Gå til innhold

Jeg var ikke slik før jeg ble syk og begynte på medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er forferdelig trist at du har en behandler som ikke tar problemene dine på alvor og gir deg hyppigere timer og tilbud om terapi når du har lagt alle kortene på bordet :(

Jeg synes ikke dette er en kompetent og seriøs behandler når det er slik.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

13

• XbellaX

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har skrevet det flere ganger før at det er begrenset hva jeg får diskutert med legen.

Da bør du skifte lege. Han/hun er sikkert kompetent, men så lenge du ikke får nok tid der, er han/hun tydeligvis ikke rett for deg. 

Kan du skrive et brev med en del punkter du vil ta opp og ha med neste gang?

Skrevet (endret)

Jeg har skrevet det flere ganger før at det er begrenset hva jeg får diskutert med legen.

Hva sier din behandler når du spør om det ville vært mulig med hyppigere konsultasjoner (videre redgjøre grundig for årsak) enten hos ham (om han har tid) eller om han kan anbefale og/eller evt hjelpe til med å søke deg til andre. 

Endret av XbellaX
Skrevet

Opplever du svarene du får som "angrep"'på deg - og at folk svarer deg fordi (du opplever at) folk er lei av deg?

Jeg har nok vært ganske destruktiv på dol i dårlige perioder.  Når jeg nå tar opp et for meg konstruktivt spørsmål så oppfatter jeg at flere her på dol bare ser den destruktive delen av meg.  De skriver at jeg bare må fortsette å skrive på dol. Men tar jeg opp de spørsmål og tanker jeg går med så ender trådene opp som dette.  Denne tråden handler heller ikke om det jeg lurte på. Jeg kan ikke lage meg nye ting å lure på, så hvis jeg ikke kan skrive om det jeg lurer på så blir alternativet å kutte ut dol.

Akkurat dette tema denne tråden startet med kunne jeg kanskje heller tatt opp på nettstedet som jobber mot AD.  Jeg ville nok fått en helt annen respons da.  Men jeg har inntrykk av at de ser litt for ensidig på det, så det vil være lite nyttig for meg. Jeg er ikke imot medisiner, det er ofte helt nødvendig,  men jeg er åpen for de negative sidene også.  I dag var det en annen på dol som la ut en artikkel om medisiner.  Jeg svelger ikke alt en mann skriver om medisiner, men jeg stiller meg litt spørsmål til endel. 

Nhd spurte om jeg hadde tenkt på at alderen og sykdommen kan være årsak.  Kanskje er det en kombinasjon av både alder, sykdom og medisiner.  Jeg vil nok aldri få et sikkert svar på det.  Verken på dol eller hos behandler. Eneste jeg kan gjøre er å ta en vurdering på om jeg skal forsøke å endre på det jeg har mulighet til å forsøke å endre.  Og når jeg spør på et nettsted hadde jeg håpet å høre mer om andres erfaringer, og ikke at tråden skal ende som dette.

Skrevet

Hva sier din behandler når du spør om det ville vært mulig med hyppigere konsultasjoner (videre redgjøre grundig for årsak) enten hos ham (om han har tid) eller om han kan anbefale og/eller evt hjelpe til med å søke deg til andre. 

Jeg liker ikke å be om noe, men gjorde likevel et forsøk sist.  Men han mente det var nok.  Og da sa ikke jeg mer.

Skrevet (endret)

Men medisiner kan vel ikke gi de type "bivirkningene" som du beskriver? 

Endret av larimar
Skrevet

Jeg liker ikke å be om noe, men gjorde likevel et forsøk sist.  Men han mente det var nok.  Og da sa ikke jeg mer.

Hva begrunnet han det med (at tilbudet du har er nok)?

Skønner han virkelig ikke hvor mye du sliter hele året - år etter år???

det er bare helt utrolig!

Skrevet

Hva begrunnet han det med (at tilbudet du har er nok)?

Skønner han virkelig ikke hvor mye du sliter hele året - år etter år???

det er bare helt utrolig!

Jeg gikk også til psykolog når jeg begynte hos ham. Det har aldri vært snakk om noe annet enn medisinsk oppfølging.

Skrevet

Men medisiner kan vel ikke gi de type "bivirkningene" som du beskriver?

Jeg vet ikke. Mest sannsynlig er det kombinasjon av flere ting.

Skrevet

Jeg har nok vært ganske destruktiv på dol i dårlige perioder.  Når jeg nå tar opp et for meg konstruktivt spørsmål så oppfatter jeg at flere her på dol bare ser den destruktive delen av meg.  De skriver at jeg bare må fortsette å skrive på dol. Men tar jeg opp de spørsmål og tanker jeg går med så ender trådene opp som dette.  Denne tråden handler heller ikke om det jeg lurte på. Jeg kan ikke lage meg nye ting å lure på, så hvis jeg ikke kan skrive om det jeg lurer på så blir alternativet å kutte ut dol.

Du som alle andre vil jo alltid være velkommen til å skrive på DOL. Spørsmålet er om du har noen nytte av det, og det er jo noe du får avgjøre ene og alene. 

Men når du poster de samme spørsmålene på psyk måned etter måned, år etter år, klarer jeg ikke forstå hvorfor du ikke aktivt går inn å gjør noe med situasjonen fremfor å bare fortsette å spørre her. 

Har han nok informasjon? Når du skriver at du ikke vet om du klarer mer fordi smerten og uroen er så intens, så håper jeg også at du sier dette konkret til ham. 

Skrevet (endret)

Du som alle andre vil jo alltid være velkommen til å skrive på DOL. Spørsmålet er om du har noen nytte av det, og det er jo noe du får avgjøre ene og alene.

Men når du poster de samme spørsmålene på psyk måned etter måned, år etter år, klarer jeg ikke forstå hvorfor du ikke aktivt går inn å gjør noe med situasjonen fremfor å bare fortsette å spørre her.

Har han nok informasjon? Når du skriver at du ikke vet om du klarer mer fordi smerten og uroen er så intens, så håper jeg også at du sier dette konkret til ham.T

Hva vil det si å poste samme spørsmål? Er det å poste om samme tema? Hva når jeg tar med noe jeg har begynt å tenke på som kan ha betydning og jeg ikke har fått med før? Hva med alle trådene jeg har startet der jeg får lite svar på spørsmålet men som ender opp som dette.

Jeg føler ikke jeg har så mye igjen for å bruke dol lenger så lenge jeg bruker fast nick.

Jeg vet ikke hva mer jeg skal si til psykiateren. Har mest lyst til å trekke meg ut av alt.

I RL vil vi også ofte diskutere samme tema flere ganger. Ikke nødvendigvis for at vi alltid vil komme frem til svaret. Men for å sortere tanker. Dele meninger. Det er stor forskjell på å gå med tanker alene og å kunne diskutere de, selv om en ikke kommer frem til svaret.

Endret av eller
Skrevet

Hva vil det si å poste samme spørsmål? Er det å poste om samme tema? Hva når jeg tar med noe jeg har begynt å tenke på som kan ha betydning og jeg ikke har fått med før? Hva med alle trådene jeg har startet der jeg får lite svar på spørsmålet men som ender opp som dette.

Jeg føler ikke jeg har så mye igjen for å bruke dol lenger så lenge jeg bruker fast nick.

Jeg vet ikke hva mer jeg skal si til psykiateren. Har mest lyst til å trekke meg ut av alt.

Du er god på å tolke det meste i verste mening, du er også ganske dyktig på bli defensiv/ selverklært hjelpeløs og stikke hodet i sanden dersom noen utfordrer ditt fastlåste tankemønster. 

At du strever og sliter med visse tema har jeg full forståelse for, men hjelper det å stille de stort sett samme spørsmålene på DOL med jevne mellomrom år etter år? Forventer du å bli bedre når du gjør det samme hele tiden? Dersom du ønsker endring må du også handle annerledes enn du har gjort tidligere.

Skrevet

I RL vil vi også ofte diskutere samme tema flere ganger. Ikke nødvendigvis for at vi alltid vil komme frem til svaret. Men for å sortere tanker. Dele meninger. Det er stor forskjell på å gå med tanker alene og å kunne diskutere de, selv om en ikke kommer frem til svaret.

Jeg opplever deg ikke mottagelig for diskusjoner eller utveksling av tanker på DOL, dessverre. Du virker fullstendig låst fast i et mønster du ikke kommer ut av alene.

Skrevet

Jeg opplever deg ikke mottagelig for diskusjoner eller utveksling av tanker på DOL, dessverre. Du virker fullstendig låst fast i et mønster du ikke kommer ut av alene.

Jeg vet jeg er fastlåst i mye. Men jeg forstår fremdeles ikke reaksjonene jeg har fått på det jeg lurte på i denne tråden. Hadde jeg tatt dette heller opp på nettstedet som jobber mot AD, så ville jeg kanskje fått litt mer svar på det jeg lurte på. Men jeg har inntrykk av at de ser litt ensidig på det, så jeg ønsket ikke å ta det opp der.

Du opplever meg ikke motakelig for diskusjoner, mens jeg opplever at i mange diskusjoner på dol så er det flere som bare ser den destruktive siden. Veldig mye blir derfor tolket feil. Jeg merker forskjell når jeg diskuterer med fast nick, og når jeg diskuterer anonymt.

Skrevet

Jeg vet jeg er fastlåst i mye. Men jeg forstår fremdeles ikke reaksjonene jeg har fått på det jeg lurte på i denne tråden. Hadde jeg tatt dette heller opp på nettstedet som jobber mot AD, så ville jeg kanskje fått litt mer svar på det jeg lurte på. Men jeg har inntrykk av at de ser litt ensidig på det, så jeg ønsket ikke å ta det opp der.

Du opplever meg ikke motakelig for diskusjoner, mens jeg opplever at i mange diskusjoner på dol så er det flere som bare ser den destruktive siden. Veldig mye blir derfor tolket feil. Jeg merker forskjell når jeg diskuterer med fast nick, og når jeg diskuterer anonymt.

Jeg tror du har mye rett i det du skriver her, uten tvil. Men, selv om noen svarer deg, så spør du jo om mye av det samme etter kort tid igjen. Det er de samme temanene du spør om så godt som hele tiden og det er helt uproblematisk, men vinklingen er den samme hver eneste gang,  f.eks. bør jeg slutte på medisiner for å se om jeg blir bedre?, hvor mange innlegg av denne typen tror du at du har skrevet i løpet av disse årene, det er nemlig ikke få. 

Skrevet

Jeg tror du har mye rett i det du skriver her, uten tvil. Men, selv om noen svarer deg, så spør du jo om mye av det samme etter kort tid igjen. Det er de samme temanene du spør om så godt som hele tiden og det er helt uproblematisk, men vinklingen er den samme hver eneste gang,  f.eks. bør jeg slutte på medisiner for å se om jeg blir bedre?, hvor mange innlegg av denne typen tror du at du har skrevet i løpet av disse årene, det er nemlig ikke få.

Jeg forstår at jeg ikke lenger har noe på dol og gjøre. Har forstått det lenge. Har bare ikke klart å kutte ut. Får finne et annet sted.

Skrevet

Jeg forstår at jeg ikke lenger har noe på dol og gjøre. Har forstått det lenge. Har bare ikke klart å kutte ut. Får finne et annet sted.

Klart du har noe på dol å gjøre :) Du skriver jo om mye du...

Skrevet

Så var det dette med å tolke at i verste mening igjen :-)

Jeg skal gjøre et nytt forsøk. 

Det hjelper ikke din tilstand noe å poste samme type spørsmål uke etter uke, år etter år. Dersom du ønsker å bli bedre må du også handle annerledes. 

Skrevet

Så var det dette med å tolke at i verste mening igjen :-)

Jeg skal gjøre et nytt forsøk. 

Det hjelper ikke din tilstand noe å poste samme type spørsmål uke etter uke, år etter år. Dersom du ønsker å bli bedre må du også handle annerledes.

Jeg tror ikke jeg tolker alt i verste mening. Jeg går ut fra at jeg fremdeles kan svare andre, skrive om mestring og fremgang. Men det jeg har slitt med i mange år, og alt som rører seg i hodet, usikkerheten min, alt jeg har behov for å skrive om og som jeg ikke kan snakke med andre om. Det har jeg skrevet nok om.

Jeg har gjort mange forsøk på handling. Dessverre klarer vi ikke alle å komme ut av det.

Glad jeg har holdt alt for meg selv i RL. Da blir jeg sett annerledes på enn jeg gjør her som jeg har utlevert meg.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg tolker alt i verste mening. Jeg går ut fra at jeg fremdeles kan svare andre, skrive om mestring og fremgang. Men det jeg har slitt med i mange år, og alt som rører seg i hodet, usikkerheten min, alt jeg har behov for å skrive om og som jeg ikke kan snakke med andre om. Det har jeg skrevet nok om.

Jeg har gjort mange forsøk på handling. Dessverre klarer vi ikke alle å komme ut av det.

Glad jeg har holdt alt for meg selv i RL. Da blir jeg sett annerledes på enn jeg gjør her som jeg har utlevert meg.

Men du ønsker fortsatt ikke å foreta deg noe mer aktivt altså? Som å kreve å få bytte behandler? 

Om du fikk velge, ville du fortsette å spørre samme spørsmål her år etter år, og så skulle alle  helst svare at ja, du bør kutte ut medinsiner?

Anonymous poster hash: 9347b...f73

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...