Gå til innhold

20-30% ufør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen stønad man kan få dersom man har redusert arbeidsevne, men ikke så mye som 50 %?  

Et annet sp.mål: har nylig startet i ny jobb, men merker at det ikke går (er på "sammenbruddets rand"...). Ifølge kontrakten er det 3 mndr. gjensidig oppsigelsesfrist, men jeg tviler på om jeg klarer å holde ut i så lang tid. Hva gjør jeg da?? 

Takknemlig for råd.

Anonymous poster hash: f79e4...6e4
Skrevet

Er det noen stønad man kan få dersom man har redusert arbeidsevne, men ikke så mye som 50 %?  

Nei.

Skrevet

Det jo alltids mulig å sykemelde seg (det må du ta opp med fastlege) det er også mulig å spørre arbeidsgiver om de kan gå med på tidligere avgang enn 3 måneder selv om det ikke er sikkert at de går med på det da

Skrevet

Ja, enten via klp eller statens pensjonskasse. Du må da være medlem i en av disse.

Anonymous poster hash: 157d8...49e
Skrevet

Nei.

Ok.

Skrevet

Det jo alltids mulig å sykemelde seg (det må du ta opp med fastlege) det er også mulig å spørre arbeidsgiver om de kan gå med på tidligere avgang enn 3 måneder selv om det ikke er sikkert at de går med på det da

Ja, huff, føles ikke så bra noen av delene. :-( Men takk for svar.

Skrevet

Ja, enten via klp eller statens pensjonskasse. Du må da være medlem i en av disse.

Takk,er medlem, så det skal jeg absolutt sjekke opp:-) Vet du om det er noen krav at man har vært medlem så og så lenge?

Skrevet

Takk,er medlem, så det skal jeg absolutt sjekke opp:-) Vet du om det er noen krav at man har vært medlem så og så lenge? Anonymous poster hash: f79e4...6e4

Nei, men du må i alle fall være sykmeldt ett år først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...