Gå til innhold

Mitt "nevrotypiker" resultat.

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

En test som viser hvor normal jeg er

161z09f.png

Skrevet

Da foreslår jeg at du tar deg en vanlig lønnet jobb, flytter ut av omsorgsboligen og tilbringer tid med venner fremfor personalet og moren din.

Du er jo frisk, så hvorfor ikke gjøre disse tingene?

Blomsterfluen
Skrevet

Da foreslår jeg at du tar deg en vanlig lønnet jobb, flytter ut av omsorgsboligen og tilbringer tid med venner fremfor personalet og moren din.

Du er jo frisk, så hvorfor ikke gjøre disse tingene?

Fordi jeg alltid hsr hatt litt problemer med det å lære ting jeg overhodet ikke intresserer megmi. Men jeg kan lære, men mamma og alle andre mente jeg ikke kunne gå på vsnlig videregående skole for jeg var så mentaly retarded sån at jeg ikke passet ilag med nevrotypikere på vanlige videregående skoler. Men jeg takler bare ikke strevsomme og kjedelige krav.

Blomsterfluen
Skrevet

Mamma sier jeg er så sjuk at jeg aldrimkan flytte ut av PU boligen, selvom jeg vet jeg ikke passer inn her i det heletatt.

Skrevet

Fordi jeg alltid hsr hatt litt problemer med det å lære ting jeg overhodet ikke intresserer megmi. Men jeg kan lære, men mamma og alle andre mente jeg ikke kunne gå på vsnlig videregående skole for jeg var så mentaly retarded sån at jeg ikke passet ilag med nevrotypikere på vanlige videregående skoler. Men jeg takler bare ikke strevsomme og kjedelige krav.

Jeg sier ikke at du er "mentally retarded".

Men poenget mitt er at det er det du gjør som avgjør hvem du er, ikke det du sier.

Hvis du er frisk, så må du oppføre deg friskt. Hvis du er syk, så må du erkjenne at du sliter med visse ting, og jobbe med dem.

(jeg tar her ikke stilling til om du er syk eller frisk).

Skrevet

Dersom du er normal så takler du kjedelige og strevsomme krav om det er det du må for å klare deg selv. Så enten bør du få deg jobb i en eller annen matbutikk (eller lignende) og flytte i egne bolig, ellerså kan du akseptere at du ikke akkurat er særlig normal ;)

Blomsterfluen
Skrevet

Ok. Eqen jeg tok på nett i dag på mer enn 140 spørsmål var 52 score. Iqen min tror jeg er under 100, etter som jeg husker psykologen sa.

Skrevet

Jeg sier ikke at du er "mentally retarded".

Men poenget mitt er at det er det du gjør som avgjør hvem du er, ikke det du sier.

Hvis du er frisk, så må du oppføre deg friskt. Hvis du er syk, så må du erkjenne at du sliter med visse ting, og jobbe med dem.

(jeg tar her ikke stilling til om du er syk eller frisk).

det er jeg enig i,

det er om man mestrer RL som avgjør om man er "frisk",

men: det er ikke om man mestrer RL som avgjør om man er frisk.

Men man må ikke oppføre seg friskt, man kan mestre RL, og oppføre seg sykt/si feil ting/skrive u-PK ting.

Da er man jo det, men man spiller bare normal, fordi man må.

Man blir sliten, men for andres del, fortsetter man, for kvinner holder det oftest med å smile.

Dette spillet, overlevelsesspillet, fører til kollaps før eller siden, da skjønner man at det var en overlevelsesstrategi.

Man er ikke normal, det viser og tyder feks alle tester på, og sånn har det alltid vært.

Jo før man selv forstår det, jo bedre kan man få det, selv om det ikke er lett eller ønskelig å være syk/funksjonshemmet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...