Gå til innhold

Avlyst time- normalt?

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Eh.. Det var ikke det jeg skrev.

Jeg spurte om det var normalt i psykiatrien at timer blir avlyst uten begrunnelse eller beklagelse. Såklart vet jeg at psykologer kan bli syke, har jeg skrevet noe annet kanskje??

Kanskje de tenker at årsaken er såpass privat at de ikke vil opplyse om det.

"Vi beklager at timen din må avlyses i deg, men psykologen din har hatt en spontanabort og er såpass lei seg at hun ikke kan komme på jobb"

Men du er inne på noe viktig: En skal ikke la en mulighet til å bli forurettet gå fra seg :-)

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

28

• laban

12

• Trine

11

• AnonymBruker

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er enig i at de som ringer burde være høflige, det er tross alt det de får betalt for.

Ja, det har du rett i. Det er jo jobben dems.

Skrevet

Jeg har ikke kjeftet på hun i telefon. Når hun sa timen var avlyst sa jeg bare "Ok skjønner". Og så sa jeg hade og la på.

Jeg mente ikke at DU hadde kjeftet, men det var vel sannsynligvis ikke bare deg hun måtte ringe? Jeg prøver bare å utvide perspektivet bittelitt.

Beklager hvis sitatet blir merkelig, det virker dårlig fra min telefon.

Skrevet

"Vi beklager at timen din må avlyses i deg, men psykologen din har hatt en spontanabort og er såpass lei seg at hun ikke kan komme på jobb"

Men du er inne på noe viktig: En skal ikke la en mulighet til å bli forurettet gå fra seg :-)

Nå syns jeg du overdriver. Hun ment at hun ville ha en begrunnelse, eller ihvertfall en beklagelse. Tror selv Caylee skjønner at ikke alt kan begrunnes, men man kan fortsatt være høflig på telefonen og når man har en avtale og den må brytes så er det høflig å beklage det. Om noen har vært et snev av ufin på telefonen med meg så tør ikke jeg ringe noen på lenge. Men etter å ha pratet med sekretæren der jeg går og saksbehandleren min på nav (ja tro det den som kan) så satt jeg igjen med en følelse av at det tross alt ikke er så farlig å prate i telefonen.

Skrevet

Er ikke det enda større grunn til å være høflig da? Å unngå mer kjeft enn nødvendig?

Det kan jo tenkes at det ikke er en entydig sammenheng mellom høflighetsnivå og uberettiget kjeft. Har du aldri fått sure og usaklige bemerkninger om en feil når du kommer for å fikse den, selv om du er høflig og uskyldig i situasjonen?
Skrevet

Hvorfor prøver du få det til å virke som jeg er dramaqueen?

Det eneste jeg lurte på var om det var normalt å ikke få en begrunnelse ELLER beklagelse når timer blir avlyst samme dag.

Og den setningen du skriver her er idiotisk. Jeg hadde vært fornøyd bare de hadde sagt "Hun er syk". Jeg trenger ikke vite detaljer, hvorfor prøver du drite meg ut?

Ja, jeg er så rar jeg. Prøver å finne ting å være trist over. Det morsomme er at jeg er ikke "forurtettet/trist" over det engang, jeg bare er nysjerrig

Skrevet

Hvorfor prøver du få det til å virke som jeg er dramaqueen?

Det eneste jeg lurte på var om det var normalt å ikke få en begrunnelse ELLER beklagelse når timer blir avlyst samme dag.

Ja, det er normalt. Jeg har fått avlyst time hos både psykolog og tannlege. Shit happens.

Anonymous poster hash: d5374...d7e

Skrevet

Ja, det er normalt. Jeg har fått avlyst time hos både psykolog og tannlege uten begrunnelse. Shit happens.

Anonymous poster hash: d5374...d7e
Skrevet

Det kan jo tenkes at det ikke er en entydig sammenheng mellom høflighetsnivå og uberettiget kjeft. Har du aldri fått sure og usaklige bemerkninger om en feil når du kommer for å fikse den, selv om du er høflig og uskyldig i situasjonen?

Jo, og da blir jeg enda hyggeligere for da blir de til slutt flaue over oppførselen sin eller så blir de enda surere fordi jeg er så overdrevent hyggelig :D Uansett så er det min jobb å være serviceinnstilt. Det er jo bare å si "ja, jeg forstår, men slapp av du, dette fikser jeg"

Skrevet

Nå syns jeg du overdriver. Hun ment at hun ville ha en begrunnelse, eller ihvertfall en beklagelse. Tror selv Caylee skjønner at ikke alt kan begrunnes, men man kan fortsatt være høflig på telefonen og når man har en avtale og den må brytes så er det høflig å beklage det. Om noen har vært et snev av ufin på telefonen med meg så tør ikke jeg ringe noen på lenge. Men etter å ha pratet med sekretæren der jeg går og saksbehandleren min på nav (ja tro det den som kan) så satt jeg igjen med en følelse av at det tross alt ikke er så farlig å prate i telefonen.

Takk for støtte:)

Skrevet

I dag hadde folk virkelig tungt for det gitt, har halve landet stått opp med feil bein eller. Det er jo nesten ingen her som leser det hun skriver, men svar skal man. Lire ut av seg mest mulig skval. Virker nesten som flere bevisst prøver å få Caylee lei seg. Kan man ikke bare svare normalt på akkurat det hun spør om og ikke pålegge henne ting hun ikke har sagt.

Skrevet

Er enig i at de som ringer burde være høflige, det er tross alt det de får betalt for.

Ingen er uenige i at man generelt bør være høflig.

Spørsmålet var om det er en bevisst strategi / rutine på å være mindre hølig i psykiatrien fordi brukerne der "fortjener det". Det synes jeg ærlig talt blir litt søkt...

Skrevet

Takk for støtte:)

Virker jo som det bare er du, stjernestøv og jeg som syns det er greit om folk er litt høflige mot hverandre.

Skrevet

I dag hadde folk virkelig tungt for det gitt, har halve landet stått opp med feil bein eller. Det er jo nesten ingen her som leser det hun skriver, men svar skal man. Lire ut av seg mest mulig skval. Virker nesten som flere bevisst prøver å få Caylee lei seg. Kan man ikke bare svare normalt på akkurat det hun spør om og ikke pålegge henne ting hun ikke har sagt.

Bra du forstår:)

Tror noen her har sovet litt dårlig

Hele tråden var ment bare fordi jeg lurte om det var normalt, og så sier folk ting som ikke er sant og som jeg ikke har sagt. Til og med psykiateren som skal hjelpe folk prøver dra meg ned i søla, han er den verste i tråden.

Bra du er her. Her heldigvis noen som kan lese ;)

Skrevet

Virker jo som det bare er du, stjernestøv og jeg som syns det er greit om folk er litt høflige mot hverandre.

Og stjernestøv selvfølgelig ^_^

Dere to er koslige, og alltid hyggelige

Skrevet

Og stjernestøv selvfølgelig ^_^

Dere to er koslige, og alltid hyggelige

Takk :) Prøvde egentlig bare å svare på spørsmålene dine jeg uten å legge noe mer i det enn akkurat det du spurte om :)

Skrevet

Takk :) Prøvde egentlig bare å svare på spørsmålene dine jeg uten å legge noe mer i det enn akkurat det du spurte om :)

Bra du leser det slik:)

Det morsomme er at noen her har sagt til meg jeg ikke må lese gjennom linjene fordi da kan jeg mistolke ting, og så gjør de det samme selv :lol:

Kan godt hende jeg fikk rådet av deg også men du bruker iallfall ditt eget råd ;)

Skrevet

Spørsmålet var ikke "burde hun vært høflig og beklaget?" Det hadde nok ikke skapt noen diskusjon. Spørsmålet var "lot hun være å beklage fordi dette er vanlig i psykiatrien og brukerne da bør tåle mer?" Det er en annen problemstilling.
Skrevet (endret)

Spørsmålet var ikke "burde hun vært høflig og beklaget?" Det hadde nok ikke skapt noen diskusjon. Spørsmålet var "lot hun være å beklage fordi dette er vanlig i psykiatrien og brukerne da bør tåle mer?" Det er en annen problemstilling.

uansett hva jeg hadde sagt hadde mange tolka det feil

hovedinnlegget i denne tråden var ikke rart i det hele tatt. Vedder på at hvis en annen bruker hadde skrevet samme tråd helt likt hadde svarene blitt høfligere

Endret av Caylee
Skrevet

Ja, det har du rett i. Det er jo jobben dems.

Ja det er det og den burde de gjøre godt, ellers har de ingenting der å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...