Gå til innhold

Lov til å ha en god dag når man er trygda?

Anbefalte innlegg

Er det lov å ha en god dag når man er trygda? Man har en dag man føler seg i god form, er aktiv og får gjort en masse, hva om en da får tanker om at man heller skulle jobba og ikke gått hjemme å lata seg..

Anonymous poster hash: 75ff5...164

Fortsetter under...

Man er fri til å tenke de tankene man vil, selv som uføretrygdet.

Jeg tenker alltid, når jeg har gode dager i strekk, at nå kunne jeg vært i arbeid. Og så smeller det igjen og da er arbeidsliv en saga blott eller noe i den duren :)

Anonymous poster hash: a5303...e59

Selvsagt er det lov til å ha en god dag. Jeg vet at når jeg har hatt en god dag, og om jeg er heldig to-tre i strekk, så går jeg rett på en smell etterpå. Men jeg nyter da virkelig de gode dagene jeg har helt uten dårlig samvittighet.

Sjeldent jeg har en hel bra dag, men kan ha det knallbra i kortere perioder, la oss si 6 timer. :)

Jeg tror ikke jeg får dårlig samvittighet for det, men skam, det får jeg i massevis. Dårlig samvittighet er jo noe geniunt. Skam er mer knyttet opp til hva andre mener eller hva du tror andre mener.

Er det lov å ha en god dag når man er trygda? Man har en dag man føler seg i god form, er aktiv og får gjort en masse, hva om en da får tanker om at man heller skulle jobba og ikke gått hjemme å lata seg..

Så absolutt, jeg håper du får/ har langt mer enn èn god dag :-)

Annonse

Er det lov å ha en god dag når man er trygda? Man har en dag man føler seg i god form, er aktiv og får gjort en masse, hva om en da får tanker om at man heller skulle jobba og ikke gått hjemme å lata seg.. Anonymous poster hash: 75ff5...164

Jeg er ufør og får så og si aldri gjort så mye som jeg burde. Da snakker jeg om husarbeid og andre praktiske, nødvendige ting. Det er et slit hver dag, bare for å få gjort halvparten av det jeg burde.

Jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet om jeg hadde hatt dager med overskudd og aktiviteter.

Men hvis de dagene etterhvert stadig økte i antall som følge av fremgang i terapi, så ville jeg være den første til å søke på en liten deltidsjobb ved siden av uføretrygden. Full jobb vil jeg dessverre aldri komme til å klare.

Anonymous poster hash: 465fa...aee

AnonymousDoler

Hvis du er berettiget trygdet

Hva tenker du på da, altså at man ikke har funnet på sykdommen sin eller tenker du mer på at man har maksimal viljestyrke og brukt denne maksimalt i arbeidsrettet retning?

(noe dessverre mange ikke er)

Hvilken bakgrunn har de for å påstå dette ? Trodde trygdesvindel var et minimalt problem de er ganske strenge på kriteriene for å få slikt, trodde jeg

Annonse

Hva tenker du på da, altså at man ikke har funnet på sykdommen sin eller tenker du mer på at man har maksimal viljestyrke og brukt denne maksimalt i arbeidsrettet retning?

Hvilken bakgrunn har de for å påstå dette ? Trodde trygdesvindel var et minimalt problem de er ganske strenge på kriteriene for å få slikt, trodde jeg

De er veldig strenge på dette nå.

Regner med han mener at alle som ikke er lammet og sitter i rullestol eller er mongo er svindlere som har lurt til seg trygd.

Anonymous poster hash: 82491...0c2

Oui oui  je sais, men da må jeg trykke to taster på en gang og det gidder jeg ikke, jeg er for bedagelig anlagt til slikt.

Har ikke du Mac? Da er det bare å holde nede e-tasten til rekka med forskjellige e-er kommer opp, og så trykke rett tall-tast ut fra hvilket tall som står under. Er enkelt å bruke syns jeg. 

é er 1, è er 2 osv. På e er det 7 valg. På a er det 6 valg. æ kan bli ä f.eks... For å ta noen av dem.. 

Hei!

Jeg har mange gode dager som trygdet.

Jeg klarer masse og mye og mer, bare jeg slipper studier og jobb,

;)

Det er kjedelig, men jeg er både en god mot, en hyggelig kone, en skikkelig fantastisk nabo, en felleskapets frontkjemper m.m.

Om noen krever noe mer, er det en, meg selv, og det skjer, og da går det rett ned i kjelleren men meg og forpliktelsene, 

det varer omtrent til naboen sender sms om at der er et problem nede et sted, da kommer jeg. ;)

Selfølgelig er det lov til å ha gode dager, ingenting er bedre enn det:-)

Anonymous poster hash: a410d...5de

Ja vær glad for de gode dagene du får :)

Har ikke du Mac? Da er det bare å holde nede e-tasten til rekka med forskjellige e-er kommer opp, og så trykke rett tall-tast ut fra hvilket tall som står under. Er enkelt å bruke syns jeg. 

é er 1, è er 2 osv. På e er det 7 valg. På a er det 6 valg. æ kan bli ä f.eks... For å ta noen av dem.. 

Jøsses, jeg lærer noen nye finesser hver dag på vidunderet mitt. Takk Mrs D! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...