Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere har jeg hatt det sånn...

Skrevet (endret)

Nei, så ille er det ikke.

Endret av slabbedask
Skrevet

Nei, så ille er det ikke.

Nei det var vel ikke så ille hos meg heller, men ille var det. Tror jeg har vokst det av meg, er bare rester igjen nå.

Skrevet

OCD kan vel blekne med årene uten at man jobber noe særlig med det?

Skrevet

OCD kan vel blekne med årene uten at man jobber noe særlig med det?

Aner ikke. Har aldri hatt OCD.

Skrevet

Aner ikke. Har aldri hatt OCD.

Nei da så. Både min sønn og jeg har det, men det kan ha sammenheng med våre diagnoser.

Skrevet

Jeg tror ikke det der jeg ocd..isåfall veldig ekstrem variant av det. Virker mere som det er at man bare føler man må være perfekt, alt skal være på linjer, heller en slags personlighetsforstyrelse?

Men hadde mye ocd aktig før.

Da gikk det mer ut på å skjekke vasken 10+ ganger, gå fort til nærmeste stolpe før neste bil kom, legge alt skapt langt unna meg så jeg ikke skulle gjøre noe dumt i søvne, skjekke bak dører eventuelt der jeg hadde gått på tur for om jeg hadde skadet noen, ikke tenke feil ting, skjekke mange ganger i kopper om det var noe farlig i dem, lese samme side i en bok helt til det var perfekt selvom du fikk med deg alt første gang

Men alle har forskjellige måter uansett, alle opplever jo forskjellig

Skrevet

Jeg tror ikke det der jeg ocd..isåfall veldig ekstrem variant av det. Virker mere som det er at man bare føler man må være perfekt, alt skal være på linjer, heller en slags personlighetsforstyrelse?

Men hadde mye ocd aktig før.

Da gikk det mer ut på å skjekke vasken 10+ ganger, gå fort til nærmeste stolpe før neste bil kom, legge alt skapt langt unna meg så jeg ikke skulle gjøre noe dumt i søvne, skjekke bak dører eventuelt der jeg hadde gått på tur for om jeg hadde skadet noen, ikke tenke feil ting, skjekke mange ganger i kopper om det var noe farlig i dem, lese samme side i en bok helt til det var perfekt selvom du fikk med deg alt første gang

Men alle har forskjellige måter uansett, alle opplever jo forskjellig

Jo dette er definitivt ocd :) En ektrem variant ja, ikke noe personlighetsfortyrrelse er som dette.

Skrevet

Jo dette er definitivt ocd :) En ektrem variant ja, ikke noe personlighetsfortyrrelse er som dette.

Ok:) Har ikke peiling jeg.

Er nok det. Men hva er da forskjellen på ocd og tvangspreget pf? Det var den jeg tenkte på. Siden virket i videoen som alt måtte være helt i linjer. Men kanskje det blir mye det samme

Skrevet

Ha ha ha :) den videoen var morsom, det var akkurat som å se meg selv, he he. Men jeg har aldri tenkt på det som psykdom,kaller det perfeksjonisme jeg:)

Er det virkelig psykdom?

Skrevet

Ok:) Har ikke peiling jeg.

Er nok det. Men hva er da forskjellen på ocd og tvangspreget pf? Det var den jeg tenkte på. Siden virket i videoen som alt måtte være helt i linjer. Men kanskje det blir mye det samme

Ja det går vel mye på det samme.

Skrevet

Ha ha ha :) den videoen var morsom, det var akkurat som å se meg selv, he he. Men jeg har aldri tenkt på det som psykdom,kaller det perfeksjonisme jeg:)

Er det virkelig psykdom?

Når det er så ekstremt er det vel sykdom?

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg har ikke ocd, men jeg kan ikke tåle å se et skjeft bilde hjemme hos meg selv. Da må jeg rette på det med det samme. Bøker i bokhylla skal stå riktig i forhold til hverandre. Like størrelser ved siden av hverandre og jevn linje.  Pyntegjenstandene må ikke flyttes på. Står de litt skjeft må jeg rette det.  Gjelder bare hjemme hos meg selv.

Jeg er  langt unna å være så ekstrem som han i videoen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...