Gå til innhold

NHD personalet på omsorgsboligen ønsker å skjerme meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker ikke se ut som ham, men jeg ønsker han skal se anfallene mine om jeg skulle få noen anfall.

Hvorfor vil du at han skal se anfallet ditt?

1, Er det fordi du er fan av han?

2. Medlidenhet?

Anonymous poster hash: b6e80...5ad

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Blomsterfluen

22

• AnonymBruker

10

• Trine

6

• Caylee

3

Blomsterfluen
Skrevet

Hvorfor vil du at han skal se anfallet ditt? 1, Er det fordi du er fan av han?2. Medlidenhet? Anonymous poster hash: b6e80...5ad

Fordi jeg er fan av ham. Jeb aner ikke hva medlidenhet er.

Skrevet

Fordi jeg er fan av ham. Jeb aner ikke hva medlidenhet er.

Jeg er ikke fan av noen mennesker, unntatt evt min psykiater, men jeg har MYE medlidenhet,

Jeg syns nettopp min samvittighet og medlidenhet fraviker fra det å ha autisme,!!!

Men ingen godtar at jeg har noe annet, så jeg har en empatisk variant av autisme.

Jeg bryr meg mye om andre, og autister bryr seg kun om seg selv.

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg er ikke fan av noen mennesker, unntatt evt min psykiater, men jeg har MYE medlidenhet,

Jeg syns nettopp min samvittighet og medlidenhet fraviker fra det å ha autisme,!!!

Men ingen godtar at jeg har noe annet, så jeg har en empatisk variant av autisme.

Ok. Jeg er sån at jeg blir lei meg hviss andre sårer folk jeg er glad i, men samtidig når noen jeg er glad i er frekk med meg, så sier jeg de styggeste ting til personalet sån at de må trekke seg ut, som oftest angrer jeg ikke da, men avogtil gjør jeg det. Når jenta på bussen som var sinna på meg svarte meg frekt, så angret jeg ikke i drt heletatt da jeg kallte henne et stygt skjellsort flere ganger. I dag tok jeg nevropsykologisk test, og det var gøy, men noen oppgaver klarte jeg ikke. De jeg ikke klarte helt var det med mønstre når mønstrene ble vanskeligere. Og jeg glemte meg ut å trykket når xen kom, når jeg bare skulle trykke når andre bokstaver kom på pc skjermen og ikke xen. Jeg klarte å tegne littegrann etter hukommelsen et vanskelig mønsterbilde også etter hukommelsen.

Skrevet

Ok. Jeg er sån at jeg blir lei meg hviss andre sårer folk jeg er glad i, men samtidig når noen jeg er glad i er frekk med meg, så sier jeg de styggeste ting til personalet sån at de må trekke seg ut, som oftest angrer jeg ikke da, men avogtil gjør jeg det. Når jenta på bussen som var sinna på meg svarte meg frekt, så angret jeg ikke i drt heletatt da jeg kallte henne et stygt skjellsort flere ganger. I dag tok jeg nevropsykologisk test, og det var gøy, men noen oppgaver klarte jeg ikke. De jeg ikke klarte helt var det med mønstre når mønstrene ble vanskeligere. Og jeg glemte meg ut å trykket når xen kom, når jeg bare skulle trykke når andre bokstaver kom på pc skjermen og ikke xen. Jeg klarte å tegne littegrann etter hukommelsen et vanskelig mønsterbilde også etter hukommelsen.

:-D

Psykologen spurte meg hvorfor jeg ikke trykket på x...

Jeg svarte fordi jeg ikke rekker det,

Javel sa han,

Jeg klarte ikke trykke fordi hadde jeg trykket ville det blitt feil, jeg ventet på at jeg ville rekke det, men jeg rakk ikke.

Sånne tester liker jeg ikke, de stresser bare, men jeg tok det med ro så godt jeg kunne.

Skrevet

Jeg har lest flere steder at det er en myte at autister ikke har medlidenhet. Men de viser det ofte på en litt annen måte enn vanlige folk. Medlidenhet er synonymt med sympati og du har jo selv sagt at autister har sympati. Autister bryr seg ikke kun om seg selv. De har også ofte en sterk rettferdighetsans, jeg tenker at samvittighet henger tett inntil rettferdighet. Du må nok bare slå deg til ro med at du er autist :)

Skrevet

Fant det ut på nettet:

Sympati er å vise følelser som følge av en annen persons følelser eller lidelser. Hvis en person er lei seg, kan en vise sympati ved å selv bli lei seg eller vise medfølelse. Sympati er en emosjonell samhørighetsfølelse.

Mens..

Empati er evnen til å kunne sette seg inn i en annen persons situasjon og å forstå en annen persons tanker og handlinger på grunnlag av personens bakgrunn og den aktuelle situasjonen.

Blomsterfluen
Skrevet

Fant det ut på nettet:

Sympati er å vise følelser som følge av en annen persons følelser eller lidelser. Hvis en person er lei seg, kan en vise sympati ved å selv bli lei seg eller vise medfølelse. Sympati er en emosjonell samhørighetsfølelse.

Mens..

Empati er evnen til å kunne sette seg inn i en annen persons situasjon og å forstå en annen persons tanker og handlinger på grunnlag av personens bakgrunn og den aktuelle situasjonen.

Jeg har begge egenskapene i god behold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...