Gå til innhold

De små ting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleder du over de små ting i livet?

Om våren skjer det mye fint, er du glad da?

Det finnes vel folk som ikke liker våren også, jeg liker våren...da våkner alt til liv igjen. Men denne våren tenker jeg på flom, men det er jo ikke sikkert det blir. Det er jo snøsmelting hvert år, hvorfor skulle det komme flom akkurat dette året?

Skrevet

Er det mulig å glede seg om man er deppa? Alt er vel ikke like svart hele tiden? Eller om man sliter med angst? Det finnes jo små gleder, som i dag skinner solen og jeg gikk en liten tur. Det som er irriterende er at det ligger skittklatter fra hunder overalt, vil ikke tråkke i det.

Skrevet

Ingen som gleder seg over små ting? F.eks å høre fuglene kvitre? Det gleder meg.

Skrevet

Jeg gleder meg masse over små ting! Er som deg veldig glad i våren, og i dag var det så fint vær. Gikk en liten tur, det gjorde godt :)

Er også veldig glad i musikk og filmer/tv-serier, jeg har mine faste som jeg ser på hvis jeg har en dårlig dag og trenger litt trøst.

Blomster. Stearinlys. Nordlys. Katten min, men hun regner jeg ikke som en små ting :rolleyes:

Skrevet

Er det mulig å glede seg om man er deppa? Alt er vel ikke like svart hele tiden? Eller om man sliter med angst? Det finnes jo små gleder, som i dag skinner solen og jeg gikk en liten tur. Det som er irriterende er at det ligger skittklatter fra hunder overalt, vil ikke tråkke i det.

Jeg legger sjelden merke til det rundt meg.

Anonymous poster hash: 73e85...736

Skrevet

Er det mulig å glede seg om man er deppa? Alt er vel ikke like svart hele tiden? Eller om man sliter med angst? 

Det går opp og det går ned. Noen ganger går det litt bedre for en stakkers stund.

Anonymous poster hash: 884cf...57a

Skrevet

Jeg liker de små ting, som netflix, snus og cola uten sukker.

Skrevet

Jeg gikk nettopp en 40 min i "kulda" uten å se en sjel, og så kom jeg hjem og satte på denne:

https://www.youtube.com/watch?v=AJ0sW7KOFhU

Here our soldiers stand from all around the world
Waiting in a line to hear the battle cry
All are gathered here, victory is near
The sound will fill the hall, bringing power to us all

We alone are fighting for metal that is true
We own the right to live the fight, we're here for all of you
Now swear the blood upon your steel will never dry
Stand and fight together beneath the battle sky

Brothers everywhere - raise your hands into the air
We're warriors, warriors of the world
Like thunder from the sky - sworn to fight and die

Many stand against us, but they will never win
We said we would return and here we are again
To bring them all destruction, suffering and pain
We are the hammer of the gods, we are thunder, wind and rain.

There they wait in fear with swords in feeble hands
With dreams to be a king, first one should be a man
I call about and charge them all with a life that is a lie
And in their final hour they shall confess before they die

If I should fall in battle, my brothers who fight by my side
Gather my horse and weapons, tell my family how I died
Until then I will be strong, I will fight for all that is real
All who stand in my way will die by steel

Brothers everywhere - raise your hands into the air

Dette gjorde meg veldig glad, jeg føler meg topp. :D

Skrevet

Jeg gleder meg ikke til våren og føler meg egentlig snytt for nok en vinter. Men jeg gleder meg over små ting. Blandt annet alle de rare og morsomme tingene hunden min gjør, fugler som kvitrer, sola som skinner (bare ikke i helga for da skal plutselig alle gå tur), fjellet, skiføre. Det er ikke alltid jeg klarer å glede meg over disse tingene, men jeg prøver å gjøre det.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg liker å bli "hekta" på nye ting. Bøker, serier, tegneserier, film, musikk, hobbyer.

Får jeg dilla på noe ny musikk hører jeg på det mye et års tid før jeg blir lei og må ha noe nytt.

Skrevet

Jeg gleder meg over små ting - kjøttmeisen som akkurat har begynt å synge, kaniner som hopper lykkelig rundt i hagen, gode klemmer fra ungene, kjasekveld med ei god venninne, stearinlys som tennes om kvelden, nybakt brød osv.

Merker også at jeg kan bli lei meg over småting - noen dager er en kanskje mer ømfintlig for at andres handlinger eller reaksjoner (eller mangel på dette) går innpå en.

Skrevet

Jeg liker alle årstidene, men gleder meg hvert år litt over at det omtrent på denne tiden av februar begynner å bli lyst når jeg drar til og fra jobb.  Jeg drar ikke til nøyaktig samme tid hver dag, og jeg blir ikke deppa i de mørkeste månedene.  Men jeg legger med glede merke til småting som at "nå trenger jeg ikke ta refleksen ut av lomma på hjemveien!".  

Snart blir det lysere på soverommet om morgenen, det gjør det lettere å stå opp ;)

Skrevet

Enig i det du skriver, Laban! Jeg er glad i vinteren, og liker for så vidt mørketiden, men jeg synes det er SÅ deilig når en merker at det er lysere om morgenen, og lysere om kvelden/ettermiddagen! Og herlig når en begynner å se små tegn på vår - litt grønnere gress, de første knoppene som spretter, snøklokker, krokus osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...