Gå til innhold

kan psykiateren bli så lei av meg at han blir sint?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Hovedkontakten min ringte til psykiateren i dag og fortalte situasjonen. Og mamma mener jeg skal flytte på psykiatisk hjem. Kan psykiateren gi meg opp å tilslutt høre på galskapen til mamma og bestemme at jeg må bo på helsehjem der det ikke er viasat?

Kan en psykisk syk person skrive så bra som jeg gjør?

Skrevet

Hovedkontakten min ringte til psykiateren i dag og fortalte situasjonen. Og mamma mener jeg skal flytte på psykiatisk hjem. Kan psykiateren gi meg opp å tilslutt høre på galskapen til mamma og bestemme at jeg må bo på helsehjem der det ikke er viasat?

Ja, i verste fall. 

Ja, psykisk sykdom går ikke utover skriveferdighetene.

Anonymous poster hash: a3ee4...2eb

Skrevet

Nå tar du jo medisiner, det er vel hvis du slutter med dem du blir skikkelig dårlig? Ingen her vet hvordan du blir uten medisiner, det vet de som er rundt deg.

Nå kan vel ikke psykiateren gi deg opp.

Skrevet (endret)

edit: Fjernet innlegg ihht Kardemommeloven

Endret av issomethingwrong
Blomsterfluen
Skrevet

Nå tar du jo medisiner, det er vel hvis du slutter med dem du blir skikkelig dårlig? Ingen her vet hvordan du blir uten medisiner, det vet de som er rundt deg.

Nå kan vel ikke psykiateren gi deg opp.

Ok. Men jeg har ikke gått på pillene på 3 dager fordi jeg er blitt smellfeit etter jeg begynte på pillene.

Skrevet

Psykiateren kan slutte å ha samtaler med deg dersom han mener det er nytteløst å hjelpe deg.

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg sier "mamma sier" fordi hun sier det.

Skrevet

Jeg sier "mamma sier" fordi hun sier det.

Det høres ut som om du gjør en del som moren din med god grunn kan bli veldig sliten av. Samtidig er hun vel også den som forsøker å ivareta dine behov selv om du er blitt voksen. Du har rett til å ta en del valg selv siden du er voksen, men samtidig kan jeg godt forstå om din mor blir lei av at du insisterer på din rett til å ta irrasjonelle beslutninger som på sikt vil redusere din livskvalitet.

Når det blir mange som mener mye slik som nå, så tror jeg dere trenger å ha et felles møte - dvs. et møte mellom deg, leder for omsorgsboligen, din primærkontakt og din mor.

Skrevet

Ok. Men jeg har ikke gått på pillene på 3 dager fordi jeg er blitt smellfeit etter jeg begynte på pillene.

Ök, da kan du bli dårlig snart.

Gjest Gargamel
Skrevet

Det finnes vel verre ting enn å være feit.

Skrevet

Det finnes vel verre ting enn å være feit.

Det gjør det, men er fordelene med medisinering av denne typen alltid større enn ulempene ved f.eks. overvekt? Det er ofte alvorlige lidelser, men man blir neppe "frisk" av medisinering. Så det er nok individuelt. En annen ting som er individuelt, er hvor mye jobb man legger i å motvirke bivirkningen fedme.

Skrevet

Psykiateren din har fortalt deg hvor dårlig du kommer til å bli dersom du slutter på medisiner, du har fått svar tidligere her på DOL at du kan bli lagt inn på sykehjem dersom du ikke er i stand til å ta deg av deg selv. Du vet at du neppe er i stand til det uten medisiner. Du vet at de høyst sannsynlig ikke har viasat på sykehjemmet. Likevel velger du å slutte på medisinene. Du har altså tatt et valg. Du vil gi slipp på alt annet for å slippe medisiner som gjør deg feit. Mer fornuftig ville det vel være å kontrollere matinntaket og begynne å trene, men du valgte helt selv, mot alle andres råd, å slutte på medisiner. Du er gammel nok til å bestemme selv hva du vil gjøre, men du er vel også gammel nok til å ta de konsekvensene dine valg måtte føre til. Inkl. å bli lagt inn.

Skrevet

Jeg har gått ned 5 kg på Abilify og skal ned iallfall 10 til, det er fullt mulig

Blomsterfluen
Skrevet (endret)

Ok. Nå for tiden ønsker mamma at jeg skal dø.

Når jeg forklarer situasjonen om hvordan jeg har det så sier hun bare "klapp igjen" og legger på røret.

Endret av Blomsterfluen
Skrevet

Ok. Nå for tiden ønsker mamma at jeg skal dø.

Når jeg forklarer situasjonen om hvordan jeg har det så sier hun bare "klapp igjen" og legger på røret.

Det virker som om du sliter veldig på moren din for øyeblikket.

Hør på hva hun sier, hun vil deg det beste og da vil dere få et bedre forhold.

Skrevet

Hør på hva hun sier, hun vil deg det beste

Tja, sa ikke moren at hun ønsket trådstarter død?

Neida, jeg forstod poenget ditt.

Skrevet

Tja, sa ikke moren at hun ønsket trådstarter død?

Neida, jeg forstod poenget ditt.

Nei, jeg tror ikke det, setningen begynte ikke med "mamma sier".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...