Gå til innhold

jeg er klar for å kjempe i retten nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja,nå er jeg klar-kjenner at nok er nok og at han har ødelagt nok av mitt liv. to år og to psyk innleggelser er gått. siste innleggelse har hjulpet meg å åpne øynene, jeg har gått gjennom traumebehandling og fått satt ord på ting og jeg er nå klar for en siste runde i retten,jeg ser frem til våren,sommeren og til å legge dritten bak meg. når 16-17 og 18 Mars er over er jeg endelig ferdig. Å det var godt å få sagt dette og virkelig mene det :) Nå skal jeg bare få vekk en skikkelig lei forkjølelse og få opp jernlageret mitt så tenker jeg det blir temmelig bra. Nå skal jeg snart gå på verdens beste jobb, ha en fin dag alle sammen. jo ett lite spørsmål: jeg tenker å ta noe beroligende de dagene retten er,men liker ikke å ta sobril da jeg blir sløv av dem,noen som kan anbefale noe annet?

Skrevet

Dette ble jeg glad for å lese:-) Håper rettforhandlingene denne gangen går greit unna, og at du slipper å forholde deg til dette mer! Det er på tide at du ikke lenger skal ha denne saken hengende over deg.

Skrevet

Dette er svært tøft gjort av deg. Jeg håper du vinner saken og at han får straff som fortjent.

Jeg kjenner 3 personer som alle har vært utsatt for ting og gått rettens vel og vunnet. De har også fått erstatning. Håper på det samme for deg.

Ønsker deg masse lykke til! :)

Skrevet

Dette ble jeg glad for å lese:-) Håper rettforhandlingene denne gangen går greit unna, og at du slipper å forholde deg til dette mer! Det er på tide at du ikke lenger skal ha denne saken hengende over deg.

:) ja skal bli så godt å komme seg videre,jeg tror jeg er klar til det nå!

Skrevet

Dette er svært tøft gjort av deg. Jeg håper du vinner saken og at han får straff som fortjent.

Jeg kjenner 3 personer som alle har vært utsatt for ting og gått rettens vel og vunnet. De har også fått erstatning. Håper på det samme for deg.

Ønsker deg masse lykke til! :)

takker!! vi skal søke erstatning og ja, hadde ikke i utgangspunktet lyst til det, men når han går hen og anker og fraskriver seg alt han har gjort da er det nok,så nå kjøreer jeg bare flatt :)

Skrevet

hvis noen kan foreslå noe annet beroligende enn sobril tas alle tips imot med takk.

Skrevet

Ellers fikk jeg nettopp besøk av politiet på døren,de ville ha førerkortet mitt,som en følge av at jeg har vært innlagt på psyk. hvordan går jeg frem for å få dette tilbake? har jo aldri kjørt i påvirket tilstand og går ikke på medisiner. Blir litt frustrert av dette kjenner jeg.

Skrevet

Ellers fikk jeg nettopp besøk av politiet på døren,de ville ha førerkortet mitt,som en følge av at jeg har vært innlagt på psyk. hvordan går jeg frem for å få dette tilbake? har jo aldri kjørt i påvirket tilstand og går ikke på medisiner. Blir litt frustrert av dette kjenner jeg.

Jeg synes du skal ringe avdelingen du har vært innlagt på og spørre om det er de som har varslet politiet. Har du ikke fått brev i posten om dette?

Skrevet

Jeg synes du skal ringe avdelingen du har vært innlagt på og spørre om det er de som har varslet politiet. Har du ikke fått brev i posten om dette?

jo,har fåt brev om det og det er avdelingen som har sendt brev til fylkesmannen. syns bare at det er litt frustrerende at det å være innlagt skal gå utover lappen, som har ingeting med dette å gjøre. men skal snart til legen,får ta det opp med henne :(

Skrevet

Antar at du har handlet impulsivt og at det er dette som er avdelingene grunnlag for å melde? Hvis det ikke lenger er grunn til å frykte impulsivitet eller du ikke bruker medisiner uforenlig med bilkjøring, så håper jeg legen din hjelper deg med søknad til fylkeslege . Virker sært at en vanskelig periode skal få slike konsekvenser i etterkant :-(

Skrevet

Antar at du har handlet impulsivt og at det er dette som er avdelingene grunnlag for å melde? Hvis det ikke lenger er grunn til å frykte impulsivitet eller du ikke bruker medisiner uforenlig med bilkjøring, så håper jeg legen din hjelper deg med søknad til fylkeslege . Virker sært at en vanskelig periode skal få slike konsekvenser i etterkant :-(

ja,antar at det er fordi jeg hadde en alkoholintox,selv om det ikke har noe med bilkjøring å gjøre. Hadde aldri satt meg bak rattet når jeg hadde drukket,men det vet jo ikke de. det ironiske er at jeg ikke har bil engang :) men det er bare det å bli fratatt retten som er vond :(

Skrevet

våknet med skikkelig angst idag,å gruer meg bare til rettsaken,har vært så tøff og trodd at dette skal jeg greie men idag er jeg ikke der. vet ikke om jeg klarer dette.har så problemer med å snakke om meg selv foran andre, har jo klart det de andre to gangene sånn noenlunde men nå er det siste gang (heldigvis) og det er nå det gjelder. sliter og med å føle meg glad for tiden,har vel hatt det slik en stund nå og har ikke tenkt å havne på psyk igjen men vet ikke helt hvordan jeg skal bli gode gamle meg igjen. går ikke på medisiner nå men vurderer å begynne igjen,er bare så lei av å prøve,har prøvd 4 forskjellige nå men de har så bivirkninger på meg. de siste var effexor,de hjalp ingenting. nei,skal prøve å ta meg sammen,det er jeg ganske god på :) skal til legen om en uke,kanskje jeg kan foreslå elektrosjokk,men det høres skummelt ut. har bare en skikkelig dårlig dag,men skal snart på jobb og den hjelper meg å glemme disse tankene en stund.

Skrevet

våknet med skikkelig angst idag,å gruer meg bare til rettsaken,har vært så tøff og trodd at dette skal jeg greie men idag er jeg ikke der. vet ikke om jeg klarer dette.har så problemer med å snakke om meg selv foran andre, har jo klart det de andre to gangene sånn noenlunde men nå er det siste gang (heldigvis) og det er nå det gjelder. sliter og med å føle meg glad for tiden,har vel hatt det slik en stund nå og har ikke tenkt å havne på psyk igjen men vet ikke helt hvordan jeg skal bli gode gamle meg igjen. går ikke på medisiner nå men vurderer å begynne igjen,er bare så lei av å prøve,har prøvd 4 forskjellige nå men de har så bivirkninger på meg. de siste var effexor,de hjalp ingenting. nei,skal prøve å ta meg sammen,det er jeg ganske god på :) skal til legen om en uke,kanskje jeg kan foreslå elektrosjokk,men det høres skummelt ut. har bare en skikkelig dårlig dag,men skal snart på jobb og den hjelper meg å glemme disse tankene en stund.

Det er all mulig grunn til å håpe på at du får det vesentlig bedre når du får lagt denne siste runden i retten bak deg. Dersom det nå plutselig topper seg for deg, så kan du kanskje be om en ekstra time hos din behandler?

Skrevet

ja,antar at det er fordi jeg hadde en alkoholintox,selv om det ikke har noe med bilkjøring å gjøre. Hadde aldri satt meg bak rattet når jeg hadde drukket,men det vet jo ikke de. det ironiske er at jeg ikke har bil engang :) men det er bare det å bli fratatt retten som er vond :(

Dersom du ble innlagt pga rusproblem så tar de automatisk lappen fra deg og man får den ikke tilbake før etter 6 eller 12 mnd etter endt behandling. Tulleregel som kom for få år siden. Tipper slikt fører til at folk unngår å søke hjelp for å holde seg rusfri. Syns det er tullete at man blir straffet for å frivillig oppsøke hjelp. Vet ikke hva som er årsaken i ditt tilfelle.

Skrevet

Dersom du ble innlagt pga rusproblem så tar de automatisk lappen fra deg og man får den ikke tilbake før etter 6 eller 12 mnd etter endt behandling. Tulleregel som kom for få år siden. Tipper slikt fører til at folk unngår å søke hjelp for å holde seg rusfri. Syns det er tullete at man blir straffet for å frivillig oppsøke hjelp. Vet ikke hva som er årsaken i ditt tilfelle.

ble ikke innlagt på psyk pga rus men pga depresjon, men hadde ved permisjon en intox,drakk for mye alkohol :( men har aldri drukket og kjørt så syns det er litt urettferdig ja.

Skrevet

jeg er virkelig på tuppa nå,har så mye angst at jeg sliter skikkelig. vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. var hos behandler igår og skal til legen på mandag. så er det bare 1 uke igjen til rettsaken. har bar ikke gruet slik som jeg gjør denne gang,selv om jeg vet at dette er siste gang.er konstant kvalm og sliter med å få i meg noe som helst. ser frem til å få noe som kan roe meg ned denne siste uka,har mest å rømme landet kjenner jeg,men vet selvfølgelig at det ikke hjelper noe som helst :(

Skrevet

hva kan anbefales å ta når jeg skal i retten som roer meg godt ned men ikke gjør meg sløv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...