Gå til innhold

Noen cyberpirater med db-abonnement her ?

Anbefalte innlegg

AnonymousDoler

Lurer på hva som står i denne artikkelen 

http://www.dagbladet.no/2015/02/16/nyheter/pluss/pluss_nyheter/nav/trygdejuks/37749338/

Men av moralske og etiske årsaker er det helt uaktuelt å betale 29 kr til dagbladet, så dersom noen kan copy paste den til meg her eller PM skal jeg donere 29 kr til veldedighet istedenfor

Takker for hjelpen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404084-noen-cyberpirater-med-db-abonnement-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hva som står i denne artikkelen 

http://www.dagbladet.no/2015/02/16/nyheter/pluss/pluss_nyheter/nav/trygdejuks/37749338/

Men av moralske og etiske årsaker er det helt uaktuelt å betale 29 kr til dagbladet, så dersom noen kan copy paste den til meg her eller PM skal jeg donere 29 kr til veldedighet istedenfor

Takker for hjelpen

Det er så at man har svin på skogen?

Har man rent mel i posen har man ingenting å frykte. (noe sånt, vel)

Endret av slabbedask
AnonymousDoler

Det er så at man har svin på skogen?

Har man rent mel i posen har man ingenting å frykte. (noe sånt, vel)

Nei, var mest fordi jeg lurer på hva NAV overvåker spesielt av internettrafikk, var diskusjon om det på DOL tidligere hvis du husker hvor NAV kunne sjekke internet aktivitet og journaler og alt mulig rart dersom de ville så lurte på om det var ryddet opp i eller ikke

Endret av AnonymousDoler

Nei, var mest fordi jeg lurer på hva NAV overvåker spesielt av internettrafikk, var diskusjon om det på DOL tidligere hvis du husker hvor NAV kunne sjekke internet aktivitet og journaler og alt mulig rart dersom de ville så lurte på om det var ryddet opp i eller ikke

Det var snakk om at de kunne sjekke bankkontoer ja. Men internettrafikk?

Tror ikke NAV er interessert i om du har torrents putrende 24/7. Men hvis du har noen bitcoin-schems gårende er det kanskje best å være forsiktig. Hvem vet.

Endret av slabbedask
AnonymousDoler

Det var snakk om at de kunne sjekke bankkontoer ja. Men internettrafikk?

Tror ikke NAV er interessert i om du har torrents putrende 24/7. Men hvis du har noen bitcoin-schems gårende er det kanskje best å være forsiktig. Hvem vet.

Trodde du husket bra jeg, dere snakket om dette på DOL deg inkludert om at NAV kunne overvåke internettrafikken ++ dersom de ville, og DU spurte om dette var endret enda men ingen svarte deg (forstadie til alzheimer eller?)

http://www.nrk.no/norge/nav-kan-sjekke-kontoen-din-1.7397858

Annonse

Trodde du husket bra jeg, dere snakket om dette på DOL deg inkludert om at NAV kunne overvåke internettrafikken ++ dersom de ville, og DU spurte om dette var endret enda men ingen svarte deg (forstadie til alzheimer eller?)

Noe sånt. Eller helt ødelagt hukommelse grunnet  langvarig SSRI-bruk. Hvem vet?

Endret av slabbedask

Her er det viktigste (jeg har uthevet noe som kanskje er interessant for trådstarter):

Når NAV får mistanke om at en klient får uberettigede utbetalinger, kan de sette i gang en rekke undersøkelser. Nav kan:

• Sjekke skatteopplysninger

• Sjekke bankopplysninger

• Sjekke registreringer om arbeidsforhold hos arbeidstilsynet

• Sjekke helseopplysninger

• Møte opp på arbeidsplassen

• Sjekke sosiale medier

• Innhente opplysninger fra utlandet

De fleste svindelsakene NAV melder til politiet avdekkes igjennom kryssjekk av registre.  NAV har i større grad enn før valgt å gå etter de største sakene.

65 prosent av sakene som anmeldes til politiet avdekkes på denne måten. De typiske sakene dreier seg om misbruk av arbeidsavklaringspenger og dagpenger, som vi kontrollerer mot inntektsopplysninger som registreres hos Skatteetaten, sier seksjonssjef i NAV, Magne Fladby til Dagbladet.

De resterende 35 prosentene av de avdekkede trygdesvindlene, avsløres ved at saksbehandlere får mistanke om svindel, og tar affære (20 prosent), og via tips (15 prosent).

- Omtrent 15 prosent, avdekkes gjennom at vi får melding fra andre offentlige instanser, for eksempel Skatteetaten eller Arbeidstilsynet. I tillegg får vi en del tips fra publikum, sier Fladby

- Vi overvåker ikke våre brukere via Internett, men informasjon i åpne nettkilder kan bidra til å belyse en sak. Vi bruker åpne kilder i de tilfeller vi har mistanke om svindel. Vi får også noen tips hvor tipserne har info fra sosiale medier.

AnonymousDoler

- Vi overvåker ikke våre brukere via Internett, men informasjon i åpne nettkilder kan bidra til å belyse en sak. Vi bruker åpne kilder i de tilfeller vi har mistanke om svindel. Vi får også noen tips hvor tipserne har info fra sosiale medier.

Takk for det

Virker som at de fortsatt egentlig "kan" gjøre det men at de har en instruks på at de ikke skal bruke muligheten de har, men hvem vet. Bra at det dere DLD ikke gikk gjennom da det var jo bare 'tullings'

http://www.dagbladet.no/2015/02/18/nyheter/nav/innenriks/politikk/arbeidsliv/37736136/

Endret av AnonymousDoler

Takk for det

Virker som at de fortsatt egentlig "kan" gjøre det men at de har en instruks på at de ikke skal bruke muligheten de har, men hvem vet.

Det er bra de går etter svindlere som snyter systemet.

Anonymous poster hash: 2abc5...5a6

AnonymousDoler

Det er bra de går etter svindlere som snyter systemet.

Anonymous poster hash: 2abc5...5a6

Der er vi helt enige :)

Jeg er også for at terrorister blir stoppet, istedenfor at de får gjennomføre handlingene sine ... ....

Men så er jo spørsmålet hvor langt man skal og bør gå, for å sikre slike ting. Frihet vs tygghet

Jeg mener at saksbehandlere på eget skjønn (disse har ikke noen juridisk kompetanse som regel kun sosionomer) ikke bør kunne få utlevert full internettlogg og mobildatalogg helt uten videre. Det er min mening. Men det er sikkert folk som er uenige og det er helt greit :)

65 prosent av sakene som anmeldes til politiet avdekkes på denne måten. De typiske sakene dreier seg om misbruk av arbeidsavklaringspenger og dagpenger, som vi kontrollerer mot inntektsopplysninger som registreres hos Skatteetaten, sier seksjonssjef i NAV, Magne Fladby til Dagbladet.

Her mistenker jeg noe 'iq-sperre'.

Noe i den duren.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...