Gå til innhold

Er dette brudd på taushetsplikten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har psykologen min lov til å sende en bekymringsmelding til min fastlege fordi han mener jeg har en risiko på selvmord og må følges opp av DPS når jeg selv har sagt at jeg IKKE vil at han snakker med verken lege eller DPS? 

Anonymous poster hash: b97a2...6e9
Skrevet

Det er ikke brudd på taushetsplikten dersom vedk mener det er en reell fare for selvmord, han er forpliktet til å melde fra.

Skrevet

Det er ikke brudd på taushetsplikten dersom vedk mener det er en reell fare for selvmord, han er forpliktet til å melde fra.

Men når det ikke er akutt fare? Kan han holde på sånn da? Jeg kommer aldri til å åpne meg for han mer om det er slik at han går bak min rygg. Man kan jo ikke stole på noen. Ikke behandleren engang...Herregud jeg blir så sint av hele systemet. 

Skrevet

Men når det ikke er akutt fare? Kan han holde på sånn da? Jeg kommer aldri til å åpne meg for han mer om det er slik at han går bak min rygg. Man kan jo ikke stole på noen. Ikke behandleren engang...Herregud jeg blir så sint av hele systemet. 

Føler du han misforsto deg?

Skrevet

Har psykologen min lov til å sende en bekymringsmelding til min fastlege fordi han mener jeg har en risiko på selvmord og må følges opp av DPS når jeg selv har sagt at jeg IKKE vil at han snakker med verken lege eller DPS? 

Bedre en gang for mye en en gang for lite, vær glad de bryr seg om deg.

Skrevet

Hvorfor mener psykologen du har risiko for selvmord? Har du sagt noe om dette eller tar han/hun det helt fra løse luften?

Selv ville jeg blitt ekstremt takknemlig om min psykolog brydde seg så mye at hun tok seg bryet der er med å kontakte flere hvis hun var alvorlig bekymret for meg. 

Anonymous poster hash: 09067...c75

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...