Gå til innhold

NHD - "antiskeptika".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg ønsker råd om medisin mot mistenksomhet. Diagnose er eupf. Har traumer. Sliter mye med mistenksomhet og "paranoia" pluss mass generell- og panikkangst. Har spurt behandler om fluanxol men det fikk jeg ikke pga bivirkninger, som han sa. Jeg går på abilify men føler ikke det virker. Tror jeg må ha noe beroligende og har seroquel å bruke til det. Men jeg ønsker kanskje depot eller å ta et ap fast for å oppnå stabilitet. Jeg har ikke psykoser, men tror jeg kan være grensepsykotisk. Sliter forresten med overvekt pga medisiner, så vet ikke om jeg bør ta noe som gir ulvehunger.

Har et stort problem og det er at jeg ikke klarer svelge store tabletter. Jeg får brekninger.

Så derfor håper jeg du kan tipse meg om noe jeg kan bruke fast, kanskje depot, som kan virke beroligende og mot mistenksomhet. Tabletter som lettere kan svelges og ikke gir for mye matlyst. Seroquel depot tabletter er så store:(

Vet det er litt sært spørsmål men blir takknemlig for svar :)

Anonymous poster hash: 1b994...996

Skrevet

Cisordinol depot ga meg ikke vektøkning

Men ble så tung og rigid i lårene så måtte slutte

Skrevet

Cisordinol depot ga meg ikke vektøkning

Men ble så tung og rigid i lårene så måtte slutte

Hvor store var de tablettene, er ute etter noe det går an å svelge, nevrotisk som jeg er...er denne medisinen "tyngre" enn seroquel? Er den stemningstabiliserende?

Anonymous poster hash: a05a3...0ef

Skrevet

Hvor store var de tablettene, er ute etter noe det går an å svelge, nevrotisk som jeg er...er denne medisinen "tyngre" enn seroquel? Er den stemningstabiliserende?

Det var jo ikke tabletter, men depot

Altså sprøyte

Skrevet

Stemningsstabiliserende nei, måtte ha litium og en vending orfiril itillegg

Skrevet

Stemningsstabiliserende nei, måtte ha litium og en vending orfiril itillegg

Tenkte noe ala seroquel jeg, men kanskje det ikke finnes noe alternativ.

Skrevet

Hei

Jeg ønsker råd om medisin mot mistenksomhet. Diagnose er eupf. Har traumer. Sliter mye med mistenksomhet og "paranoia" pluss mass generell- og panikkangst. Har spurt behandler om fluanxol men det fikk jeg ikke pga bivirkninger, som han sa. Jeg går på abilify men føler ikke det virker. Tror jeg må ha noe beroligende og har seroquel å bruke til det. Men jeg ønsker kanskje depot eller å ta et ap fast for å oppnå stabilitet. Jeg har ikke psykoser, men tror jeg kan være grensepsykotisk. Sliter forresten med overvekt pga medisiner, så vet ikke om jeg bør ta noe som gir ulvehunger.

Har et stort problem og det er at jeg ikke klarer svelge store tabletter. Jeg får brekninger.

Så derfor håper jeg du kan tipse meg om noe jeg kan bruke fast, kanskje depot, som kan virke beroligende og mot mistenksomhet. Tabletter som lettere kan svelges og ikke gir for mye matlyst. Seroquel depot tabletter er så store:(

Vet det er litt sært spørsmål men blir takknemlig for svar :)

Anonymous poster hash: 1b994...996

Risperdal er små.

Skrevet

Tenkte noe ala seroquel jeg, men kanskje det ikke finnes noe alternativ. Anonymous poster hash: a05a3...0ef

Av de nyere AP er det Zeldox som skal gi minst vektøkning og trøtthet. Det er også ganske små kapsler, men de kan ikke deles. I teorien kan man sikkert åpne de og blande innholdet i mat eller lignende, men det har jeg aldri prøvd. Vet ikke om man skal gjøre det heller.

Skrevet

Risperdal er små.

Risperdal har jeg prøvd med god effekt før men med fæle bivirkninger.

Skrevet

Risperdal har jeg prøvd med god effekt før men med fæle bivirkninger.

Synd det da, vil slutte på dem jeg også. Hvilke bivirkninger hadde du?

Skrevet

Av de nyere AP er det Zeldox som skal gi minst vektøkning og trøtthet. Det er også ganske små kapsler, men de kan ikke deles. I teorien kan man sikkert åpne de og blande innholdet i mat eller lignende, men det har jeg aldri prøvd. Vet ikke om man skal gjøre det heller.

Virker zeldox beroligende? Ligner de på abilify? Kanskje de hadde vært verdt et forsøk. Abilify synes jeg ikke har så veldig god effekt.

Skrevet

Synd det da, vil slutte på dem jeg også. Hvilke bivirkninger hadde du?

Jeg fikk ikke mensen mer. Pga høyt prolaktinnivå så trodde kroppen min at jeg var gravid...

Skrevet

Jeg fikk ikke mensen mer. Pga høyt prolaktinnivå så trodde kroppen min at jeg var gravid...

Det har jeg også.

Skrevet

Det har jeg også.

Ikke noe særlig til bivirkning det :(

Har du funnet et alternativ?

Skrevet

Ikke noe særlig til bivirkning det :(

Har du funnet et alternativ?

Mensen er jo vekke hos meg pga p-sprøyten, men har melk i brystene. Ekkelt, det er visst ikke bra heller å ha høyt prolaktin. Vet ikke hva jeg skal ta, tenkte på latuda. Den er helt ny, men kunne tenkt meg å prøvd uten og.

Skrevet

Mensen er jo vekke hos meg pga p-sprøyten, men har melk i brystene. Ekkelt, det er visst ikke bra heller å ha høyt prolaktin. Vet ikke hva jeg skal ta, tenkte på latuda. Den er helt ny, men kunne tenkt meg å prøvd uten og.

Hm, kanskje jeg skal sjekke ut latuda. Tror du det er så lurt å prøve uten?

Skrevet

Zyprexa finnes som smeltetabletter :)

Ok. Kanskje et alternativ. :)

Skrevet

Hm, kanskje jeg skal sjekke ut latuda. Tror du det er så lurt å prøve uten?

Vet ikke, føler det er tid for å prøve uten. Er så lei nå av denne tilværelsen. Si ifra om du får latuda da.

Skrevet

Zyprexa er brilliant, og scorer høyt på alt man ønsker seg av en AP, men den har ett minus, og det er vektøkning og det som følger med det. Jeg veier 20kg mer enn da jeg begynte på pillen, men den er veldig bra. Doseregulering har vist ikke noe å si det heller. Men det er ikke alle som legger på seg av zyprexa heller, det finnes de som slipper.

Rart att legen din ikke vil gi Fluanxol, det trenger ikke bli extrapyrmidable bivirkninger på en antiskeptika dose, som jo er en liten dose.

Anonymous poster hash: 578ef...b45

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...