Gå til innhold

Hvordan holde motet oppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sliten, deprimert og oppgitt. Lurer på hvorfor livet skal være så tungt? Gjør så godt jeg kan for å møte opp i gruppene, men det er ikke så lett. Jeg har jo fremgang, det sier alle, og det merker jeg også. Så sånn sett burde jeg være optimistisk, men hverdagen er fortsatt et strev. Jeg har null energi, og ligger mye på sofaen. Noen år til sa behandler, det var en nedtur. Men jeg visste innerst inne at det fortsatt vil ta tid. Det tar tid med pf, å faktisk endre inngrodde mønstre. Det er også krevende med relasjoner når man bor sammen med noen.

Men det er fremgang, er en trøst det. Så fortsetter i gruppa, og satser på det.

Lurer på dere andre som har vært psyk lenge; hvordan holder dere ut angst, depresjoner til stadighet? Hvordan holde motet oppe?

Anonymous poster hash: 705f8...013

Skrevet

Jeg har vært preget psykisk i mange år. I løpet av de årene, har jeg mistet mye og mange. Omsider fant jeg meg selv helt alene, uten noen eller noe som helst. Da begynte jeg å gruble over mye rundt livet mitt og psykisk helse generelt sett. For å komme ut av mørket, må du først finne det du leter etter. Hvorfor lete, hvis du ikke vet hva du leter etter? Hva er det du ønsker å oppnå i livet ditt, hva er ideelt for deg? Ta medisinene dine og lytt til behandleren, men først og fremst lytt til deg selv. Hva er det du vil? Finner du svaret på det spørsmålet, har du allerede kommet svært langt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...