AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 Skrevet 17. februar 2015 - hypomani (evt en latent bipolar lidelse) - alkoholisme ? Og henger disse to tingene sammen? Er det slik at bipolare (bipolar 2) har økt risiko for å bli avhengig av alkohol? Anonymous poster hash: ea3f1...f1a 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. februar 2015 Skrevet 17. februar 2015 Antidepressiva kan utløse hypomani hos disponerte. Derimot kan de ikke gi alkoholisme. Ja. personer med BP2 har økt risiko for å utvikle alkoholisme, men det har ingenting med bruk av AD å gjøre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 Skrevet 17. februar 2015 Okei... Så det at jeg ble hypoman kort tid etter oppstart av antidepressiva, og deretter utviklet et problem med alkohol (tidligere overspising/bulimi) har ingen sammenheng? Anonymous poster hash: ea3f1...f1a 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. februar 2015 Skrevet 17. februar 2015 Det har en sammenheng. Det henger sammen med din disposisjon for BP. Det henger ikke sammen med at du tok AD. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 Skrevet 17. februar 2015 Så om det viser seg at jeg er BP så er jeg etter all sannsynlighet feilmedisinert? Fikk antidep hovedsakelig grunnet bulimi, men også tilbakevendende depresjoner. Kan ikke huske noen spesifikke hypomane episoder før den jeg fikk kort tid etter oppstart av AD. Jeg synes dette er interessant siden jeg er i ferd med å kanskje (forhåpentligvis) finne ut hva jeg egentlig har strevd med siden tenårene.Anonymous poster hash: ea3f1...f1a 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. februar 2015 Skrevet 18. februar 2015 Når du nå sannsynligvis har en BP IIIb, vil det være feil å behandle deg kun med AD. Et stemningsstabiliserende medikament bør ligge i bunnen f. eks Lamictal. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.