Gå til innhold

Vanskelig å gå til psykolog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært for første gang hos psykolog, har jo tenkt på det lenge fordi jeg har hatt så store deprimerte perioder i det siste..

Men jeg syntes det ble så vanskelig å forklare hva problemet er når jeg har så stor sosial angst. Det er vanskelig å snakke med en person jeg aldri har møtt før, face to face og forklare at jeg har lyst til å drepe meg. 

Så da endte det bare opp med at jeg fikk fram at jeg bare var deprimert. :unsure:

Hva når man synes det er så vanskelig å snakke at man ikke kan gå til psykolog? Er man fortapt da?

Anonymous poster hash: 20052...6e0
Skrevet

Har vært for første gang hos psykolog, har jo tenkt på det lenge fordi jeg har hatt så store deprimerte perioder i det siste..

Men jeg syntes det ble så vanskelig å forklare hva problemet er når jeg har så stor sosial angst. Det er vanskelig å snakke med en person jeg aldri har møtt før, face to face 

Kanskje du kan legge deg ned på "benken" for å slippe se vedkommende i øynene?

Skrevet

Men jeg syntes det ble så vanskelig å forklare hva problemet er når jeg har så stor sosial angst. Det er vanskelig å snakke med en person jeg aldri har møtt før, face to face og forklare at jeg har lyst til å drepe meg. 

Så da endte det bare opp med at jeg fikk fram at jeg bare var deprimert. :unsure:

Hva når man synes det er så vanskelig å snakke at man ikke kan gå til psykolog? Er man fortapt da?

Det går nok lettere etterhvert :)

Skrevet

Jeg hvet det kan være vanskelig å begynne hos psykologen. Det som hjalp meg da jeg starte hos psykolog var at jeg skrev ned hva jeg ville ha sagt, eller tenkte på. Da jeg startet klarte jeg ikke å snakke hele setninger engang, men etterhvert ble det lettere.

Ikke gi opp, det blir bedre selvom det kanskje ikke føles slik nå. :-)

Skrevet

Jeg hvet det kan være vanskelig å begynne hos psykologen. Det som hjalp meg da jeg starte hos psykolog var at jeg skrev ned hva jeg ville ha sagt, eller tenkte på. Da jeg startet klarte jeg ikke å snakke hele setninger engang, men etterhvert ble det lettere.

Ikke gi opp, det blir bedre selvom det kanskje ikke føles slik nå. :-)

Ok, men hva slags ting er det man egentlig snakker om, kan du gi et eksempel på ting du pleier å snakke om eller skriver ned?

Selvom jeg nå nesten ser på psykolog som siste sjanse så er jeg så usikker på hva det egentlig kan være godt for? Blir man egentlig bedre eller kvitt depresjonen/angsten av å snakke med en psykolog?

Skrevet

Alle forhold tar litt tid å bygge opp. Det er normalt at du ikke klarere å forklare og åpne opp for alt som plager deg så tidlig i behandlingsløpet. 

Skrevet

Det er jo veldig individuelt. Vi har snakket om ensomhet, føle seg mindreverdig, helse, om vanskelig oppvekst og selmordstanker.

Vi har diskutert ulike ting for å forbedre livssituasjon.

Jeg har hatt stor nytte av terapien, men jeg er også medisinert. Så det er nok en kombinasjon. Ha litt tolmodghet, det tar tid å føle seg trygg hos psykologen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...