Gå til innhold

flytte på sykehjem?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Mamma sier at jeg risikerer å havne på sykehjem (for psykisk sjuke som ikke klarer seg helt selv) når jeg blir dårlig igjen, og sier at jeg ikke kan bo der jeg bor mer om jeg skukle bli mer syk i hodet ved å droppe pillene, fordi jeg ikke er nokk selvstendig og at jeg er helt ute å kjøre psykisk. Risikerer jeg å måtte flytte på kommunens sykehjem uten viasat-tv eller noe kjekt tror dere?

Har jeg krav på viasat parabol tv hviss jeg må flytte på sykehjem?

Skrevet

"Mamma sier..."

Stopp der.

Grunnpremisset for spørsmålet ditt er feilaktig.

Blomsterfluen
Skrevet

"Mamma sier..."

Stopp der.

Grunnpremisset for spørsmålet ditt er feilaktig.

?

Skrevet

Mamma sier at jeg risikerer å havne på sykehjem (for psykisk sjuke som ikke klarer seg helt selv) når jeg blir dårlig igjen, og sier at jeg ikke kan bo der jeg bor mer om jeg skukle bli mer syk i hodet ved å droppe pillene, fordi jeg ikke er nokk selvstendig og at jeg er helt ute å kjøre psykisk. Risikerer jeg å måtte flytte på kommunens sykehjem uten viasat-tv eller noe kjekt tror dere?

Tror du må slutte å høre så mye på mamma :)

Skrevet

Du får ikke en egen parabol om du havner på sykehjem, viasat er ingen garanti. Men vet du, man klarer seg helt fint uten viasat :) Uansett så er jo dette bare noe moren din babler om. Har noen andre sagt at du må bli lagt inn på sykehjem?

Skrevet

Sykehjem er ikke noe bra sted:/ har jobbet på et sted selv.. er ikke akuratt veldig oppløftende

Uansett moren din sier mye rart virker det som

Jeg tror ikke det er sant det hun sier

Blomsterfluen
Skrevet

Du får ikke en egen parabol om du havner på sykehjem, viasat er ingen garanti. Men vet du, man klarer seg helt fint uten viasat :) Uansett så er jo dette bare noe moren din babler om. Har noen andre sagt at du må bli lagt inn på sykehjem?

Stefaren min som er gift med mamma er helt enig at om jeg slutter på pillene kan jeg høyst sansynlig risikere å måtte flytte på sykehjem for de mener at uten piller så fungerer jeg ikke som normale folk.

Blomsterfluen
Skrevet

Sykehjem er ikke noe bra sted:/ har jobbet på et sted selv.. er ikke akuratt veldig oppløftende

Uansett moren din sier mye rart virker det som

Jeg tror ikke det er sant det hun sier

Ok. Det er litt skremmende at stepappa mener det samme. I 2013 høsten ble jeg innlagt på akuttpost med tvangsmedisinering for psykotiske symptomer. Jeg hadde fortalt psykiateren og de andre allfor mye, sån at jeg ble lagt inn. Jeg husker alt som om det skulle være i går.

Skrevet

Stefaren min som er gift med mamma er helt enig at om jeg slutter på pillene kan jeg høyst sansynlig risikere å måtte flytte på sykehjem for de mener at uten piller så fungerer jeg ikke som normale folk.

Hva mener psykiateren da? Man kan jo klare seg selv selv om man ikke fungerer normalt.

Skrevet

Ok. Det er litt skremmende at stepappa mener det samme. I 2013 høsten ble jeg innlagt på akuttpost med tvangsmedisinering for psykotiske symptomer. Jeg hadde fortalt psykiateren og de andre allfor mye, sån at jeg ble lagt inn. Jeg husker alt som om det skulle være i går.

Høres ikke noe bra opplevelse ut:(

Det skjønner jeg

Blomsterfluen
Skrevet

Hva mener psykiateren da? Man kan jo klare seg selv selv om man ikke fungerer normalt.

Psykiateren sier at jeg vil sansynligvis bli så dårlig at jeg ikke engang kan knytte mine egne skor.

Skrevet

Jeg synes at du bør lytte såpass til moren og stefaren din at du tar medisinen din, for det vet bedre enn folk på DOL hvordan du fungerer uten medisiner.

Skrevet

Psykiateren sier at jeg vil sansynligvis bli så dårlig at jeg ikke engang kan knytte mine egne skor.

Vet ikke hva jeg skal si.. at psykiatrien kan si noe slikt?? Hva i huleste? For en forferdelig ting å si :blink:

Ikke hør på de folka der. Det er bare idiotisk sagt

Skrevet

Psykiateren din, moren din og stefaren din er enige om at medisinering er bra for deg, hør på dem, spesielt fordi alle tre er enige og de vet hvordan du fungerer uten medisin.

Skrevet

Ok, hvorfor vurderer du da å slutte på medisinene?

Blomsterfluen
Skrevet

Ok, hvorfor vurderer du da å slutte på medisinene?

Fordi medisinene gjør meg smellfeit.

Skrevet

Fordi medisinene gjør meg smellfeit.

Så det er bedre å være normalvektig uten å kunne knyte dine egne sko enn å være overvektig?

Blomsterfluen
Skrevet

Så det er bedre å være normalvektig uten å kunne knyte dine egne sko enn å være overvektig?

For meg så er det det.

Skrevet

For meg så er det det.

Ok, men da har du jo svaret der da. Hva spiller det da for noen rolle hva moren din, stefaren din eller psykiateren sier dersom du heller vil bli fullstendig ubrukelig, enn overvektig. Selv må jeg si jeg er veldig usikker på hvordan du skal få gått ned disse ekstra kiloene om du ikke vil bli i stand til å gå ut av døra engang.

Skrevet

Nei, det har du ikke. Du må nok nøye deg med NRK.

Anonymous poster hash: 5119c...d0b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...