Gå til innhold

NHD og andre...kan jeg få schizofreni ved bråslutt av piller?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

1: Hviss jeg slutter på abilify for 4 gang, og ikke begynner på dem igjen denne gangen, kan jeg bli scizofren eller få paranoid psykose da? Selv når jeg aldri har hatt scizofreni?

Og nå for tiden er jeg som besatt at en animasjonsfilm figur som heter Ginormica og jeg går rundt å tenker bare på psykiske lidelser fordi jeg vet ikke hva jeg har. Jeg er under utredning. Jeg tror ikke jeg har aspergers for mamma sier at de fleste andre aspergere kan gå i utdannelse og ha vanlig jobb å oppføre seg bedre sosialt enn meg.

2: Er det sån at de med schizofreni ofte får epilepsi?

3: er det psykt å stadig være besatt av sykdommer sån at jeg ikke makter å gå på jobb mange ganger og at jeg tenker å snakker som om folk hørte på meg selv når det ikke er noen der?

4: kan man ha psykose uten å høre/se ting også?

5: kan mennesker huske sine psykotiske episoder?

6: og ksn msn ha psykose men allikevel vite at en er syk, og bare har vrangforestillinger?

Blomsterfluen
Skrevet

Er det noen som har noen svar på noen av spørsmålene?

Skrevet

1. Ved å slutte på medisiner kan du få tilbakefall av sykdomen du har, du får ikke noen ny .

2 Schizofreni og epilepsi er to forskjellige sykdomer tror ikke de hører sammen

3 .Ja

4. Ja

5.Ja

6. Vrangforestillinger er en del av det å være psykotisk ,noen kan ha delvis innsikt

Anonymous poster hash: f620b...3df

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har aspergers for mamma sier at de fleste andre aspergere kan gå i utdannelse og ha vanlig jobb 

Mener å ha lest at mindre enn 20% av folk med asperger og høytfungernede autisme er i ordinært arbeid.

Anonymous poster hash: 00e52...7e5

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1: Hviss jeg slutter på abilify for 4 gang, og ikke begynner på dem igjen denne gangen, kan jeg bli scizofren eller få paranoid psykose da? Selv når jeg aldri har hatt scizofreni?

S: Nei, du får ikke schizofreni, men du kan få tilbakefall av psykose.

2: Er det sån at de med schizofreni ofte får epilepsi?

S: Nei, ikke ofte.

3: er det psykt å stadig være besatt av sykdommer sån at jeg ikke makter å gå på jobb mange ganger og at jeg tenker å snakker som om folk hørte på meg selv når det ikke er noen der?

S: Ja, det er sykt.

4: kan man ha psykose uten å høre/se ting også?

S: Ja. Hallusinasjoner er ikke obligatorisk ved psykose.

5: kan mennesker huske sine psykotiske episoder?

S: KAN ja. Men det er ikke alltid slik.

6: og kan man ha psykose men allikevel vite at en er syk, og bare har vrangforestillinger? 

S: JA, en kan vite at en er syk. Men per def er en vrangforestilling noe en selv tror er korrekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...