Ninkenpoo Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Hei Går nå på 60mg fontex, 300lamictal Men grunnet økt angst har legen min skrevet ut 75mg efexor som tillegsmedisin Er denne kombinasjonen bra? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. februar 2015 Skrevet 16. februar 2015 Det er ikke noe galt med kombinasjonen, men på den annen side har jeg litt problemer med å se hva det skal være godt for. I så lav dose som 75 mg er Efexor et SSRI. Å legge et SSRI (Efexor) til et annet (Fontex) fører sjelden til noe annet enn om en hadde økt dosen av det ene. 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Skrevet 17. februar 2015 Vil det si at dosen på efexor burde bli trappet opp for å få virkning? 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Skrevet 17. februar 2015 Vil det si at dosen på efexor burde bli trappet opp for å få virkning? Kor høg dose må man opp i før efexor blir snri? 0 Siter
gråstein Skrevet 17. februar 2015 Skrevet 17. februar 2015 Kor høg dose må man opp i før efexor blir snri? Minst 150mg, tror jeg. 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Skrevet 18. februar 2015 Er det noen andre som har hatt kombinasjon med fontex og noe for angst? Har ikkje lyst å slutte på fontex siden den har fungert så godt på tvang 0 Siter
ISW Skrevet 18. februar 2015 Skrevet 18. februar 2015 (endret) I stedet for å legge ett SSRI på et annet SSRI, så ville jeg eventuelt heller tenkt i retning av f.eks Tolvon eller Remeron. Forstår det slik at du har en fysisk krevende jobb, så da tåler du sannsynligvis litt ekstra apetitt, som du får av disse medisinene. (Jeg er ikke helsepersonell, snakker kun ut fra hva som har fungert for meg selv). Hvordan tvangslidelse har du forresten? Tvangstanker eller tvangshandlinger primært? Endret 18. februar 2015 av issomethingwrong 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Skrevet 18. februar 2015 Har både tvang handlinger og tanker, men dette har fontexen hjelpt veldige på Men har fortsatt mye angst. Sliter på jobb med å snakke med kunder arbeida kolleger osv 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Skrevet 18. februar 2015 Har ingen ting å sei om du ikke er helsepersonell, eg liker godt å høre om erfaringer tillegg:) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 Skrevet 18. februar 2015 Har ingen ting å sei om du ikke er helsepersonell, eg liker godt å høre om erfaringer tillegg:) Tror teriapi er det beste mot angst. Anonymous poster hash: df428...4da 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 Skrevet 18. februar 2015 Går i terapi:) Valium da? Anonymous poster hash: df428...4da 0 Siter
ISW Skrevet 18. februar 2015 Skrevet 18. februar 2015 Har ingen ting å sei om du ikke er helsepersonell, eg liker godt å høre om erfaringer tillegg:) Jeg tenker at det naturlige da er å legge på et antidepressiv med litt annen virkemåte, f.eks Remeron eller Tolvon, i stedet for å legge et SSRI på et annet SSRI. Hvis man ikke kommer til mål med dette, så er jo en lav dose av et nyere antipsykotikum brukbart mot tvang. Det er det jeg bruker, og jeg har god effekt av det, både mot tvang og angst. 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Skrevet 18. februar 2015 Remeron eller tolvon mot angsten då? Valium å andre B preparater er uaktuelt 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Skrevet 18. februar 2015 Men vis legen har tenkt å øke efexor til dosen så får efexor til å bli et snri Blir det då en bedre kombinasjon? 0 Siter
ISW Skrevet 18. februar 2015 Skrevet 18. februar 2015 Men vis legen har tenkt å øke efexor til dosen så får efexor til å bli et snri Blir det då en bedre kombinasjon? Jeg tror ikke N'en (noradrenalinreopptakshemning) er det som gir mest effekt mot angst. Det har heller en virkning mot visse depresjoner. Hvis du ser i Felleskatalogen så ser du at dosene som gjør Efexor til et SNRI brukes mot depresjon, ikke mot angst. 0 Siter
slabbedask Skrevet 18. februar 2015 Skrevet 18. februar 2015 Remeron eller tolvon mot angsten då? Tror ikke disse har spesielt god effekt på angst. Snarere tvert om. Det er ihvertfall min erfaring. 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Skrevet 18. februar 2015 Så efexor og fontexen er en totalt unyttig kombo det da, forstår ikkje Ka legen min har tenkt på her Han vil jo øke dosen på efexor og 0 Siter
ISW Skrevet 18. februar 2015 Skrevet 18. februar 2015 Så efexor og fontexen er en totalt unyttig kombo det da, forstår ikkje Ka legen min har tenkt på her Han vil jo øke dosen på efexor og Du så jo at legen her også stilte et spørsmålstegn om hvorfor det skulle legges på Efexor. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg fikk fin angstdemping av Remeron. Måtte slutte med den pga vektoppgang, imidlertid. Men det trenger ikke gjelde alle. 0 Siter
Ninkenpoo Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Skrevet 18. februar 2015 Blei mye mas nå men... Noen som har prøvd fluanxol? Erfaringer 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.