Gå til innhold

Jeg skal møte en mann, men jeg har en tøff fortid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt, jeg er ei dame som gikk gjennom en alvorlig krise for kort tid tilbake. Det startet i 2012, jeg prøvde ulike antidepressivaer og beroligende, men ble bare mer deprimert. Jeg begynte å drikke, det skjedde progresivt, og etter ett år, innså jeg at jeg var en alkoholiker.

I denne perioden som varte frem til 2014, prøvde jeg å ta mitt liv, jeg skar meg opp på håndleddet, tok overdose med tabletter blandet med mye alkohol.

Jeg kutta ut AD, og sluttet å drikke. Jeg mottar hjelp fra psykiater og venner bl.a. Jeg er ikke deprimert lengre, og når jeg tenker tilbake på hvordan jeg var og det jeg har gjort, så er det som tatt ut fra en bok eller film.

Dette er ikke meg nå.

Jeg har blitt kjent med en mann gjennom nett, og i morgen skal jeg treffe han. Jeg gleder meg og er veldig spent, men han vet ikke om min fortid... Det er som at jeg føler at han fortjener noe bedre enn meg, selv om jeg ikke er deprimert eller drikker lengre.

Hans inntrykk av meg, er at jeg virker som en glad jente, vi har felles interesser, han synes jeg er pen ( hehe) i det hele tatt har han et godt inntrykk av meg, og jeg har vært meg selv. Jeg har bare ikke fortalt han om min fortid...

Jeg begynner å få kalde føtter... Hva mener dere? Og om så vi treffes og vi har god kjemi... Og det oppstår følelser, når bør jeg fortelle han om min fortid? Arret på håndleddet er synlig, og det kommer jeg til å dekke over med armbånd... Men før eller siden vil han se det... Når skal jeg fortelle han det?

Skal, skal ikke....? Er det for tidlig?

Anonymous poster hash: 8a1d2...9be

Skrevet

Fint at livet smiler for deg igjen:)

Møt han og ha moro i lag. Ikke stress med å fortelle "alt" om fortid. Hvorfor skal man det? Det er jo fortid. ja, en gang vil  han se håndleddet. Da kan du si litt om livskrisen om du vil, og så får det være opp til han om han spør mer. Første møte er det mer vanlig å snakke om hyggelige ting nå/fremover/før eller om noe om maten dere spiser/lokalet dere er i osv.

Skrevet

Så hyggelig at du skal møte en som gir deg gode følelser og feedback :) Jeg er helt enig med stiften i at du ikke trenger fortelle noe om det vanskelige året i morgen - eller med det første. Du har sannsynligvis et helt annet øye for arret på hånden og dette året generellt enn andre har, og kanskje legger han ikke merke til feks arret før du gjør han oppmerksom på det?

Jeg ville ikke løyet om jeg fikk et direkte spørsmål om noe, det er jo ikke uvanlig at man blir v e ld i g personlig i en slik bli-kjent-og-forelsket-fase, men det er en forskjell på å lyve og å fortelle ALT. Jeg ville gitt dette året mindre oppmerksomhet i historien om "mitt liv" om jeg var deg, nettopp fordi det ér det - det er én erfaring blant mange andre erfaringer gjennom et helt liv.

Lykke til og kos deg i morgen :)

Skrevet

Hei dere!

Takk for feedback :-)

Det gikk fint i går. Jeg var veldig nervøs, det var han også sa han, hehe! Men det løsnet seg fort, vi pratet masse, spesielt han. Egentlig litt for mye, hehe ;-) Han er veldig smart, oppegående mann. Han kan mye om historie,mm. Jeg lyttet mer enn jeg talte, da han pratet i vei :-) Kanskje fordi han var litt nervøs, eller så er han sånn at han prater mer enn å lytte.

Han hadde det litt travelt i går, noe jeg visste på forhånd, så vi fikk bare 1,5 timer sammen. Litt lite... Men han ønsket å se meg igjen, og han gav meg et kyss på kinnet og en god klem! :-D

Jeg tenkte kanskje han ville sende meg en sms eller noe på kvelden, men det gjorde han ikke. Jeg ble litt skuffa, men likevel, selv om jeg tenker at det hadde vært fint, og at det han liker meg, er "normalt", så er ikke han meg.

Jeg er litt gammeldags (?) og tenker at menn bør ta det første steget... Så jeg kommer ikke til å gi lyd fra meg før han gjør det... Og det håper jeg han gjør :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...