fjerner bort, mister fokus. Føler meg neddopet, nummen og ufokusert på det verste. I milde tilfeller føles ingenting helt ekte, som om jeg leser livet mitt i en bok, eller ser det på tv. Men jeg vet at det er bare er følelse, der og da og at det gir seg.

Gjest lurtepå
Skrevet

Men hva om man har uvirkelighetsfølelse og IKKE har vært utsatt for noe som (burde) kunne kalles traumer?

Skrevet

Jeg får det, relatert til traumer. Jeg fjerner bort, mister fokus. Føler meg neddopet, nummen og ufokusert på det verste. I milde tilfeller føles ingenting helt ekte, som om jeg leser livet mitt i en bok, eller ser det på tv. Men jeg vet at det er bare er følelse, der og da og at det gir seg.

Ja det gir seg jo til slutt, jeg og kan føle meg dopet noen ganger.

Skrevet

Men hva om man har uvirkelighetsfølelse og IKKE har vært utsatt for noe som (burde) kunne kalles traumer?

Da er det vel mer på grensen...

Skrevet

Det var en bra beskrivelse. Har det sånn noen ganger jeg også. Som du beskriver. Jeg har tenkt at det er angst. Form min del er det oftes når jeg sitter i min egen boble, bokstavelig talt, på jobben. Da jobber jeg mye i min egen boble og må konsentrere meg hele tiden.

Det er skikkelig ekkelt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...