Gå til innhold

Forandring av diagnoser: hvor seriøs er terapien?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tidligere hadde jeg diagnosen schizoaffektiv. Jeg fikk trygd ut i fra denne. Nå har jeg fått diagnosen personlighetsforstyrrelser, etter utredning med SCID.

Er ikke dette bare tull? Har det noen hensikt å fortsette på DPS når det er som dette?

Det er personlighetsforstyrrelsene paranoid, unnvikende og tvangspreget.

Jeg syns alt bare er tull. Personlighetsforstyrrelsene, diverse schizo-diagnoser.

Det var jeg som bad om ny utredning, fordi jeg ikke trodde noe på schizoaffektiv-diagnosen. Men nå tror jeg ikke noe på personlighetsforstyrrelsene heller. Det er helt meningsløst.

Endret av Toga
Skrevet

Tidligere hadde jeg diagnosen schizoaffektiv. Jeg fikk trygd ut i fra denne. Nå har jeg fått diagnosen personlighetsforstyrrelser, etter utredning med SCID.

Er ikke dette bare tull? Har det noen hensikt å fortsette på DPS når det er som dette?

Det er personlighetsforstyrrelsene paranoid, unnvikende og tvangspreget.

Jeg syns alt bare er tull. Personlighetsforstyrrelsene, diverse schizo-diagnoser.

Det var jeg som bad om ny utredning, fordi jeg ikke trodde noe på schizoaffektiv-diagnosen. Men nå tror jeg ikke noe på personlighetsforstyrrelsene heller. Det er helt meningsløst.

Hjelper "terapien"?

Skrevet

Hjelper "terapien"?

Jeg føler ikke det, men den kan jo gjøre det likevel.

Skrevet

Hva tror du er problemet da?

Skrevet

Jeg føler ikke det, men den kan jo gjøre det likevel.

Du kan jo prøve uten en periode og se hvordan det går.

Skrevet

Hva tror du er problemet da?

Problemet er at jeg frykter at andre mener og sier negative ting om meg, og humørsvingninger.

Du kan jo prøve uten en periode og se hvordan det går.

Ja det tror jeg nesten at jeg skal. :)

Skrevet (endret)

Problemet er at jeg frykter at andre mener og sier negative ting om meg, og humørsvingninger.

Er ikke dette relatert til no slags personlighetsproblematikk?

Ja det tror jeg nesten at jeg skal.  :)

Lykke til!  B)

Endret av gråstein
Skrevet

Er ikke dette relatert til no slags personlighetsproblematikk?

Jo, men tidligere har jeg hatt problemer med f.eks. tanker om at de holder foredrag om at jeg har blitt lobotomert etc. Nå bruker jeg medisiner.

Skrevet (endret)

Når jeg går for lenge i psykiatrien, så blir jeg lei og selvsentrert. For mye energi innover, som skaper problemer. Ta en pause! Det har jeg, på 6 året.

Med unntak att jeg har ett 5 minutters besøk hos psyk spl en gang i måneden, kan sitte lengre hvis jeg vil, men det er bare for å holde ett øye med meg. Så jeg ikke skal bli psykotisk igjen.

Endret av Inner self
Skrevet

Når jeg går for lenge i psykiatrien, så blir jeg lei og selvsentrert. For mye energi innover, som skaper problemer. Ta en pause! Det har jeg, på 6 året.

Med unntak att jeg har ett 5 minutters besøk hos psyk spl en gang i måneden, kan sitte lengre hvis jeg vil, men det er bare for å holde ett øye med meg. Så jeg ikke skal bli psykotisk igjen.

Ja, det tror jeg er resultatet av å gå "over tiden". Man blir selvsentrert og mindre selvstendig. Ikke at man nødvendigvis trenger å bli kurert innen den tid.

Holder sikkert med fastlegen.

Nicklusheletida
Skrevet

Enig, dette høres helt tullete ut :o

Når jeg leser slikt, tenker jeg at om det var meg hadde jeg friskmeldt meg, skaffet meg en jobb og kuttet ut tøysekoppene.

Må være mye enklere ;)

Skrevet

Når jeg leser slikt, tenker jeg at om det var meg hadde jeg friskmeldt meg, skaffet meg en jobb og kuttet ut tøysekoppene.

Må være mye enklere ;)

Eller jeg kutter ut tøysekoppene og bruker tiden på å forbedre meg...

Skrevet

Må være mye enklere ;)

Er det SÅ enkelt?

Anonymous poster hash: 3a9b0...278

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...