Gå til innhold

Nå er hjertet mitt ustabilt igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inatt begynte hjertet mitt å stoppe å slå mindre innimellom, og skikkelig ujevnt..:(

Merker det nå også..

Det kan umulig være angst for hjertet har ikke "oppført" seg slik på flere uker nå

Men det har kommet tilbake. For tiden er jeg veldig stresset, trist, redd, ensom. Jeg tror kanskje alt er en belastning for hjertet?

Skrevet

Og bare som tillegssopplysniger.

Jeg slet med bulimi i flere år der jeg kastet opp flere ganger daglig + jeg har fått kramper av oksygenmangel (grunnen er for ekstrem)

Kanskje hjertet mitt sliter?

Skrevet

Det høres absolutt ikke farlig ut, og hjertet kan gjøre ganske mye "rart" uten at det betyr at det er noe galt med det eller at det kommer til å stoppe. Hjerter kan ikke bare stoppe av seg selv uten grunn.

Men siden du er så urolig for dette, så er det kanskje greit å ta en 24 timers EKG slik at du finner ut av hva det er og kan ta det med ro?

Skrevet

Det høres absolutt ikke farlig ut, og hjertet kan gjøre ganske mye "rart" uten at det betyr at det er noe galt med det eller at det kommer til å stoppe. Hjerter kan ikke bare stoppe av seg selv uten grunn.

Men siden du er så urolig for dette, så er det kanskje greit å ta en 24 timers EKG slik at du finner ut av hva det er og kan ta det med ro?

Burde kanskje dra til legen ja.. men er usikker siden for få år siden var jeg hos hjertespesialister pågrunnav ekstraslag. De fant ut at hjertet mitt var helt fint

Men så kan da hjertet mitt ha blitt ekstremt mye dårlige på få år?

Skrevet

Bare til fakta jeg har naturlig et ekstra slag, er det den jeg merker? Hvorfor merker jeg isåfall den noen ganger mye, andre ganger ikke?

Skrevet

Bare til fakta jeg har naturlig et ekstra slag, er det den jeg merker? Hvorfor merker jeg isåfall den noen ganger mye, andre ganger ikke?

Hvorfor noen merker ekstraslag og andre ikke, eller hvorfor man noen ganger merker ekstraslagene og andre ganger ikke, er spørsmål noen millioner mennesker før deg har vært bortom :-)

Forklaringen kan være så mye. Det kommer veldig an på timingen av selve ekstraslagene. Hvis ekstraslaget kommer tidlig (tett opp mot forrige hjerteslag) så kan hjertet slå mot lukkede hjerteklaffer, som fører til at blodet går feil vei. Det er ubehagelig (men ikke farlig). Iblant bruker hjertets naturlige impulsknute litt lengre tid på å "komme seg" etter ekstraslaget, noe som kan føre til at pausen mellom hjerteslagene virker ekkelt lang slik at det føles som hjertet midlertidig har stanset. Så er det også sånn at hvis du har høy sirkulasjon når du har ekstraslag, så merkes det bedre

Skrevet (endret)

Og nei, hjertet har nok ikke blitt dårlig eller dårligere. Mennesker (og dyr for den del) kan ha flere titalls tusen ekstraslag i døgnet uten at det trenger å være farlig eller trenger bety at det er noe galt med hjertet.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Jeg tror nok dette "bare" er angst kjære deg <3 

Kan du flytte fokuset ditt på noe annet? 

Skrevet

Hvorfor noen merker ekstraslag og andre ikke, eller hvorfor man noen ganger merker ekstraslagene og andre ganger ikke, er spørsmål noen millioner mennesker før deg har vært bortom :-)

Forklaringen kan være så mye. Det kommer veldig an på timingen av selve ekstraslagene. Hvis ekstraslaget kommer tidlig (tett opp mot forrige hjerteslag) så kan hjertet slå mot lukkede hjerteklaffer, som fører til at blodet går feil vei. Det er ubehagelig (men ikke farlig). Iblant bruker hjertets naturlige impulsknute litt lengre tid på å "komme seg" etter ekstraslaget, noe som kan føre til at pausen mellom hjerteslagene virker ekkelt lang slik at det føles som hjertet midlertidig har stanset. Så er det også sånn at hvis du har høy sirkulasjon når du har ekstraslag, så merkes det bedre

Takk for svar:)

Det betrygget meg litt. Er det noen grunn til at jeg ofte føler det enda verre når jeg ligger?

Unnskyld, jeg trenger ikke spørre mer. Vil ikke slite deg ut heller.

Skrevet

Jeg tror nok dette "bare" er angst kjære deg <3 

Kan du flytte fokuset ditt på noe annet? 

Håper det:)

Takk for svar<3

Det går litt bedre nå, kommer innimellom

Skrevet

Takk for svar:)

Det betrygget meg litt. Er det noen grunn til at jeg ofte føler det enda verre når jeg ligger?

Unnskyld, jeg trenger ikke spørre mer. Vil ikke slite deg ut heller.

Du sliter meg ikke ut, og jeg kan godt forklare hvorfor.

Det har også flere mulige årsaker.

Når man ligger, så vil tilbakestrømmen av blod til hjertet øke i forhold til når man sitter eller står (fordi blodet da ikke renner ned i mage eller bein pga tyngdekraften). Dette gjør at du merker hjerteslagene bedre. Det medfører også at hjertet "strekkes" litt mer når det fylles med blod, og det gjør at ekstraslag blir mer sannsynlige.

Nå er det jo også ganske vanlig at pulsen synker litt når du ligger, og det gjør også at man lettere får ekstraslag. Det er veldig typisk at man får ekstraslag når man legger seg på sofaen etter en slitsom dag.

I tillegg, hvis du ligger på venstre side, så merker du hjerteslagene bedre siden hjertet da er nærmere brystveggen.

Ikke sett deg som mål å ikke ha ekstraslag. Prøv å akseptere ekstraslagene som et normalt fenomen som alle opplever, i noen perioder mer og i andre perioder mindre. 

Skrevet

Du sliter meg ikke ut, og jeg kan godt forklare hvorfor.

Det har også flere mulige årsaker.

Når man ligger, så vil tilbakestrømmen av blod til hjertet øke i forhold til når man sitter eller står (fordi blodet da ikke renner ned i mage eller bein pga tyngdekraften). Dette gjør at du merker hjerteslagene bedre. Det medfører også at hjertet "strekkes" litt mer når det fylles med blod, og det gjør at ekstraslag blir mer sannsynlige.

Nå er det jo også ganske vanlig at pulsen synker litt når du ligger, og det gjør også at man lettere får ekstraslag. Det er veldig typisk at man får ekstraslag når man legger seg på sofaen etter en slitsom dag.

I tillegg, hvis du ligger på venstre side, så merker du hjerteslagene bedre siden hjertet da er nærmere brystveggen.

Ikke sett deg som mål å ikke ha ekstraslag. Prøv å akseptere ekstraslagene som et normalt fenomen som alle opplever, i noen perioder mer og i andre perioder mindre. 

Dette forklarte mye

Tusen takk for forklaring.

Du er jo nesten ekspert på dette her :)

Skrevet

Dette forklarte mye

Tusen takk for forklaring.

Du er jo nesten ekspert på dette her :)

Tusen takk :) Huff, har nok satt meg litt for mye inn i dette siden jeg har vært redd for det selv.

Bare hyggelig :) klem

Skrevet

Tusen takk :) Huff, har nok satt meg litt for mye inn i dette siden jeg har vært redd for det selv.

Bare hyggelig :) klem

Håper du ikke er redd for det så mye nå lenger:)

Kunnskap er jo bra ha uansett bare man ikke kan så mye at man blir alt for redd selv. Hadde jeg foreksempel vært lege hadde jeg blitt redd for alle slags sykdommer tror jeg :P

Klem til deg å ^_^

Skrevet

Håper du ikke er redd for det så mye nå lenger:)

Kunnskap er jo bra ha uansett bare man ikke kan så mye at man blir alt for redd selv. Hadde jeg foreksempel vært lege hadde jeg blitt redd for alle slags sykdommer tror jeg :P

Klem til deg å ^_^

Nei jeg er på det intellektuelle plan ikke redd for det, altså, jeg vet at det ikke er farlig og at hjertet mitt er friskt.

Men jeg kan likevel bli engstelig når det er mye av det, uten at jeg liksom vil bli redd for det, hvis det ga mening :)

Skrevet

Nei jeg er på det intellektuelle plan ikke redd for det, altså, jeg vet at det ikke er farlig og at hjertet mitt er friskt.

Men jeg kan likevel bli engstelig når det er mye av det, uten at jeg liksom vil bli redd for det, hvis det ga mening :)

Tror jeg skjønte det. Så du vet det ikke er farlig, men blir engstelig hvis det blir formye av det, selvom du ikke egentlig vil være redd?

Det ga god mening. Men dumt du har det sånn:/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...