Gå til innhold

Intens irrasjonell frykt vs angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen? Vil man alltid finne en grunn til frykten men ikke til angsten?

En gladmelding: Jeg trente hardt i går og ble virkelig sliten. Psykisk var det som om jeg ikke orket å dvele ved frykten. Den var nesten borte. Godt har jeg også sovet i natt.

En riktig god dag ønskes alle sammen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis det er irrasjonelt, er det angst.

Skrevet

Takk for svar. Jeg opplevde selv at frykten eller angsten nesten forsvant i går da jeg trente. Er litt av hemmligheten med å bli kvitt angsten å gjøre noe som oppsluker en totalt enten det er det ene eller det andre, eller er det vanligst at man bare må vente til det forsvinner av seg selv? Når det gjelder sosial angst er jo årsaken veldig konkret og gjentakende, men det kalles fremdeles angst. Skjønner det da. Det er ikke alle som mestrer det sosiale spillet.

Håper du kan ta deg tid til å svare på dette også.

Skrevet

Fysisk trening er etter min erfaring det beste mot å kvitte seg med angsten. Jeg sykler rett og slett av meg angsten, i tillegg blir humøret også myye bedre:)

Jeg kan også avlede meg selv med f.eks. strikking, men allikevel er det fysisk trening som gjør aller best for kroppen.

Skrevet

Jeg prøver også å stoppe angsten før den når toppen ved å avlede. Men jeg kjenner flere som liker best å bare "ride it out" og vente til det går over av seg selv. 

Vet ikke om det ene er noe bedre enn det andre, kanskje det bare varierer fra person til person? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...