Gå til innhold

Avlyst time- normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et ord: BULLSHIT

Jeg synes du kan la være å svare laban på denne måten. Hun svarer det seriøst gang på gang, og selv om du er ung så kan du bedre enn å svare så frekt.

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

28

• laban

12

• Trine

11

• AnonymBruker

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, jeg må si meg helt enig.

Det er fullestendig unormalt å legge merke til god service eller intet. Uffameg, jeg har ikke hørt  noe så ille på lenge. Makan. Hun burde virkelig skjønne dette er fullestendig uhørt

Det går da virkelig an å være høflig og si det på en ordentlig måte uten å si ordet "beklager". Jeg jobber i et serviceyrke selv og skal love deg at jeg vet hva god service går ut på. 

Skrevet

Nei, jeg klarer heller i fatte hvorfor denne kvinnen velger opplyse oss med dette.

Hun må ha gått helt fra vettet

Hva er det du holder på med nå?

Skrevet

Jo, det som jeg siterte i første avsnitt, står i klartekst i ditt svar til meg kl.15:13 på første side i tråden. Jeg får ikke laget multisitat på telefonen.

Men igjen - jeg synes det er en fillesak, og det var det jeg forsøkte å formidle.

I en tråd der temaet er høflighet, synes jeg det er underlig å skrike "bullshit" til de som svarer, selv om man ikke bare får støtteerklæringer.

Det er forskjell på støtte og å bli angrepet for en ting jeg ikke mener engang

Skrevet

Jeg synes du kan la være å svare laban på denne måten. Hun svarer det seriøst gang på gang, og selv om du er ung så kan du bedre enn å svare så frekt.

Ja det var frekt av meg, men slik dere har svart i tråden har ikke vært særlig bedre.

Skrevet

Det går da virkelig an å være høflig og si det på en ordentlig måte uten å si ordet "beklager". Jeg jobber i et serviceyrke selv og skal love deg at jeg vet hva god service går ut på. 

Ja for god service har ingenting med ordene "beklager" , "dessverre" å gjøre

Skrevet

Det er forskjell på støtte og å bli angrepet for en ting jeg ikke mener engang

Jeg angrep deg ikke, og jeg siterte helt ordrett det du selv skrev.

Du kan ikke forlange at alle som svarer, skal være enige med deg.

Skrevet

Jeg angrep deg ikke, og jeg siterte helt ordrett det du selv skrev.

Du kan ikke forlange at alle som svarer, skal være enige med deg.

Jeg forlanger ikke det. Men at folk prøver å drite meg ut er noe helt annet enn å være uenig. Se bare svarene til nhd. Han virkelig prøvde å få meg til å virke dum, det kan ingen her si imot. Han brukte til og med masse ironi og smilefjes bare for å plage enda mer

Skrevet

Jeg tolket det første innlegget ditt på samme måte som laban gjorde. 

Jeg kan heller ikke helt forstå hvorfor du mener at folk prøver å drite deg ut? Jeg kan ikke se noe bevis på at folk har prøvd det. Kanskje det har med måten du tolker ting på? 

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg forlanger ikke det. Men at folk prøver å drite meg ut er noe helt annet enn å være uenig. Se bare svarene til nhd. Han virkelig prøvde å få meg til å virke dum, det kan ingen her si imot. Han brukte til og med masse ironi og smilefjes bare for å plage enda mer

Jeg kan ikke se at noen har prøvd å drite deg ut. Oppfattet det bare som at NHD satt ting på spissen for at det skulle være mer klart hvorfor man ikke alltid får en begrunnelse. 

Tror at grunnen til at han og noen andre mistenkte at du var uforurettet/trist var fordi at du skrev ting som "Skal pasienter i psykiatrien tåle mer?" Da får du det implisitt til å virke som om det har vært en påkjenning for deg (siden du måtte tåle det).

Skrevet

Jeg kan ikke se at noen har prøvd å drite deg ut. Oppfattet det bare som at NHD satt ting på spissen for at det skulle være mer klart hvorfor man ikke alltid får en begrunnelse. 

Tror at grunnen til at han og noen andre mistenkte at du var uforurettet/trist var fordi at du skrev ting som "Skal pasienter i psykiatrien tåle mer?" Da får du det implisitt til å virke som om det har vært en påkjenning for deg (siden du måtte tåle det).

Ja for det er jo forferdelig vis jeg hadde blitt lei meg.

Skrevet

Jeg trodde psykiateren viste litt bedre.

Jeg hadde aldri svart en pasient på den måten om jeg var psykolog

Skrevet (endret)

Jeg trodde psykiateren viste litt bedre.

Jeg hadde aldri svart en pasient på den måten om jeg var psykolog

Noen ganger er det slike svar som må til for å få oss til å åpne øynene og bringe oss videre. Og det er ikke vondt ment fra nhd - det er jeg sikker på.

Prøv å legge følelsene til side og tolk svarene du har fått med fornuften.

Fokuser på at de som har svart deg vil deg vel og prøver å gi deg råd som kan bringe deg videre om du vil.

Ingen prøver å drite deg ut.

Prøv også å ta en time-out til følelsene har roet seg litt og la fornuften komme til.

Jeg vet hva jeg snakker om.

*klem*

Endret av hww
Skrevet

Fikk en telefon fra dps idag. Hun i resepsjonen sa psykologen min hadde avlyst timen. Jeg fikk ingen begrunnelse eller noe som helst. Hvor vanlig er det å få avlyst time uten begrunnelse eller noen som helst beklagelse?

Fortalte det til mamma. Hun fortalte at hos fastlegen (mer somatisk) så er det slik at blir timen avlyst så gir de en beklagelse. Som "Legen kan dessverre ikke idag. Vi beklager dette"

Skal pasienter i psykiatrien tåle mer?

Jeg tar telefoner innimellom på jobb. Jeg har nok vært i situasjoner der jeg burde si beklager. Men jeg kan være så opptatt med å gjøre det beste ut av det som er å beklage, at jeg ikke tenker på at det burde jeg sagt før jeg har lagt på.

Jeg blir litt overasket når jeg leser hvordan det bli tolket. Det blir tross alt mest bare brukt som en høflighetsfrase enten de mener det eller ei. Det er greit med en beklagelse. Men det viktigste må være viljen til å gjøre det beste ut av det. I ditt tilfelle finne første ledige time.

Skrevet

Jeg kom på en episode da jeg  tok imot telefoner fra pasiener som jeg kan humre av nå: Jeg var stressa, det ringte i ett kjør og pasienten presenterte seg med navn, det var en mann, det hørte jeg jo, og jeg klarte å betegne han med et kvinnenavn da jeg skulle finne han i systemet...han ble så fornærma, og jeg måtte bortforklare.. jeg hørte jo at det var en mann, men var helt i andre tanker...hehe

En annen gang prøvde jeg å overbevise en pasient som virkelig ikke ville forstå mht. til ventetider. Jeg ville jo bare være grei, men det gikk ikke inn. Burde være med kynisk.. Nei, huff, glad jeg ikke driver med det lenger.

Så poenget er at det er ikke sikkert vedkommende tenkte på å si at psykologen var syk engang.

Skrevet

Det gjelder kanskje å sortere sine emosjoner når psykolog time avlyses. Tror det kan utløse vonde følelser av ulik art.

Selv ble jeg fryktelig skuffet, trist og kraftløs og måtte holde sengen resten av dagen mens tårene trillet når psykolog var syk.Blir litt sint på meg selv når EN teraoi time betyr så mye for at livet skal gå sin skjeve gang.

Anonymous poster hash: b5c54...83c

Skrevet (endret)

Jeg må også innrømme at jeg ikke hadde lagt merke til om avlysningen kom med en beklagelse eller ikke. 

Men når spørsmålet først er stilt, må jeg innrømme at jeg synes en "Jeg beklager, men timen din måtte dessverre avlyses" høres hyggeligere ut enn det kalde korte men like informative: Timen din er avlyst. 
Tenker også at dette har alt og gjøre med personen som videreformidler budskapet og ingenting med om det er hos psykolog eller annen behandler. 

Endret av Tusset
Skrevet

Virker jo som det bare er du, stjernestøv og jeg som syns det er greit om folk er litt høflige mot hverandre.

Det er mer enn helt greit at folk skal være litt høflige mot hverandre, men det er ikke saken her. 

Jeg tror dessverre det er ganske vanlig at en beklagelse faller ut i en slik setting (en begrunnelse ville jeg aldri ha forventet) - resepsjonisten får i oppgave å ringe x antall pasienter for å avlyse timene deres, og kanskje også sette opp nye timer. Det tar tid, og det er nok fort gjort om beklagelsen mangler.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har klare forventninger om at folk er høflige. Jeg legger merke til det, og jeg setter pris på det.

Men jeg legger inn en god porsjon romslighet for at folk i en travel hverdag ikke alltid er perfekte i sine ordvalg eller i hva de husker eller glemmer å si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...