AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 Skrevet 14. februar 2015 Måtte slutte hos psykiater og fikk beskjed om å trappe ned og slutte med ap medisin på egenhånd. (Har skrevet om det før her..) Var hos fastlegen i går. Jeg spurte hva som sto i epikrisen fra psykiateren. Det sto at pasienten/jeg ikke ville bli henvist videre til ny behandler. Og at pasienten/jeg ville slutte på ap. Begge disse delene er 100% feil. Det var aldri snakk om jeg følte behov/ønsket videre behandling. Psykiateren så meg ferdigbehandlet og avsluttet. Videre har jeg ALDRI uttrykt ønske om å slutte med ap medisin for jeg føler meg stabil og trygg på den. Men han mente jeg burde trappe ned og slutte.. Ble skuffet over innholdet i epikrisen der det framstilles at det er jeg selv som ønsket dette. Prøvde å snakke med fastlegen med han har det så travelt, er opptatt av somatikk og kan lite om psykiatri så ikke stor hjelp å få der. Får inntrykk av at han forholder seg mest til det psykiateren skriver. Sa at jeg synes det er svært vanskelig å trappe ned på egenhånd, men da refererte fastlegen til det som sto i epikrisen at det burde på ca 3 mnd mellom hver 10 mg jeg trappet ned.. Anonymous poster hash: 1a04f...54d Anonymous poster hash: 1a04f...54d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 Skrevet 14. februar 2015 Måtte slutte hos psykiater og fikk beskjed om å trappe ned og slutte med ap medisin på egenhånd. (Har skrevet om det før her..) Var hos fastlegen i går. Jeg spurte hva som sto i epikrisen fra psykiateren. Det sto at pasienten/jeg ikke ville bli henvist videre til ny behandler. Og at pasienten/jeg ville slutte på ap. Begge disse delene er 100% feil. Det var aldri snakk om jeg følte behov/ønsket videre behandling. Psykiateren så meg ferdigbehandlet og avsluttet. Videre har jeg ALDRI uttrykt ønske om å slutte med ap medisin for jeg føler meg stabil og trygg på den. Men han mente jeg burde trappe ned og slutte.. Ble skuffet over innholdet i epikrisen der det framstilles at det er jeg selv som ønsket dette. Prøvde å snakke med fastlegen med han har det så travelt, er opptatt av somatikk og kan lite om psykiatri så ikke stor hjelp å få der. Får inntrykk av at han forholder seg mest til det psykiateren skriver. Sa at jeg synes det er svært vanskelig å trappe ned på egenhånd, men da refererte fastlegen til det som sto i epikrisen at det burde på ca 3 mnd mellom hver 10 mg jeg trappet ned.. Utrolig mange slappe fastleger der ute. Anonymous poster hash: aed1b...bcd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 Skrevet 14. februar 2015 Mange fastleger konsulterer psykiatere. Slik er det i alle fall i bydelen her jeg bor. De har møter en gang i blant, hvis jeg har forstått rett. Min fastlege er ikke videre bevandret i psykiatri han heller. Men spør jeg om å bytte medisin så konsulterer han med en psykiater. Anonymous poster hash: f9cc9...059 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.