Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk til psykolog i mange år. Det hjalp å få ut en del ting. Og det hjalp i den situasjonen jeg var i. Men etterpå stoppet det opp. Jeg kom ikke videre. Jeg klarer ikke å få tak i hvorfor jeg fremdeles sliter i perioder og jeg vet heller ikke om eller hvilke behandling som ville vært effektiv.

Kanskje du kan prøve på nytt? Stagnerte terapien, sluttet du? Jeg tror det ville gitt deg mye mindre hodebry å ta initiativ til ny henvisning enn all den grublingen. Kanskje det vil hjelpe mye å ha en kompetent å diskutere med? Kanskje vil da grublingen avta litt.

Anonymous poster hash: 6fe6f...c71

Skrevet

Kanskje du kan prøve på nytt? Stagnerte terapien, sluttet du? Jeg tror det ville gitt deg mye mindre hodebry å ta initiativ til ny henvisning enn all den grublingen. Kanskje det vil hjelpe mye å ha en kompetent å diskutere med? Kanskje vil da grublingen avta litt.

Det gikk over til støttesamtaler. I slutten bare et par ganger i året før jeg sluttet.

Jeg vet ikke hva og hvor jeg skal prøve.

Skrevet

Det gikk over til støttesamtaler. I slutten bare et par ganger i året før jeg sluttet.

Jeg vet ikke hva og hvor jeg skal prøve.

Du må ta det opp med fastlegen, evt psykiateren og ta det derfra. Da er det viktig at du er åpen og ærlig for at du skal få hjelpen du trenger.

Skrevet

Jeg forstår godt, av egen erfaring med det. Men jeg vet også av egen erfaring at man går "glipp" av mye om fokuset hele tiden rettes mot det. Snart kommer hvitveisen frem :)

Anonymous poster hash: b760f...55b

ja det gjør den. Fint å bli minnet på det :)

Skrevet

ja det gjør den. Fint å bli minnet på det :)

:)

Anonymous poster hash: b760f...55b

Skrevet

Jeg forstår godt, av egen erfaring med det. Men jeg vet også av egen erfaring at man går "glipp" av mye om fokuset hele tiden rettes mot det. Snart kommer hvitveisen frem :)Anonymous poster hash: b760f...55b

Når jeg er bra så gleder jeg meg over at hvitveisen kommer frem. Det er disse små ting jeg setter pris på i livet. Når jeg ikke er bra så klarer jeg ikke å glede meg over noe.

Jeg vet at jeg går glipp av mye. Dette stjeler mye av livet mitt, og det er fortvilende.

Skrevet

Det er jo ikke alle som passer inn i de typiske trekkene. Som frosken sier så finnes det jo så mange ulike måter å ha det på. Det viktigste er jo at man blir behandlet for det som man sliter med, uansett hvor de symptomene måtte gå inn under.

Det er sant. Men når symtomene kommer tilbake til tross for behandling. Kan en ikke like godt bare gi opp da?

Skrevet

Det er sant. Men når symtomene kommer tilbake til tross for behandling. Kan en ikke like godt bare gi opp da?

Jeg kan forstå tankegangen, men jeg er en evig optimist og tror at en ikke skal gi opp før man har prøvd alt. ^_^

Skrevet

Jeg kan forstå tankegangen, men jeg er en evig optimist og tror at en ikke skal gi opp før man har prøvd alt. ^_^

Du kan jo alltids dele litt optimisme med meg. Jeg vet ikke hva mer jeg kan prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...