Caylee Skrevet 15. februar 2015 Skrevet 15. februar 2015 Ja, jeg vil ikke ha noe med folk å gjøre pga. selvbildet. Skjønner den. Er ikke enkelt forholde seg til andre når man ikke er trygg på seg selv. Håper du har tatt det opp. Kanskje det blir bedre etterhvert hvis man jobber med det. Men går nok ikke så fort når det gjelder sånt.. 0 Siter
Trine Skrevet 15. februar 2015 Forfatter Skrevet 15. februar 2015 Få god utdannselse, få familie, hus Pågrunnav psyken ja. Hadde ting vært fint hadde jeg forsatt hatt de ambiasjonene. Har selvfølgelig drømmer innerst inne men jeg tror ikke på det lenger. Det er jo nesten mer trist enn å ikke ha drømmer i det hele tatt. 0 Siter
Caylee Skrevet 15. februar 2015 Skrevet 15. februar 2015 Det er jo nesten mer trist enn å ikke ha drømmer i det hele tatt. Jeg vil helst ikke sammenlikne hva som er verst, men det er sårt ja 0 Siter
Toga Skrevet 15. februar 2015 Skrevet 15. februar 2015 Skjønner den. Er ikke enkelt forholde seg til andre når man ikke er trygg på seg selv. Håper du har tatt det opp. Kanskje det blir bedre etterhvert hvis man jobber med det. Men går nok ikke så fort når det gjelder sånt.. Nei, det er ikke enkelt, og ikke hjelper det at jeg utad fremstår som at jeg har høy selvtillit heller. Det er noe slags mindreverdighetskompleks. Man søker etter å kompensere for det puslete selvet med å heve seg selv over andre. 0 Siter
Trine Skrevet 15. februar 2015 Forfatter Skrevet 15. februar 2015 Jeg vil helst ikke sammenlikne hva som er verst, men det er sårt ja Nå bryr jeg meg ikke om at jeg ikke har ambisjoner, nå som jeg har forstått at det er lov å ikke ha det og at jeg ikke er som normalbefolkningen. Men før trodde jeg at alle måtte ha ambisjoner. 0 Siter
gråstein Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Ja det er jeg enig i. Denne syns jeg er mest riktig, slik jeg har forstått ordet, men jeg forstår jo ting ofte anderledes enn andre. http://no.thefreedictionary.com/ambisjon 1. lyst til å hevde seg, ærgjerrighet 2. plan el. forventning om å oppnå et ønsket mål Det jeg har forstått av andre er at man har ambisjoner dersom man hele tiden jobber for å oppnå mer enn det man har. Ja, den er nok enda bedre. 0 Siter
Caylee Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Nei, det er ikke enkelt, og ikke hjelper det at jeg utad fremstår som at jeg har høy selvtillit heller. Det er noe slags mindreverdighetskompleks. Man søker etter å kompensere for det puslete selvet med å heve seg selv over andre. Hva med å på en måte godta at du har dårlig selvtillit? Vet det kanskje er vanskelig for noen, men det kan hjelpe litt 0 Siter
Caylee Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Nå bryr jeg meg ikke om at jeg ikke har ambisjoner, nå som jeg har forstått at det er lov å ikke ha det og at jeg ikke er som normalbefolkningen. Men før trodde jeg at alle måtte ha ambisjoner. De fleste blir jo spurt om det som barn så ikke rart du trodde det. Ambisjoner må man ikke ha, men tror de fleste vil man skal ha et mål. Men alle har ikke det 0 Siter
Trine Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Skrevet 16. februar 2015 De fleste blir jo spurt om det som barn så ikke rart du trodde det. Ambisjoner må man ikke ha, men tror de fleste vil man skal ha et mål. Men alle har ikke det Bare at jeg trodde det i voksen alder 0 Siter
Caylee Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Bare at jeg trodde det i voksen alder Hehe ikke noe galt i det Samfunnet er jo veldig "perfekt" fokusert 0 Siter
Trine Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Skrevet 16. februar 2015 Nå f.eks. lurer alle på hva jeg vil jobbe med. Jeg vet ikke jeg, føler at jeg ikke er i stand til å jobbe. Men så mener alle at jeg kommer til å bli gal om jeg ikke jobber, men de forstår ikke at det var jobben som fikk fram det gale i meg. Og hun jeg kjenner som klaget på at kjæresten ikke hadde ambisjoner fordi han syns det var greit å "bare" være håndtverker. Ja, det har du rett i. Perfekt skal det være, men jeg er ikke perfekt 0 Siter
Caylee Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Nå f.eks. lurer alle på hva jeg vil jobbe med. Jeg vet ikke jeg, føler at jeg ikke er i stand til å jobbe. Men så mener alle at jeg kommer til å bli gal om jeg ikke jobber, men de forstår ikke at det var jobben som fikk fram det gale i meg. Og hun jeg kjenner som klaget på at kjæresten ikke hadde ambisjoner fordi han syns det var greit å "bare" være håndtverker. Ja, det har du rett i. Perfekt skal det være, men jeg er ikke perfekt Det er viktig å huske på at ingen er perfekte:) Ikke bry deg hva andre mener selvom det er vanskelig. Det viktigste er at man får det bedre selv Hmm rart sagt.. håndverker er jo veldig bra yrke 0 Siter
påskelilje Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Tror jeg er lite ærgjerrig og målbevisst. Da jeg var ungdom, gikk det stort sett greit på skolen, jeg stresset ikke vettet av meg for å få gode karakterer, men det gikk greit. Jeg fant ut at jeg hadde lyst å ta ett år i utlandet, og hoppet litt kjapt på et au-pair-opplegg. Husker ikke at foreldrene mine var særlig involvert i valget. Jeg var usikker på utdanning, men tok et valg, kom inn på andrevalget, og trivdes greit med det studiet (femårig). Ante egentlig lite om hva jeg skulle jobbe med etterpå - en drømmejobb dukket opp like før jeg var ferdig med å studere, og merkelig nok fikk jeg den (søkte bare noen få andre den vinteren/våren). Var heldig å få en annen jobb da den første jobben var slutt (prosjektjobb), og etter ørten år i den og da jeg var lei av den, fikk jeg napp på 2. eller 3. jobben jeg søkte på. Har hatt mye flaks når det gjelder jobb, og har vel ikke andre ambisjoner enn at jeg skal gjøre en grei jobb så lenge jeg er her. Trives godt, og ser for meg at jeg ikke bytter jobb på lenge nå. Når det gjelder privatlivet, så ble jeg sammen med mannen min tidlig i studiene, og vi vokste på en måte sammen. Livet ble liksom til mens vi gikk, og vi lot vel være å ta så mange bestemte valg. Det er vel også et valg... Har ønske om å være en god mor for barna mine, og at mannen og jeg skal ha det godt sammen, og at jeg skal være en god venn. Jeg har også ambisjoner/ønsker om å sette plass til mine egne interesser i livet mitt, føler vel at mann og barn har tatt mye av plassen i mange år. Noen ganger er det å ta valg riktig, andre ganger er unnvikelse av å ta valg noe som over tid gir minst konflikter. Men ikke sikkert det er det beste for den enkelte. Hva som er best for den enkelte i en familie kan jo avvike fra hva som er best for familien sett under ett. Min ambisjoner er egentlig disse: Ta vare på kropp og sinn så godt jeg kan, gjøre en god nok jobb der jeg er ansatt, være en god venn, god mor og ha det godt i ekteskapet - og sette av tid og overskudd til å skue litt utover min egen familie, og gjøre noe godt for andre (enten det er gjennom frivillig arbeid, pengegaver, innhente kunnskap om andre kulturer og sosiale lag for å øke forståelsen av andre mennesker). Tror jeg. 0 Siter
gråstein Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Nå f.eks. lurer alle på hva jeg vil jobbe med. Jeg vet ikke jeg, føler at jeg ikke er i stand til å jobbe. Men så mener alle at jeg kommer til å bli gal om jeg ikke jobber, men de forstår ikke at det var jobben som fikk fram det gale i meg. Og hun jeg kjenner som klaget på at kjæresten ikke hadde ambisjoner fordi han syns det var greit å "bare" være håndtverker. Er det noe galt i å være håndtverker? Bra tjener de også. 0 Siter
Toga Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Hva med å på en måte godta at du har dårlig selvtillit? Vet det kanskje er vanskelig for noen, men det kan hjelpe litt Jeg har ikke dårlig selvtillit. Jeg har grandiost selvbilde. 0 Siter
Caylee Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Jeg har ikke dårlig selvtillit. Jeg har grandiost selvbilde. Ok. Skjønner. Du vet jo det selv. Var ikke meningen si noe som var feil. Jeg kjenner deg ikke så burde ikke utalt meg. 0 Siter
Toga Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Ok. Skjønner. Du vet jo det selv. Var ikke meningen si noe som var feil. Jeg kjenner deg ikke så burde ikke utalt meg. Mener du dette? 0 Siter
Caylee Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Mener du dette? Hvordan da mener du? 0 Siter
Toga Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Hvordan da mener du? Det med å legge seg langflat selv om du ikke har gjort eller sagt noe galt... 0 Siter
Caylee Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Det med å legge seg langflat selv om du ikke har gjort eller sagt noe galt... Jeg har ikke noe imot det. Jeg har ikke problemer med å ta selvkritikk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.