Gå til innhold

Schizofreni - er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang jeg ble syk så ble jeg medisinert og var innlagt et år på en psykiatrisk post, siden jeg fikk en alvorlig bivirkning ble alt seponert på dagen. Det ble da ikke forsøkt noen annen psykosemedisin. Legen ble svært overrasket da faktisk psykosen forsvant helt etter nedtrapping og de begynte å lure på om de hadde stilt feil diagnose. Det tok så tre år før jeg fikk symptomer igjen, og ble da igjen innlagt. Så satte de meg på en ny medisin som jeg tålte. Den ble seponert senere igjen og da tok det bare tre mnd før jeg ble syk igjen.

Men virker som hjernen min tåler å være uten medisiner over lengere tid. Nå tar jeg bare 2,5 mg Zyprexa pluss litt ekstra hvis jeg ikke får sove om natta eller føler meg litt stressa. Er det vanlig ved schizofreni at det kan komme og gå slikt og gå på så lave medisindoser over lengere tid?. Eller er jeg et uvanlig tilfelle?.

Anonymous poster hash: 66d9c...d3c
Skrevet

Første gang jeg ble syk så ble jeg medisinert og var innlagt et år på en psykiatrisk post, siden jeg fikk en alvorlig bivirkning ble alt seponert på dagen. Det ble da ikke forsøkt noen annen psykosemedisin. Legen ble svært overrasket da faktisk psykosen forsvant helt etter nedtrapping og de begynte å lure på om de hadde stilt feil diagnose. Det tok så tre år før jeg fikk symptomer igjen, og ble da igjen innlagt. Så satte de meg på en ny medisin som jeg tålte. Den ble seponert senere igjen og da tok det bare tre mnd før jeg ble syk igjen.

Men virker som hjernen min tåler å være uten medisiner over lengere tid. Nå tar jeg bare 2,5 mg Zyprexa pluss litt ekstra hvis jeg ikke får sove om natta eller føler meg litt stressa. Er det vanlig ved schizofreni at det kan komme og gå slikt og gå på så lave medisindoser over lengere tid?. Eller er jeg et uvanlig tilfelle?.

Anonymous poster hash: 66d9c...d3c

Tror det er vanlig at sykdomsforløpet kan svinge litt, og en kan fint klare seg med lav dose medisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...