Gå til innhold

Jeg var ikke slik før jeg ble syk og begynte på medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstod NHD tror jeg har trekk av EUPF.  Jeg har jo selv sagt at jeg kjenner meg igjen i hvordan de med EUPF har det inni seg.  Men jeg kjenner meg ikke igjen i adferden til mange med EUPF.  Jeg er heller motsatt i mange ting.  

Jeg har forstått at EUPF skyldes umodenhet.  Da får jeg ikke dette til å stemme med at jeg var så gammel når problemene begynte.  Jeg har bare tenkt mer og mer på om det er medisinene som har endret tankemåten min.  Reaksjonene mine. Personligheten min. Troen min.  Drømmene mine. Hjernen min. Viljen min. Uroen.  Jeg har nok alltid vært sårbar av natur.  Men mye av det andre forstår jeg ikke hva er.  Føler ikke det er meg.  Det skremmer meg og gjør meg usikker. Jeg prøver så godt jeg kan å være den gamle meg på utsiden.  

Er det andre som har merket at de har forandret seg så mye av medisinene?

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

13

• XbellaX

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, føler medisner har ødelagt alt (jeg kan selvfølgelig ta feil).

Skrevet

Jeg forstod NHD tror jeg har trekk av EUPF.  Jeg har jo selv sagt at jeg kjenner meg igjen i hvordan de med EUPF har det inni seg.  Men jeg kjenner meg ikke igjen i adferden til mange med EUPF.  Jeg er heller motsatt i mange ting.  

Jeg har forstått at EUPF skyldes umodenhet.  Da får jeg ikke dette til å stemme med at jeg var så gammel når problemene begynte.  Jeg har bare tenkt mer og mer på om det er medisinene som har endret tankemåten min.  Reaksjonene mine. Personligheten min. Troen min.  Drømmene mine. Hjernen min. Viljen min. Uroen.  Jeg har nok alltid vært sårbar av natur.  Men mye av det andre forstår jeg ikke hva er.  Føler ikke det er meg.  Det skremmer meg og gjør meg usikker. Jeg prøver så godt jeg kan å være den gamle meg på utsiden.  

For din egen del så bør du slutte med denne grublingen som går opp og opp igjen på de samme tingene, og heller handle. Spiller det noen rolle om du har eupf? Det finnes mange ulike måter å ha eupf på!

Anonymous poster hash: c235d...c31

Skrevet

For din egen del så bør du slutte med denne grublingen som går opp og opp igjen på de samme tingene, og heller handle. Spiller det noen rolle om du har eupf? Det finnes mange ulike måter å ha eupf på! Anonymous poster hash: c235d...c31

Det spiller en rolle hvis medisinene er årsaken. Jeg forstår dere er lei av meg, men dere trenger ikke lese innleggene mine hvis dere ikke vil. Jeg har bare dette ene livet, og hvis det er medisinene som er med på å ødelegge det så må det mest fornuftige for meg være å redusere eller seponere de.

Skrevet

Det spillsituasjonen n rolle hvis medisinene er årsaken. Jeg forstår dere er lei av meg, men dere trenger ikke lese innleggene mine hvis dere ikke vil. Jeg har bare dette ene livet, og hvis det er medisinene som er med på å ødelegge det så må det mest fornuftige for meg være å redusere eller seponere de.

Det er det jeg mener med å handle: Snakk med legen og gjør noe med situasjonen. Du kommer ingen vei ved å gruble og male opp igjen på det samme. Du får ikke svar av det.

Skrevet

Det er det jeg mener med å handle: Snakk med legen og gjør noe med situasjonen. Du kommer ingen vei ved å gruble og male opp igjen på det samme. Du får ikke svar av det. Anonymous poster hash: c235d...c31

Jeg har skrevet det flere ganger før at det er begrenset hva jeg får diskutert med legen.

Skrevet

Jeg har skrevet det flere ganger før at det er begrenset hva jeg får diskutert med legen.

Ok. Så da tenker du på å trappe ned fordi noen her på forumet sier du kan det? Du blir ikke noe klokere av å diskutere det samme opp igjen her. Skift lege. Spør, vær direkte. Men hvis du er så redd for en diagnose, så kan du heller ikke forvente å få riktig hjelp. Du kommer ingen vei uten; Handling. :)

Skrevet

Ok. Så da tenker du på å trappe ned fordi noen her på forumet sier du kan det? Du blir ikke noe klokere av å diskutere det samme opp igjen her. Skift lege. Spør, vær direkte. Men hvis du er så redd for en diagnose, så kan du heller ikke forvente å få riktig hjelp. Du kommer ingen vei uten; Handling. :)Anonymous poster hash: c235d...c31

Uansett hva jeg spør om på dol så ender det med at jeg må forsvare meg hvorfor jeg spør, hvorfor det har betydning for meg. Det blir sjeldnere jeg får svar eller får svar på eller diskutert det jeg lurer på. Jeg er på let etter et annet sted jeg kan skrive det jeg trenger og få diskutert det jeg lurer på. Dette hjelper meg lite. Gjør meg bare frustrert.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, du bør ikke redusere medisiner.

De som svarer deg, men ikke gir deg de svar du ønsker å få, starter du lange diakusjoner med for å forsvare deg.

De som støtter deg, men på helt ufaglig grunnlag, tar du til inntekt for det svaret du ønsker å få.

Skal du komme videre, må du skaffe deg en kompetent behandler der du også få tid til å diskutere alt dette grundig.

Har du tenkt på at sykdommen kan ha endret deg?

Eller at alderen kan ha endret deg?

Skrevet

De som svarer deg, men ikke gir deg de svar du ønsker å få, starter du lange diakusjoner med for å forsvare deg.

De som støtter deg, men på helt ufaglig grunnlag, tar du til inntekt for det svaret du ønsker å få.

Skal du komme videre, må du skaffe deg en kompetent behandler der du også få tid til å diskutere alt dette grundig.

Du har skrevet at jeg har en kompetent behandler, og det har jeg nok også. Men det begrenser seg hvor mye jeg får tatt opp, og hvor mye vi får diskutert.

Jeg har tenkt på at både sykdom og alder kan ha endret meg. Men uasett så blir alt spekulering. Jo større sprik det blir mellom mitt indre og ytre liv jo verre blir det. Føler jeg lever et dobbeltliv.

Skrevet

Tror du hun ville fått hyppigere timer og tilbud om terapi dersom hun la alle kortene på bordet til psykiateren? Evt blitt henvist til annen behandler dersom han ikke har mulighet selv?

Dette har jeg tenkt og lurt på lenge. Ikke meningen å blande meg men.. Nå spør jeg,

Skrevet

Uansett hva jeg spør om på dol så ender det med at jeg må forsvare meg hvorfor jeg spør, hvorfor det har betydning for meg. Det blir sjeldnere jeg får svar eller får svar på eller diskutert det jeg lurer på. Jeg er på let etter et annet sted jeg kan skrive det jeg trenger og få diskutert det jeg lurer på. Dette hjelper meg lite. Gjør meg bare frustrert.

Hvorfor føler du at du må forsvare deg?

Skrevet

Uansett hva jeg spør om på dol så ender det med at jeg må forsvare meg hvorfor jeg spør, hvorfor det har betydning for meg.

Et tips: Det er helt OK å ikke svare på spørsmål du får på et nettforum.  Du trenger ikke gå inn i diskusjoner med andre om hvorfor du spør om det du spør om, hvis dette tretter deg ut. 

Skrevet

Ja jeg føler medisinene forandrer min personlighet...

Skrevet

Hvorfor føler du at du må forsvare deg?

Jeg mener du forsvarer "sykdommen" din her og det bidrar til å vedlikeholde den. Jeg håper for din del at du tenker over NHDs råd. Du trenger en kompetent behandler å diskutere dette med. Jeg har ikke skrevet at du ikke bør bruke forumet. Men prøv å bruke det på en konstruktiv måte for egen del :)

Skrevet

For meg var dette et konstruktivt spørsmål. Noe jeg ønsket å diskutere på en konstruktiv måte.

Skrevet

Et tips: Det er helt OK å ikke svare på spørsmål du får på et nettforum.  Du trenger ikke gå inn i diskusjoner med andre om hvorfor du spør om det du spør om, hvis dette tretter deg ut.

Det er noen av oss som har den svakheten at det betyr noe hva andre mener, synes og tror om oss. Selv på et nettforum.

Skrevet

Det er noen av oss som har den svakheten at det betyr noe hva andre mener, synes og tror om oss. Selv på et nettforum.

Opplever du svarene du får som "angrep"'på deg - og at folk svarer deg fordi (du opplever at) folk er lei av deg?

Skrevet

ame="AnonymBruker" post="3613205" timestamp="1425025077"]

For meg var dette et konstruktivt spørsmål. Noe jeg ønsket å diskutere på en konstruktiv måte.

Det forstår jeg. Men du har spurt om det samme flere ganger. Blir du noe klokere? Dette er ikke ment som et angrep på deg og som sagt ikke for at jeg mener du skal slutte å bruke forumet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...