Gå til innhold

Er søvnproblemer av SSRI forbigående?

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg sover med lettere søvn, flere oppvåkninger og vanskeligheter med å sovne etter jeg økte dosen for en liten uke siden. Seroquel klarer heller ikke slå meg ut like bra som ellers.

Er dette forbigående?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, forbigående.

Tar du den om morgenen?

YoplaitDouble
Skrevet

Ja, forbigående.

Tar du den om morgenen?

400mg kveld og morgen. Gir serumverdi på ca 160nmol/l.

Nå har jeg etter å ha diskutert litt med ISW kommet frem til at dette nok heller har med å gjøre at jeg har trappet ned Seroquel fra en kjempedose og ned til 100mg for å bruke Zeldox i stedet.

Nå tror jeg planen blir å trappe opp igjen til jeg får tilbake søvnen, og deretter trappe Seroquel saktere så effekten på søvn beholdes. Jeg hadde ingen søvnproblemer fra Zoloft ved oppstart, og det rimer bedre at nedtrappingen av Seroquel er synderen, siden jeg opplever dårlig effekt fra Seroquel på søvn før tiden. Jeg blir jo ikke kicket ut i særlig grad mer og det ville jeg vel blitt om Zoloft var synderen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...