Gå til innhold

Så lei av pms-plager.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Northern : Du forsto åpenbart ikke ironien Anonymbrukers innlegg.

Madelenemie : Jeg kan kanskje gå med på at jeg sykeliggjorde meg selv bittelitt når jeg la innlegget mitt på psykiatri. Jeg skrev innlegget fordi jeg da akkurat var blitt meg selv etter 14 slitsomme dager og tenkte at : NÅ MÅ jeg gjøre noe med dette. Når jeg slet halve måneden syntes jeg at jeg måtte ta tak i det og helst uten at det går ut over sexlysten. 3-4 dager med pms kan jeg leve med, men det varierer altså en del.

Når jeg nå leser et innlegg på gynekologi tenker jeg at jeg kanskje har sykeliggjort meg selv litt for jeg har det jo langt i fra slik som henne. Jeg er aldri sengeliggende. Jeg har ikke en gang smerter.

Jeg synes likevel ikke det _bare_ er sutring jeg kommer med når det er så stor forskjell på mitt virkelige jeg og slik jeg føler meg under pms.

Jeg har ikke svart på innlegget om nattlysolje, da jeg er har liten tro på alternative medisiner.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

18

• Nicklusheletida

10

• Trine

5

• AnonymBruker

4

Northern : Du forsto åpenbart ikke ironien Anonymbrukers innlegg.

Madelenemie : Jeg kan kanskje gå med på at jeg sykeliggjorde meg selv bittelitt når jeg la innlegget mitt på psykiatri. Jeg skrev innlegget fordi jeg da akkurat var blitt meg selv etter 14 slitsomme dager og tenkte at : NÅ MÅ jeg gjøre noe med dette. Når jeg slet halve måneden syntes jeg at jeg måtte ta tak i det og helst uten at det går ut over sexlysten. 3-4 dager med pms kan jeg leve med, men det varierer altså en del.

Når jeg nå leser et innlegg på gynekologi tenker jeg at jeg kanskje har sykeliggjort meg selv litt for jeg har det jo langt i fra slik som henne. Jeg er aldri sengeliggende. Jeg har ikke en gang smerter.

Jeg synes likevel ikke det _bare_ er sutring jeg kommer med når det er så stor forskjell på mitt virkelige jeg og slik jeg føler meg under pms.

Jeg har ikke svart på innlegget om nattlysolje, da jeg er har liten tro på alternative medisiner.

Hm

Du er et ærlig menneske,

Vi ærlige mennesker gjør mange feil og vi kan også inni mellom se dem, der er vår og verdens styrke,

Jeg syns ærligheten er mer interresant enn Forsvaret, det er ærlighet verden trenger.

:-)

Nicklusheletida

Madelenemie : Takk for det :-)

Jeg synes sutring er noe man gjør hvis man klager over ting man ikke forsøker å gjøre noe med.

Jeg har forsøkt å gjøre noe med dette problemet tidligere. Jeg opplevde at Cipralex tok i fra meg sexlysten som vanligvis kommer med samme menstruasjonen er over ( Nå er jeg ubehagelig ærlig ) :ph34r:

Med ny kjæresten vil jeg ikke gå glipp av denne gleden, så det ble å velge mellom to onder.

Madelenemie : Takk for det :-)

Jeg synes sutring er noe man gjør hvis man klager over ting man ikke forsøker å gjøre noe med.

Jeg har forsøkt å gjøre noe med dette problemet tidligere. Jeg opplevde at Cipralex tok i fra meg sexlysten som vanligvis kommer med samme menstruasjonen er over ( Nå er jeg ubehagelig ærlig ) :ph34r:

Med ny kjæresten vil jeg ikke gå glipp av denne gleden, så det ble å velge mellom to onder.

Ja ubehagelig ærlig er du, men du velger rett!

Det kan hende du har skikkelige vansker....men en del kvinner har mer et kulturproblem, mer enn hormonelle problemer.

Bare google pms og kultur... Det kommer opp mange fornuftige forklaringsmodeller,

Min agenda er bare, at som fertil, gravid, ammende eller fødende kvinne gikk alt lett og uproblematisk...

Som det naturlig bør...

Men så kommer ordene til mennesker av og til i veien...og ord,,,de kan lage problemer!

Jeg vet at pms. Pmdd, eksisterer, men jeg tror det er langt ferre enn de om klager...

Det er nemlig spesielt et problem å patriarkalske samfunn , eks som. Europa ar.

Nicklusheletida

Madelenemie : Jeg gir opp :D Du kommer stadig bare tilbake til hvordan du selv har hatt det ( og hva du mener er naturlig) og det virker ikke som du evner å se at andre kan ha andre problemer enn deg.

Dette har nok med din asperger å gjøre og det ser ut til å nesten være umulig å nå inn til deg.

At andres ord kommer i veien for deg og lager problemer, sier jo litt :(

Kanskje er det for mange som klager. Det vet jo ikke jeg noe om, men slik du skriver til meg her får jeg forståelsen av at min pms er bare klaging. Den er ikke reel etter din mening.

Jeg velger å henge det på aspergerknaggen :)

Jeg klarer ikke å ta deg helt alvorlig og blir derfor ikke fornærmet heller. Jeg har sagt nok om dette nå og avslutter diskusjonen for min del.

Ha en fortsatt fin kveld :)

Jeg prøvde å google pms+kultur og det eneste relevante jeg fikk opp var at pms ikke avhenger av kultur, så det kom ikke opp masse fornuftige forklaringer. Ikke tror jeg det er så mange som klager over det heller. Noen er ekstremt plaget, jeg har så vondt noen ganger at jeg holder på å spy. Ikke veldig gøy med en fysisk jobb da. Men heldigvis er det ikke slik hver gang. Jeg blir lettere deprimert og lei av verden i denne perioden og jeg får ofte vondt i magen, men det er jo ikke noe jeg snakker med andre om og syter over. Jeg kjenner flere andre jenter også. Har aldri hørt noen av dem klage over pms selv om de fleste av dem har visse plager forbundet med det, akkurat som meg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...