AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Du overdriver fordi du mener et barn ikke er verdt noe før det har blitt født. Dette er feil. Man kan heller ikke ta abort etter uke 12. Ikke kalles det et barn heller, men et foster, t.o.m uke 8 er det et embryo. Også mener du at barnevernet bør kontaktes dersom foreldre ikke vil vaksinere barna sine. Er du klar over hva slags liv dette barnet vil få om barnevernet skal rive det bort fra foreldrene sine kun p.g.a en vaksine? Er du klar over at 1 av 100 jenter som går på p-piller alikevel blir gravid? Prevensjon er ikke noen garanti for å ikke bli gravid. Det er ingen som bruker abort som prevensjon. Det er en ekstremt stor psykisk påkjenning for de fleste å ta abort. De fleste aborter er ikke pga voldtekt, jeg vet det, men hvor skal man liksom sette grensen? Skal noen få ta abort mens andre ikke skal det? Jeg hisser meg ikke opp, jeg syns bare du er usaklig Du virker ekstremt amper, som om noe forferdelig har skjedd, noe du ikke vil si, så du lar det heller gå utover de som ikke er imot abort. Så du mener at dersom man har mark i magen så skal man la den være der for ellers så tar man et liv? Man skal ikke avlive hunden sin når den er skikkelig dårlig, men heller la den lide seg igjennom en sakte død? Man skal ikke ha sex for en av sædcellene kunne blitt et barn? Man skal heller gi et barn et dårlig liv, enn å ta abort? Så lenge fosteret er i magen så er det mors liv og ikke et eget liv. Det ville ikke overlevd uten mor. Det henger fast i mor. Hvordan vil jorda bli mindre overbefolka dersom vi får flere barn? Det er jo fullstendig ulogisk. Det er bedre da å adoptere barn. De vil jo bli oppdratt i en vestlig kultur og få et vestlig syn på verden. Alle innvandrere er heller ikke muslimer. Syns det høres ut som en fryktelig dårlig idé å få barn kun for å overgå innvandrerene. Da er det bedre å slutte å ta inn innvandrere. "Også mener du at barnevernet bør kontaktes dersom foreldre ikke vil vaksinere barna sine. Er du klar over hva slags liv dette barnet vil få om barnevernet skal rive det bort fra foreldrene sine kun p.g.a en vaksine?" Siden dette ikke kommet på banen enda i samfunnsdebatten og/eller hos politikerne må dette selvsagt ligge et stykke fram. Man kan jo ikke nå gå å melde alle foreldre med uvaksinerte barn til barnevernet. Men blir det en slags lov om det, må alle foreldre vaksinere barna sine. Hvis ikke bør de meldes. "Det er ingen som bruker abort som prevensjon". Jo, på en måte. Jeg vet at det tradisjonelle ordet prevensjon kommer av det engelske ordet prevent som betyr å hindre. Man skal hindre svangerskap med ulike typer prevensjon. Dessverre velger mange å hindre svangerskapet etter at et nytt menneskeliv er blitt til. (spiral, angrepillen, og abort). Jeg er helt enig i at det er bedre å adoptere barn istedet for å hele tiden lage nye. Det er hundretusenvis av foreldreløse barn der ute, og vi skal ta vare på alle de livene som allerede har blitt til og lever. Det er bare så synd at det er så vanskelig å få adoptere. Hadde det også vært lettere å adoptere bort, hadde kanskje også mange aborter vært unngått. Og til sist: Du må tåle at et lite mindretall mener noe annet enn deg og flertallet for hvor grensen for et verdifullt menneskeliv går. Jeg nekter å la meg mobbe av sånne som deg. Det at det er flertall for en ting betyr ikke nødvendigvis at det er riktig. Det ville jo isåfall bety at religion er det riktige, siden flertallet av jordens befolkning er religiøse. Anonymous poster hash: f6063...e8d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404270-samfunnets-syn-p%C3%A5-barn/page/2/#findComment-3613136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Takk Tror ikke jeg er dum, karakterene min fra skolen sier ihvertfall noe annet Da er du ikke den eneste. Jeg har også gode karakterer og en god utdannelse. Forresten burde du prøve en slik pulerunde som jeg hadde i sta. Det hjelper mye mot mangt! Anonymous poster hash: f6063...e8d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404270-samfunnets-syn-p%C3%A5-barn/page/2/#findComment-3613138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 "Også mener du at barnevernet bør kontaktes dersom foreldre ikke vil vaksinere barna sine. Er du klar over hva slags liv dette barnet vil få om barnevernet skal rive det bort fra foreldrene sine kun p.g.a en vaksine?" Siden dette ikke kommet på banen enda i samfunnsdebatten og/eller hos politikerne må dette selvsagt ligge et stykke fram. Man kan jo ikke nå gå å melde alle foreldre med uvaksinerte barn til barnevernet. Men blir det en slags lov om det, må alle foreldre vaksinere barna sine. Hvis ikke bør de meldes. "Det er ingen som bruker abort som prevensjon". Jo, på en måte. Jeg vet at det tradisjonelle ordet prevensjon kommer av det engelske ordet prevent som betyr å hindre. Man skal hindre svangerskap med ulike typer prevensjon. Dessverre velger mange å hindre svangerskapet etter at et nytt menneskeliv er blitt til. (spiral, angrepillen, og abort). Jeg er helt enig i at det er bedre å adoptere barn istedet for å hele tiden lage nye. Det er hundretusenvis av foreldreløse barn der ute, og vi skal ta vare på alle de livene som allerede har blitt til og lever. Det er bare så synd at det er så vanskelig å få adoptere. Hadde det også vært lettere å adoptere bort, hadde kanskje også mange aborter vært unngått. Og til sist: Du må tåle at et lite mindretall mener noe annet enn deg og flertallet for hvor grensen for et verdifullt menneskeliv går. Jeg nekter å la meg mobbe av sånne som deg. Det at det er flertall for en ting betyr ikke nødvendigvis at det er riktig. Det ville jo isåfall bety at religion er det riktige, siden flertallet av jordens befolkning er religiøse. Barnevernet har allerede nok å gjøre og jeg mener det er bortkastede ressurser om barnevernet skal bruke tid på foreldre som ikke vaksinerer barna sine. Spiral regnes som prevensjon, angrepillen fungerer ikke dersom det allerede har blitt et foster. Mest sannsynlig har ikke sædcella truffet egget enda engang når man tar angrepille. De som velger å ta abort istedefor å prøve å forhindre graviditet i første omgang, burde nok uansett ikke få barn. De som bruker prevensjon får ikke gjort noe mer og har vært uheldige. Jeg syns det er dårlig gjort å skulle gi disse menneskene dårlig samvittighet for det. Lettere å adoptere bort? Det er jo bare å si at man ikke vil ha barnet når det blir født, så blir det plassert i fosterhjem og senere adoptert bort. Det stilles ikke krav til hvem som får adoptere bort barnet sitt så forstår ikke hvordan du kan si at det er vanskelig å få til. Har jeg noe sted skrevet at jeg ikke tåler at andre har andre meninger enn meg? Nei, det har jeg ikke. Tåler det helt fint jeg. Du burde også tåle at ikke alle har de samme meningene som deg. Jeg har ikke mobbet deg, jeg har bare skrevet min personlige mening. Om du ikke vil høre andres meninger bør du heller ikke skrive dine egne meninger i et forum som dette. Hva gjelder mobbing så har det seg slik at det faktisk er du som er mobberen her. Kaller andre for dum fordi man har et annet syn på verdier enn det su selv har. Jeg har ikke kommet med noe personangrep på deg, slik som du har gjort. Nei, det er ikke nødvendigvis riktig det flertallet mener, men det er heller ikke nødvendigvis riktig det fåtallet mener heller. Jeg mener at folk må få bestemme over sitt eget liv, det mener ikke du. Så enkelt er det. Hva vet vi om relgion er det riktige eller ikke, kanskje det er det, kanskje det ikke er det. Da er du ikke den eneste. Jeg har også gode karakterer og en god utdannelse. Forresten burde du prøve en slik pulerunde som jeg hadde i sta. Det hjelper mye mot mangt! Men jeg har aldri kalt deg dum heller Nei takk du, jeg puler ikke 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404270-samfunnets-syn-p%C3%A5-barn/page/2/#findComment-3613146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Barnevernet har allerede nok å gjøre og jeg mener det er bortkastede ressurser om barnevernet skal bruke tid på foreldre som ikke vaksinerer barna sine. Spiral regnes som prevensjon, angrepillen fungerer ikke dersom det allerede har blitt et foster. Mest sannsynlig har ikke sædcella truffet egget enda engang når man tar angrepille. De som velger å ta abort istedefor å prøve å forhindre graviditet i første omgang, burde nok uansett ikke få barn. De som bruker prevensjon får ikke gjort noe mer og har vært uheldige. Jeg syns det er dårlig gjort å skulle gi disse menneskene dårlig samvittighet for det. Lettere å adoptere bort? Det er jo bare å si at man ikke vil ha barnet når det blir født, så blir det plassert i fosterhjem og senere adoptert bort. Det stilles ikke krav til hvem som får adoptere bort barnet sitt så forstår ikke hvordan du kan si at det er vanskelig å få til. Har jeg noe sted skrevet at jeg ikke tåler at andre har andre meninger enn meg? Nei, det har jeg ikke. Tåler det helt fint jeg. Du burde også tåle at ikke alle har de samme meningene som deg. Jeg har ikke mobbet deg, jeg har bare skrevet min personlige mening. Om du ikke vil høre andres meninger bør du heller ikke skrive dine egne meninger i et forum som dette. Hva gjelder mobbing så har det seg slik at det faktisk er du som er mobberen her. Kaller andre for dum fordi man har et annet syn på verdier enn det su selv har. Jeg har ikke kommet med noe personangrep på deg, slik som du har gjort. Nei, det er ikke nødvendigvis riktig det flertallet mener, men det er heller ikke nødvendigvis riktig det fåtallet mener heller. Jeg mener at folk må få bestemme over sitt eget liv, det mener ikke du. Så enkelt er det. Hva vet vi om relgion er det riktige eller ikke, kanskje det er det, kanskje det ikke er det. Men jeg har aldri kalt deg dum heller Nei takk du, jeg puler ikke Det var dumt av meg å kalle deg dum pga utsagnet ditt om at det ikke er forskjell i verdi på en mark og et menneske. Selv om jeg ikke fatter at du kan mene noe sånt, så vil jeg likevel forsøke å respektere deg. Vi kan ikke alle ha samme meninger og syn på alt. Alt godt Anonymous poster hash: f6063...e8d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404270-samfunnets-syn-p%C3%A5-barn/page/2/#findComment-3613158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Det var dumt av meg å kalle deg dum pga utsagnet ditt om at det ikke er forskjell i verdi på en mark og et menneske. Selv om jeg ikke fatter at du kan mene noe sånt, så vil jeg likevel forsøke å respektere deg. Vi kan ikke alle ha samme meninger og syn på alt. Alt godt Anonymous poster hash: f6063...e8d Jeg har ikke noe problem med å sammenligne et embryo med en mark, men jeg mener ikke at en mark er viktigere for meg enn et barn. Men jeg kan lett sette dyr forran mennesker. Jeg forstår at det ikke er sosialt akseptert så jeg forstår at du reagerer på det, men jeg er ikke dum, jeg er bare andreledes 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404270-samfunnets-syn-p%C3%A5-barn/page/2/#findComment-3613168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.