Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nesten ihvertfall. Jeg hadde vært hos sykepleieren og tenkte et øyeblikk at jeg skulle gå tur i skogen der etter timen, men så kom jeg på at ei jeg vet om ofte går tur der og jeg hadde ikke lyst til å møte henne så jeg gikk ikke der alikevel. Men så måtte jeg innom butikken og dro bare innom den nærmeste. Var litt redd for å møte en gammel kollega der for han er drit slitsom. Møtte ikke han, men gjett hvem som var i butikken? Joda, hun som jeg ikke orket å risikere å møte i skogen.

Dette kalles tilfeldigheter og en altfor liten verden :P

Forskjellen er at når jeg tenker jeg kommer til å møte folk er det folk som det ikke hadde vært sannsynlig skulle vært der.

en gang tenkte jeg at idag møter jeg emma. Hun hadde jeg ikke sett på tre år. Og jeg møtte hun

Endret av Caylee
Skrevet (endret)

Vil ikke at du skal droppe tråden for dette er interessant. Kan du forklare nærmere hva slags katastrofe du har forårsaket med tankene?

nei helst ikke. Tror det er alt for deprimerende.

Poenget er at hva jeg tenker har mye å si og da får jeg angst for å tenke visse ting

Endret av Caylee
Skrevet

Denne tråden gjør sikkert alt verre.

Nå derimot er det tvangstanker:/

Skrevet

tror jeg? eller kanskje det er sant det jeg er redd for

tror jeg slutter skrive her

Skrevet

Hvis jeg tenker på noe kan det da skje?

I det siste jeg har jeg hatt skikkelig angst for tenker jeg på spesielle ting er jeg redd det vil skje fordi jeg har tenkt på det:/

Nei, det er ingen sammenheng mellom det at du tenker på noe og at det skjer (unntatt når du tenker på det du selv skal gjøre). Det at man tror at ens tanker påvirker hva andre gjør eller ikke gjør, kalles magiske tanker.

Det er en fordel om du innser at dine tanker ikke har slik makt. Det er bare tanker.

Skrevet

Jeg er enig med frosken. Selv om det noen ganger kan virke som at noe skjer fordi man tenker på det så har ikke mennesker den makten. Det holder ikke bare å tenke, man må gjøre noe for å få noe til å skje.

Nicklusheletida
Skrevet

Lurer på om det du snakker om er intuisjon. Hvis den er godt utviklet, kan man se for seg hva som kan komme til å skje/ hvordan ting vil utvikle seg.

Det skjer ofte hos meg uten at jeg tror det er tankene mine som styrer det.

Skrevet

Det er kjipt å ha det slikt. Jeg har det også. Ikke like mye som før, men dog. Det kan være vanskelig å stoppe tankegangen,

Man ser sammenhenger som ikke er der, steinalderlogik som evulusjonen har gitt oss. Opprinnelig bra for oss, men som moderne mennesker så kan det skape probemer, det att hjernen ser sammenhenger som ikke er der.

Skrevet

Jeg får inn telepatiske visjoner dagen lang, men tror selvsagt ikke det er reellt. Det er overnaturlig og fantasi. Men, det er ofte ubehagelig likevel.

Skrevet

Idag når jeg satt i bilen tenkte jeg "Nå kræsjer vi" og da tenkte jeg vi faktisk kom til å kræsje fordi jeg tenkte det. Hvordan tanke er det?

Skrevet

Idag når jeg satt i bilen tenkte jeg "Nå kræsjer vi" og da tenkte jeg vi faktisk kom til å kræsje fordi jeg tenkte det. Hvordan tanke er det?

Det heter fantasi. :)

Skrevet

Viste ikke at fantasi kunne skape så mye problemer

Skrevet

Viste ikke at fantasi kunne skape så mye problemer

Fantasier kan være alt fra herlige å tenke på, til ulevelige. Og mtp. nytteverdi, alt fra genialt og visjonært til å føre til enorme ødeleggelser med millioner av drepte.

Men det er ikke fornuftig med den rene fornuft heller... :P

Gjest Ladytron
Skrevet

Men kræsjet dere da? Antar at svaret er nei, selv om du tenkte at dere kom til å kræsje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...