Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg starter først med og si jeg angriper ikke deg.. for du har aldri gitt meg noen medisiner eller hatt noe med meg og gjøre. Det gjelder kollegaene dine som jeg forholder meg til.

Jeg har diagnosen bipolar 1. Og vært i behandling og ble rådet til og starte opp med medisiner, noe som jeg har vært veldig motvillig til! Jeg har prøvd det meste og blitt livredd medisiner (Lamictahl ga meg leversvikt) Men gikk tilslutt med på og prøve seroquel 300mg depot og wellbutrin 300mg depot. Wellbutrin er en fantastisk medisin som virkelig forandra livet mitt, elsker den! Seroquel derimot har vært veldig fin til og sove på, aldri sovet så godt. Alt for godt for jeg kommer meg ikke opp om morran, og fungerer ikke før jeg har fått på wellbutrin og 300mg koffein piller og en kopp kaffe.

Men jeg så et tv program som skremte meg, og etter det dokumentarer og bruker videoer på youtube om folk som sliter av seroquel. Kutta jeg den på dagen, jeg vil ikke ha den gifta i meg, aldri mer! Og det er gift, for så dårlig som jeg føler meg har jeg ikke opplevd.. Jo det har jeg når jeg slutta på effexor! Men jeg har vært i behandlig og slutta med kokain, amfetamin og ecstasy avhengihet som var som sukkertøy mot det her.. Hvordan kan dere gi ut sånt?? og enda verre så mange "dere" gir det til for off label bruk (igjen jeg veit ikke hva du gir til noen, gjelder fortsatt kollegaene dine) Jeg nekter ta seroquel mer, den er kasta allerede.. Men jeg har vært søvnløs i 3 dager nå og merker jeg er litt speeda og kroppen har egentlig glemt hvordan man sover...

Har du noen tips til og døyve ubehaget og jeg føler jeg burde virkelig virkelig få noe søvn snart for jeg blir bare mer og mer speeda nå.. og dette er egentlig første punkt på krise planen min... men uten om at det bare går litt fortere og fortere føler jeg meg egentlig fin psykisk.. Og jeg er lei av og kasta bort tida mi på sykehus.. Og føler ikke behandlinga mi kommer noen vei så orker ikke bruke mer tid på det

Skrevet

Hei, 

Jeg starter først med og si jeg angriper ikke deg.. for du har aldri gitt meg noen medisiner eller hatt noe med meg og gjøre. Det gjelder kollegaene dine som jeg forholder meg til.

Jeg har diagnosen bipolar 1. Og vært i behandling og ble rådet til og starte opp med medisiner, noe som jeg har vært veldig motvillig til! Jeg har prøvd det meste og blitt livredd medisiner (Lamictahl ga meg leversvikt) Men gikk tilslutt med på og prøve seroquel 300mg depot og wellbutrin 300mg depot. Wellbutrin er en fantastisk medisin som virkelig forandra livet mitt, elsker den! Seroquel derimot har vært veldig fin til og sove på, aldri sovet så godt. Alt for godt for jeg kommer meg ikke opp om morran, og fungerer ikke før jeg har fått på wellbutrin og 300mg koffein piller og en kopp kaffe.

Men jeg så et tv program som skremte meg, og etter det dokumentarer og bruker videoer på youtube om folk som sliter av seroquel. Kutta jeg den på dagen, jeg vil ikke ha den gifta i meg, aldri mer! Og det er gift, for så dårlig som jeg føler meg har jeg ikke opplevd.. Jo det har jeg når jeg slutta på effexor! Men jeg har vært i behandlig og slutta med kokain, amfetamin og ecstasy avhengihet som var som sukkertøy mot det her.. Hvordan kan dere gi ut sånt?? og enda verre så mange "dere" gir det til for off label bruk (igjen jeg veit ikke hva du gir til noen, gjelder fortsatt kollegaene dine) Jeg nekter ta seroquel mer, den er kasta allerede.. Men jeg har vært søvnløs i 3 dager nå og merker jeg er litt speeda og kroppen har egentlig glemt hvordan man sover...

Har du noen tips til og døyve ubehaget og jeg føler jeg burde virkelig virkelig få noe søvn snart for jeg blir bare mer og mer speeda nå.. og dette er egentlig første punkt på krise planen min... men uten om at det bare går litt fortere og fortere føler jeg meg egentlig fin psykisk.. Og jeg er lei av og kasta bort tida mi på sykehus.. Og føler ikke behandlinga mi kommer noen vei så orker ikke bruke mer tid på det

Meldinger kommer også opp på forsiden. Mange vet ikke engang hvilke forum de er på når de klikker seg inn derfra. Så det vil bli det samme.

Skrevet

Meldinger kommer også opp på forsiden. Mange vet ikke engang hvilke forum de er på når de klikker seg inn derfra. Så det vil bli det samme.

huh? skjønte ikke.. jeg skrev da innlegget i der det sto spørsmål til Nils skulle skrives

Skrevet

huh? skjønte ikke.. jeg skrev da innlegget i der det sto spørsmål til Nils skulle skrives

Jeg svarte på et annet innlegg og når jeg hadde trykt send så så jeg det var feil innlegg jeg hadde svart på. Beklager.

Skrevet

Jeg svarte på et annet innlegg og når jeg hadde trykt send så så jeg det var feil innlegg jeg hadde svart på. Beklager.

hehe ok :) ikke noe problem

Skrevet

hehe ok :) ikke noe problem

Først vil jeg bare fortelle at når jeg så at jeg hadde postet feil så skulle jeg raskt redigere det.  Men da gikk strømmen på telefonen. Så var det å koble den til laderen, skulle skynde meg.  Men da kom det besøk.  Så jeg gjorde noen forsøk på å rette det opp igjen.

Men når jeg nå leste innlegget ditt så lurte jeg på om du selv hadde opplevd alvorlige bivirkninger med seroquel, eller om du bare har hørt andre som har opplevd det?  Bråseponering er uansett ikke bra.

Skrevet

Lignende erfaring her,da jeg sluttet hadde jeg influensa lignende symptomer og søvn problemer i mange uker.Trappet forsiktig ned også.Jeg synes det hjalp litt å ta ekstra vitaminer D,C,B .Ellers er det vel bare å ta tiden til hjelp,og kanskje du kan be fastlegen om noe hjelp til søvn,selv begynnte jeg med kombinasjonen melatonin og imovane.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med BP1 oppnår du dette med Seroquel:

1. Sikre søvn

2. Stemningsstabiliserende inkl forebygge den ekstra manirisiko som AD / Wellbutrin medfører.

Søvnen kan du vanligvis sikre med lavere doser Seroquel < 100 mg, eller med en annen medisin.

Det er ingen som anbefaler monoterapi med AD til personer med BP1. Du utsetter deg for en risiko med dette. Et meget godt alternativ kan være litium (Lithionit).

Jeg utstyrer alle mine BP1-pasienter med medisin for å sette inn ved første tegn til maniuvikling. Dette har de hjemme i beredskap. Hvilket antipsykotikum dette er, er ikke så viktig. Det viktige er at det blir tatt umiddelbart og i store nok doser om en merker de første tegn på mani. Dette kan være Truxal, Zyprexa, Seroquel osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...