Gå til innhold

holde ut psykisk ubehag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det.  Men det betyr også noe for meg hvordan andre ser på meg. Jeg ser hvor vanskelig det har vært her på dol. Og her vet de ikke engang hvem jeg er.   Psykiske lidelser er ikke det folk flest har mest forståelse for. 

Da må du lære seg til å ikke være så opptatt av hvordan andre ser på deg.

Anonymous poster hash: f199b...e6d

Skrevet

Da må du lære seg til å ikke være så opptatt av hvordan andre ser på deg.

Anonymous poster hash: f199b...e6d

Det er vel mye jeg burde lære meg.  Men jeg er den jeg er, og reagerer som jeg gjør.  Det er det jeg må forholde meg til.  Hvis jeg ikke gjør det så vil alt bare bli mye verre.

Skrevet

Men jeg går ikke i behandling.  Det er begrenset hvor mye jeg får tatt opp 4 ganger i året.  Skal jeg gå i dybden så kreves det mer enn det.  Det er forskjell på å gå en gang i uken og 4 ganger i året. Jeg tror ikke jeg noen gang gikk oftere enn en gang i måneden hos psykologen heller. Jeg har skrevet hvordan jeg har det.  Mer kan jeg ikke gjøre.

Hvis du har fortalt han det samme som du har fortalt oss (hvor ille du har det), synes jeg det er veldig merkelig at du ikke får tilbud om terapi eller hyppigere kontakt! Da kan ikke dette være en dyktig og seriøs psykiater, spør du meg.

Skrevet

Hvis du har fortalt han det samme som du har fortalt oss (hvor ille du har det), synes jeg det er veldig merkelig at du ikke får tilbud om terapi eller hyppigere kontakt! Da kan ikke dette være en dyktig og seriøs psykiater, spør du meg.

Det er forskjell på å si at jeg har perioder jeg får veldig selvskadingstrang til å si alt som jeg har klart å legge ut om det her på dol.  Dette gjelder alt.  Det er begrenset både hva jeg kan og hva jeg får til å gå i dybden på med så sjeldne timer. Enkelte ganger kan det være helt andre og viktige tema timen går til.

Skrevet

Det er forskjell på å si at jeg har perioder jeg får veldig selvskadingstrang til å si alt som jeg har klart å legge ut om det her på dol.  Dette gjelder alt.  Det er begrenset både hva jeg kan og hva jeg får til å gå i dybden på med så sjeldne timer. Enkelte ganger kan det være helt andre og viktige tema timen går til.

Det er ikke det jeg mener heller.

Jeg forklarer meg visst dårlig - jeg får bare ikke til å formidle det annerledes.

Skrevet

Det er ikke det jeg mener heller.

Jeg forklarer meg visst dårlig - jeg får bare ikke til å formidle det annerledes.

Vet ikke om jeg heller klare å forklare meg helt.

Skrevet

Tar litt benzo. Det er ingen skam, selv om enkelte sammenligner det med heroin og det som verre er.

Hvilke benzo tar du? hvor ofte og hvor mye?  Jeg har tenkt litt på det du skrev om at det ikke mistet effekten på deg etter hvert.

Skrevet

Hvilke benzo tar du? hvor ofte og hvor mye? 

Stesolid. En halv 5mg tablett, 2-5 ganger i uken. I perioder mindre, i perioder noe mer.

Skrevet

Stesolid. En halv 5mg tablett, 2-5 ganger i uken. I perioder mindre, i perioder noe mer.

Mister ikke den så fort effekten som sobril.  Jeg startet med 5 mg og hadde veldig god effekt.  Nå har jeg ikke samme effekten på 15 mg.

Skrevet

Mister ikke den så fort effekten som sobril.  

Aner ikke hvordan den er i forhold til Sobril. Jeg får like god effekt nå som da jeg startet.

Skrevet

Aner ikke hvordan den er i forhold til Sobril. Jeg får like god effekt nå som da jeg startet.

Jeg får lese litt om den.  Høres bra ut at den har samme effekt som når du startet.

Skrevet

Vet ikke om jeg heller klare å forklare meg helt.

Jeg mener ikke å være negativ men.. Jeg har en sterk følelse av at mine og andres svar går inn det ene øret og ut det andre?

Medisiner derimot.. Det synes ikke å gjøre det..?

Er det lettvinte løsninger du leter etter?

Jeg vet ikke altså.. Som sagt - det er ikke vondt ment, det er kun velment og det håper jeg du vet.

Skrevet

Jeg mener ikke å være negativ men.. Jeg har en sterk følelse av at mine og andres svar går inn det ene øret og ut det andre?

Medisiner derimot.. Det synes ikke å gjøre det..?

Er det lettvinte løsninger du leter etter?

Jeg vet ikke altså.. Som sagt - det er ikke vondt ment, det er kun velment og det håper jeg du vet.

Jeg har kjempet meg igjennom mye. Medisiner skulle jeg for alldel ikke ha. Hadde knapt nok tatt en paraset når jeg var 35 år. Når jeg begynte i jobb hadde jeg ikke lenger så mye valg. Jeg var nødt til å ta en paraset når jeg gikk på jobb med feber. Når depresjonene kom var jeg nødt til å få medisiner så jeg ikke stod fremfor kundene og gråt. Kampen mot psyken har vært tøff. Jeg har gått i terapi og jeg jobbet hardt for det som var målet mitt. Når jeg nådde målet så trodde jeg at nå skulle jeg bli frisk. Men det ble jeg ikke. Jeg hadde et problem mindre, men psyken gikk opp og ned hele tiden. Jeg forstod ikke hvorfor. Jeg har prøvd det meste av medisiner, og jeg har mange år i terapi bak meg.

Jeg er sliten og trett. Livet bare forsvinner. Jeg har prøvd det meste av det dere skriver på dol. Men jeg orker ikke å kjempe lenger.

Skrevet

Jeg har kjempet meg igjennom mye. Medisiner skulle jeg for alldel ikke ha. Hadde knapt nok tatt en paraset når jeg var 35 år. Når jeg begynte i jobb hadde jeg ikke lenger så mye valg. Jeg var nødt til å ta en paraset når jeg gikk på jobb med feber. Når depresjonene kom var jeg nødt til å få medisiner så jeg ikke stod fremfor kundene og gråt. Kampen mot psyken har vært tøff. Jeg har gått i terapi og jeg jobbet hardt for det som var målet mitt. Når jeg nådde målet så trodde jeg at nå skulle jeg bli frisk. Men det ble jeg ikke. Jeg hadde et problem mindre, men psyken gikk opp og ned hele tiden. Jeg forstod ikke hvorfor. Jeg har prøvd det meste av medisiner, og jeg har mange år i terapi bak meg.

Jeg er sliten og trett. Livet bare forsvinner. Jeg har prøvd det meste av det dere skriver på dol. Men jeg orker ikke å kjempe lenger.

Hva med å prøve en annen tilnærming enn det du har gjort tidligere. Som f.eks. en periode med intensiv behandling: http://www.modum-bad.no/gruppe_1__kortid/cms/220

Anonymous poster hash: 8cc54...8c1

Skrevet

Hva med å prøve en annen tilnærming enn det du har gjort tidligere. Som f.eks. en periode med intensiv behandling: http://www.modum-bad.no/gruppe_1__kortid/cms/220 Anonymous poster hash: 8cc54...8c1

Jeg vet ikke. Det er også en ny terapiform de har skrevet om på dol. Men jeg vet ikke om den finnes her. Jeg klarer meg jo. Jeg fungerer. Mange har nok mer behov for hjelp enn jeg har. Men det er ofte uutholdelig og ødelegger livskvaliten.

Skrevet

Jeg vet ikke. Det er også en ny terapiform de har skrevet om på dol. Men jeg vet ikke om den finnes her. Jeg klarer meg jo. Jeg fungerer. Mange har nok mer behov for hjelp enn jeg har. Men det er ofte uutholdelig og ødelegger livskvaliten.

Er det bipolarskolen (?) du tenker på?

Skrevet

Er det bipolarskolen (?) du tenker på?

Nei. Det er ikke kognitiv men den siste terapiform. Tror den begynner på D. Husker ikke hva det heter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...