Gå til innhold

Hvorfor er jeg slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært en av verdens lykkellgste idag pga noe som skjedde. Jeg ble sliten til slutt, så voldsomt var det.

Og så får jeg _en_ negativ kommentar fra noen (som jeg kanskje tilogmed misforstår) og jeg blir lei meg. Snakk om å slå på/av en bryter.

Hvorfor er jeg slik?

Skrevet

Jeg har vært en av verdens lykkellgste idag pga noe som skjedde. Jeg ble sliten til slutt, så voldsomt var det.

Og så får jeg _en_ negativ kommentar fra noen (som jeg kanskje tilogmed misforstår) og jeg blir lei meg. Snakk om å slå på/av en bryter.

Hvorfor er jeg slik?

Noen er bare mer følsomme enn andre og for kritikk...hvorfor? Det har vel med din personlighet å gjøre.

Skrevet

Hvorfor er jeg slik?

Sånn kan jeg være også. En liten kommentar kan ødelegge alt..

Er sikkert borderline aktig

Skrevet

Noen er bare mer følsomme enn andre og for kritikk...hvorfor? Det har vel med din personlighet å gjøre.

Tror det har mye med personlighet, noen er mer sårbare enn andre. Men hvis det er slik at hele humøren snur fullstendig pågrunnav en kommentar er det kanskje noe mer.

Skrevet

Hvorfor er jeg slik?

Jeg tror følelseslivet er litt mer komplisert blant enkelte av oss. Du er ihvertfall ikke alene om å ha det slik.

Skrevet (endret)

Tror det har mye med personlighet, noen er mer sårbare enn andre. Men hvis det er slik at hele humøren snur fullstendig pågrunnav en kommentar er det kanskje noe mer.

Ja kanskje det,, litt bør man tåle. Men hva kan det være da? For mye stress og press?

Endret av stjernestøv
Skrevet

Ja kanskje det,, litt bør man tåle. Men hva kan det være da? For mye stress og press?

De fleste tåler jo sånt.. men ikke alle klarer det.hvis man ender med å gå ned i et dypt mørke og bare skjever og følelsene tar overhånd er det ikke akuratt så normalt..

aner ikke.. kan jo skyldes mye. Men jeg har ikke peiling på slikt

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er du sikker på at den kommentaren du fikk faktisk var negativ?

Skrevet

Nei, jeg er ikke sikker på at kommentaren faktisk var negativ. Derfor skrev jeg "(som jeg kanskje tilogmed misforstår)".

Skrevet

Det er litt vanskelig å vite når du ikke skriver hva bemerkningen var, og fra hvem:)

Kan du skrive mer konkret? Ikke at Jeg er den rette til vurdere men hadde vært litt lettere da.

Skrevet

Var med på konkurranse idag. Jeg grudde meg forferdelig, men tenkte "det går nok bra - det må det". Det kostet meg utrolig mye å dra og delta.

Men det gikk ikke bra og ting gikk galt. Latterlig resultat ble det attpåtil også.

Jeg har vært så lei meg etterpå - har følt meg så dum og mislykket. Det har gått mye tyngre inn på meg enn jeg trodde det skulle bli.

Jeg fikser ikke tanken på å komme på trening etter dette - i hvertfall ikke å være med på flere konkurranser.

Jeg er sikker på at laget mitt var flau på min vegne og at de mener jeg ikke har noe der å gjøre.

Jeg har det så vondt nå. Kunne trenge noen trøstens ord men.. Jeg vet ikke om det hjelper. Jeg kan ikke skrive mer detaljert heller.

Skrevet

Når man snubler, så er det i grunnen ingen annen god løsning enn å reise seg opp igjen. Dra på trening, delta i konkurranse om du får lyst igjen - det viktigste er vel å delta i treningsfellesskapet.

Skrevet

Enig med frosken her.  Det viktigste er ikke å vinne men å delta.  Selv om det er vanskelig nå, så blir det bedre når du får det på avstand.

Skrevet

Takk for råd.

Det er bare det at jeg har dummet meg ut hver gang her. Jeg tror ikke jeg fikser akkurat det en gang til.

Tror jeg like godt bare kan gi opp - det koster mer enn det gleder når det er slik.

Skrevet

Takk for råd.

Det er bare det at jeg har dummet meg ut hver gang her. Jeg tror ikke jeg fikser akkurat det en gang til.

Tror jeg like godt bare kan gi opp - det koster mer enn det gleder når det er slik.

Det er vel en hobby som du skal være med på hvis du har glede av det. Den kan også gi deg trening i å takle oppturer og nedturer. Jeg tror at dette er best å vurdere når du får dette på avstand.

Skrevet

Takk for råd.

Dette er jo en veldig typisk måte å reagere på for deg - slik vi kjenner deg her på dol. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du trenger å slutte å være med på trening enten du velger å konkurrere i fremtiden eller ikke. Det trenger neppe å være enten-eller.

Skrevet

Eller: du har nok rett i det.

Frosken: jeg vet det. Men i dette tilfellet er det slik pga omstendigheter jeg ikke kan fortelle her.

Men som sagt: takk for råd - og for at dere bryr dere. Setter pris på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...