Gå til innhold

Hva hvis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hvis man kun holder liv i seg for andres skyld fordi de ikke kommer til å takle eller greie seg bra hvis jeg blir borte?

Anonymous poster hash: 5fd8b...2b7
Skrevet

Hva hvis man kun holder liv i seg for andres skyld fordi de ikke kommer til å takle eller greie seg bra hvis jeg blir borte?

Det er en god grunn til å holde seg i live.

Anonymous poster hash: bab85...11f

Skrevet

Ja, det er en god grunn. Det har holdt meg oppe når jeg har hatt det vondt. Da vet du at du betyr mye for noen.

Skrevet

Hva hvis man kun holder liv i seg for andres skyld fordi de ikke kommer til å takle eller greie seg bra hvis jeg blir borte? Anonymous poster hash: 5fd8b...2b7

Det kan være en god grunn ja.

Skrevet

Det er en veldig god grunn til å holde seg i live :-)

Skrevet

Enig med de andre, det er en god grunn til å leve.

Skrevet

Ja, det er en god grunn. Men er det riktig? Når hver eneste dag er et slit. Man tar seg sammen, hjelper til, følger opp, og gjør alt som forventes av en. Man tar på smilet og er hyggelig og blid ovenfor venner, naboer og familie. Ingen merker at noe er "galt", fordi alt det vonde ligger skjult inne i en selv, i et rom, i en bunnløs brønn av fortvilelse og sorg. Man er sliten, men kan ikke vise det. Man må hele tiden stå på for andre. 

Ingen kan hjelpe eller avlaste, man må klare alt selv. Alltid. Hele tiden. Har ikke jeg lov til å falle sammen og gi opp? Jeg balanserer på line nå, har gjort det i flere år, og det er uvisst hvilken side jeg til slutt lander på. Til nå har jeg greid å holde meg på riktig side (livet), men hele tiden henger muligheten der for å falle ned på andre siden (døden).

Skrevet

Ja, det er en god grunn. Men er det riktig? Når hver eneste dag er et slit. Man tar seg sammen, hjelper til, følger opp, og gjør alt som forventes av en. Man tar på smilet og er hyggelig og blid ovenfor venner, naboer og familie. Ingen merker at noe er "galt", fordi alt det vonde ligger skjult inne i en selv, i et rom, i en bunnløs brønn av fortvilelse og sorg. Man er sliten, men kan ikke vise det. Man må hele tiden stå på for andre. 

Ingen kan hjelpe eller avlaste, man må klare alt selv. Alltid. Hele tiden. Har ikke jeg lov til å falle sammen og gi opp? Jeg balanserer på line nå, har gjort det i flere år, og det er uvisst hvilken side jeg til slutt lander på. Til nå har jeg greid å holde meg på riktig side (livet), men hele tiden henger muligheten der for å falle ned på andre siden (døden).

Du har lov til å gi opp, men det betyr ikke at du trenger å dø. Du bør oppsøke hjelp, slutte å late som, snakke med dine nærmeste om hvordan du har det, gjøre noe for å få det bedre. Har du prøvd å gjøre noe med situasjonen din?

Skrevet

Har du søkt hjelp noen gang? Hvis ikke er det absolutt på tide å gjøre det nå.

Jeg er enig med Trine i at det er flere muligheter mellom de to ytterpunktene 'alltid stå på' og 'døden'

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...