Gå til innhold

Anbefalte innlegg

De uføre angrer!

I lys av høstens endringen for lover og regler for de uføre, går flere og flere uføre nå ut og angrer på at de ble uføre.

Noen av de første som bryter tausheten er de som sitter i rullestol. De sier nå at de angrer på at de ble utsatt for trafikkulykkene og angrer dypt og inderlig på hva som en gang skjedde.

En rekke andre uføre samler seg nå og sier de angrer på at de fikk psykiske lidelser som gjorde dem ute av stand til å arbeide.

Stadig flere uføre går nå sammen i en felles unnskyldning for å si i fra at de angrer på at de ble utsatt for vold, overgrep, sykdommer, ulykker, ettervirkninger fra krig, lammelser og kronisk utmattelsessyndrom. Listen er lang for de som nå vil si oppriktig unnskyld for alt sammen.

De uføre ønsker nå å få enda flere med på laget slik at absolutt alle uføre kan få muligheten til å både si unnskyld, men også for å la de friske få høre hvor dypt de uføre angrer på at de møtte livets harde realiteter, og for å si at de angrer på at de ikke klarte å unngå dette.

Norges Rullestolforbund (Du ser vi ruller, men vi bare tuller), et forbund med mange medlemmer i rullestoler fordi de er blitt lamme, sier nå at de skal slutte å være lamme, slutte å sitte mer i rullestol.

- Endelig forstår vi hva galt vi har gjort. Vi kan jo ikke fortsette å bare sitte lamme i rullestolen, vi må opp og gå, vi må ut i arbeidslivet.

Entusiasmen blant de uføre er nå stadig bedre, og begeistringen når stadig nyere høyder ettersom flere nå angrer på at de ble syke. Mange av de uføre tror at alt vil bli bra, for nå skal alle ut i arbeid, og noen har allerede begynt å snakke om å bare fjerne ordet "ufør" fra språket.

- Begrunnelsen bak dette er såre enkelt. Tar vi bort ordet, er også problemet borte, og da blir alt bra!

http://www.dagbladet.no/2015/02/23/kultur/meninger/kronikk/debatt/ufore/37877729/

Fortsetter under...

Entusiasmen blant de uføre er nå stadig bedre, og begeistringen når stadig nyere høyder ettersom flere nå angrer på at de ble syke. Mange av de uføre tror at alt vil bli bra, for nå skal alle ut i arbeid, og noen har allerede begynt å snakke om å bare fjerne ordet "ufør" fra språket.

- Begrunnelsen bak dette er såre enkelt. Tar vi bort ordet, er også problemet borte, og da blir alt bra!

http://www.dagbladet.no/2015/02/23/kultur/meninger/kronikk/debatt/ufore/37877729/

Jeg er helt enig. Og det er jobb til alle som vil. Det står bare på viljen. Alle som ikke vil er bare verdiløse lassiser.

Endret av gråstein

Annonse

Ikke umulig at det stemmer.

Åh, skjønner, du sier noe annet enn du egentlig mener. ;) For alle vet jo at ingenting er umulig - så du kan åpenbart ikke mene noe som uansett er en selvfølge. Du sikter nok til at det nok er sånn (at du er mer deprimert). ;)

Huff... jeg har helt grusom humor.

Annonse

Du skjønte det jo. 

Men men.

Jaja, men jeg er en av hipster-aspergerne, de som bare har fått diagnosen pga at den er så populær for tiden. Passer man ikke helt inn i stereotypen så er man bare en wannabe. Hevdes det.

Jaja, men jeg er en av hipster-aspergerne, de som bare har fått diagnosen pga at den er så populær for tiden. Passer man ikke helt inn i stereotypen så er man bare en wannabe. Hevdes det.

Har du fått diagnosen, da? :P:lol:

Neida!

Men du er sånn hipster-nerd. Det er spillgeeks. De nerder bare fordi det er "kult" å nerde. Dere spiller bare fordi det er "kult" å spille - eller syns du ikke det er kult å spille, spør deg selv om det? Jeg antar du har svaret. Ergo har jeg rett; du er en hipsternerd.

Mer om dette: https://encyclopediadramatica.se/Assburger

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...