Gå til innhold

Blandet episode, bp1, 2, spektrum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bp2 diagnose, men ser noen steder i journalen min "bipolar lidelse - uspesifisert" (dette fra kortere innleggelser).

Bp har jeg hatt i over femten år, men først ila de siste tre årene har jeg hatt to blandede episoder. Eller rettere sagt mener jeg personlig at det var dette. Jeg hadde ørten prosjekter gående for å få andre til å føle seg vel, samtidig har jeg vært temmelig depressiv. Selvdestruktiv, energisk suicidal, trøtt tross overskudd, følt meg som noe som aldri burde vunnet livets første kappløp. Jeg kan ikke forklare på en god måte hvordan jeg hadde det, men jeg var hyper og depressiv på samme tid i alle fall. Og veldig kort lunte - noe som absolutt ikke er meg. Når jeg ikke er i dårlige perioder, er lunta mi kjent for å være temmelig lang. Disse to episodene... Min psykolog og psykiater ved poliklinikk syntes det var vanskelig å ta stilling til det siden de ikke hadde sett meg mens jeg var oppi det. Mine episoder kommer gjerne nokså brått på. De landet på enten "agitert depresjon" eller "blandet episode."

Så... Kan dette sortere under bp2, eller tilhører slike episoder en annen kategori i bp-spekteret? Tideligere kun hatt (kraftige) hypomanier - typen helt der oppe, gjør masse dumdristig osv uten innleggelseskrevende tap av bakkekontakt og dype depresjoner.

Anonymous poster hash: 341fd...b49

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...