AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 Skrevet 24. februar 2015 Var på DPS for mange år siden og fikk diagnosen PTSD. Nå ymtet ny psykolog frampå at jeg kunne ha Bipolar lidelse. Hva er forskjellen på disse to? Jeg sliter med angst og tidvis depresjoner. Drømmer mye om det som har vært (vonde drømmer). Dagene går i et jevnt "kjedelig" tempo vanligvis. Ikke noe som jeg merker selv av tydelige oppturer og tydelige nedturer annet enn de få gangene jeg er deprimert en dag. Yter jevnt og trutt de daglige gjøremål, men sliter ofte med en indre smerte. Har ikke lyst til å google sykdommer. Anonymous poster hash: ec5e5...ce8 0 Siter
Toga Skrevet 24. februar 2015 Skrevet 24. februar 2015 Det er mange som spør "hva er forskjellen mellom diagnose A og diagnose B".Alle diagnoser er definert forskjellig. Så oppfyller man kravene til 0, 1 eller flere av disse. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 Skrevet 24. februar 2015 Var på DPS for mange år siden og fikk diagnosen PTSD. Nå ymtet ny psykolog frampå at jeg kunne ha Bipolar lidelse. Hva er forskjellen på disse to? Jeg sliter med angst og tidvis depresjoner. Drømmer mye om det som har vært (vonde drømmer). Dagene går i et jevnt "kjedelig" tempo vanligvis. Ikke noe som jeg merker selv av tydelige oppturer og tydelige nedturer annet enn de få gangene jeg er deprimert en dag. Yter jevnt og trutt de daglige gjøremål, men sliter ofte med en indre smerte. Har ikke lyst til å google sykdommer. Anonymous poster hash: ec5e5...ce8 ptsd er en lidelse som en ofte får i etterkant av traumer, som mareritt, flashbacks, humørsvigninger, etc. Bipolar lidelse er lidelse preget av veksling mellom depresjoner og hypo (mani). En kan også ha normale perioder innimellom. Nhd kan sikkert gi deg et bedre svar. Anonymous poster hash: 8338e...fac 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.