Gå til innhold

Lenge å vente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føles lenge å vente til fredag nå, da får jeg jo vite om jeg kan slutte på risperdal eller skal over på latuda. Da har sykepleieren snakket med psykiater, han sa de gjør ofte som de sier og jeg vil jo slutte. Lurer på hva det blir til jeg, måtte bestille meg nye i dag for er snart tom. Det føltes som et nederlag. Slabbedask minnet meg jo om sist jeg var innlagt i dag, så ble litt tankefull. Det er vel ikke bra å ha høyt prolaktin? Kan det føre til hetetokter om nettene?

Skrevet

"skal over på latuda"

Det er DU som ev. begynner på latuda. Det er ikke de som "setter deg på latuda".

Du er ikke et barn.

Skrevet

"skal over på latuda"

Det er DU som ev. begynner på latuda. Det er ikke de som "setter deg på latuda".

Du er ikke et barn.

Ja? Den sammenhengen skjønte jeg ikke, heter det ikke "over på latuda" når en skal skifte medisin da? Fra noe over på noe annet? Sa ikke at det er de som setter meg på det, er jo jeg som har spurt etter det. Jeg styrer dette selv skjønner du.

Skrevet

Bra du ikke "lar deg behandles"...

Jeg samarbeider faktisk, ellers hadde jeg bare sluttet på risperdal for lenge siden.

Skrevet

Samarbeider?

Det gjør ikke jeg. Jeg lar ikke andre styre meg.

Skrevet

Samarbeider?

Det gjør ikke jeg. Jeg lar ikke andre styre meg.

Det er jo jeg som styrer da, om de sier jeg skal ta risperdal så gjør jeg ikke det. Må møtes på halvveien da.

Skrevet

Beste er å ta medisinen 100% av eget initiativ...

Men jeg antar alle ikke er den uanfektede frihet forunt.

Skrevet

Beste er å ta medisinen 100% av eget initiativ...

Men jeg antar alle ikke er den uanfektede frihet forunt.

Alle har jo den friheten, er opp til hver enkelt det om de vil ta medisin eller ikke.

Skrevet

Men du hører på andres meninger, det gjør ikke jeg, og det føles bra. :)

Skrevet

Men du hører på andres meninger, det gjør ikke jeg, og det føles bra. :)

Folk her inne sier jo jeg må ta det opp med psykiater, hører på folk her inne ja. Men i bunn og grunn hører jeg mest på meg selv, og jeg er innstilt på å slutte :) Må bare få psykiateren med på det.

Skrevet

Folk her inne sier jo jeg må ta det opp med psykiater, hører på folk her inne ja. Men i bunn og grunn hører jeg mest på meg selv, og jeg er innstilt på å slutte :) Må bare få psykiateren med på det.

Hva er vitsen med å få psykiateren med på det? Hvis du ikke trenger hjelpen deres, så kan du vel like gjerne droppe kontakten?

Skrevet

Hva er vitsen med å få psykiateren med på det? Hvis du ikke trenger hjelpen deres, så kan du vel like gjerne droppe kontakten?

Det er jo og en mulighet...

Hvorfor gidder du ha kontakt med dem da?

Skrevet

Det er jo og en mulighet...

Hvorfor gidder du ha kontakt med dem da?

Fordi det har vært ålreit å ha noen å prate med.

Men jeg tar ikke medisinene fordi de sier jeg skal det. Faktisk opplever jeg at de ikke bryr seg om jeg tar eller ikke tar medisinene.

Skrevet

Fordi det har vært ålreit å ha noen å prate med.

Men jeg tar ikke medisinene fordi de sier jeg skal det. Faktisk opplever jeg at de ikke bryr seg om jeg tar eller ikke tar medisinene.

Hadde du sluttet hadde de kanskje brydd seg? Jeg ble jo kastet ut sist jeg sluttet, de kan jo gjøre det igjen men da er jeg ferdig med dem for godt.

Skrevet

Hadde du sluttet hadde de kanskje brydd seg? Jeg ble jo kastet ut sist jeg sluttet, de kan jo gjøre det igjen men da er jeg ferdig med dem for godt.

Tror du det går bra uten medisiner da? Sånn helt ærlig.

Skrevet

Tror du det går bra uten medisiner da? Sånn helt ærlig.

Håper på det iallefall, liker ikke medisintilværelsen.

Skrevet

Blir spennende å høre om du får latuda, jeg har selv tenkt på å bytte medisin, men går bare til fastlege nå, og han er skeptisk. Har prøvd en rekke Ap og får best og mest stabil effekt av zyprexa, men jeg har blitt smellfeit, eller i allefall feit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...