Gå til innhold

– Ble sjokkert da jeg så dette bildet

Anbefalte innlegg

Martin Sandqvist (47) har brukt snus daglig i 30 år. Etter å ha sett hvilke skader snusen gjorde i munnen hans vil han vise fram bildene til skrekk og advarsel for ungdom.

Ved en hjørnetann hadde tannkjøttet trukket seg helt tilbake, beinet var blitt borte og store deler av roten var synlig. I tillegg ble det påvist seks åpne sår. Skadene hadde oppstått som følge av snusbruk, ifølge tannlegen.

– Det var en sviende smerte hver gang jeg la inn en ny snus, men det pleier jo å svi litt så jeg tenkte ikke over det. Jeg pleier heller ikke å brette opp leppa foran speilet, så jeg hadde ikke selv sett hvor ille det var før tannlegen gjorde det, sier Sandqvist.

Da tannlegen oppdaget skadene i 47-åringens munn ble han umiddelbart henvist til tannlegehøyskolen.

http://www.rb.no/__Ble_sjokkert_da_jeg_s__dette_bildet-5-43-21837.html

Snusing lønner seg ikke.

Anonymous poster hash: 9964c...e72

Fortsetter under...

Jeg fatter ikke hvordan han kan ha unngått å merke at det var sår og at tannkjøttet hadde trukket seg bort?

At han ikke pleier å brette opp leppa foran speilet er vel ingen grunn til ikke å gjøre det når du merker at det e noe rart/galt? Og så har han jo beviselig (fra bildene) fremdeles en tung som han lett burde kunne brukt for å kjenne hva som var i ferd med å skje....

Annonse

Merkelige folk.. snus fører til dårlig tannkjøtt sier du?? blir jeg feit av fastfood, virkelig?? dårlige lunger av å røyke, nææææhh?? 

Og så blir man faktisk feit og får dårlig kondis av å sitte i sofaen og spise potetgull og sjokolade også. Tro det om du vil! ;)

Og så blir man faktisk feit og får dårlig kondis av å sitte i sofaen og spise potetgull og sjokolade også. Tro det om du vil! ;)

Jeg har hørt at man til og med kan få hull i tennene av for mye søtsaker. Og slikt skjer her i  Norge i 2015, slå alarm nå må politikerne gjøre noe! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...