Gå til innhold

Sex

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle som gidder å lese. Jeg poster dette på Psykiatriforumet for jeg lurer på om det jeg skal skrive om er psykt eller ikke.

Jeg har fra tid til annen perioder hvor jeg er veldig opptatt av sex. Tenker veldig mye på menn og å ha sex med dem. Nå har det vært sånn i to-tre uker igjen. Siden de aller fleste (inkludert DOls forumbrukere) er veldig liberale med tanke på sex, vil jeg nevne at jeg ikke er det. Jeg er kristen og gift, men har ikke hatt sex med mannen min på flere år pga sykdom hos ham. Jeg plages veldig med dette her, og samvittigheten min er omtrent svart. Jeg fantaserer om menn og sex og lengter etter å bli elsket med og begjært slik som det var i "gamle dager" med mannen min. Jeg savner dette så mye at det går meg på nervene.

Jeg kommer i konflikt med min tro fordi jeg på en måte er utro i tankene. Jeg tenker noen ganger at jeg ønsker å ta dette et skritt videre og være utro i virkeligheten, men da vil jeg nok ta livet mitt etterpå fordi jeg nok da ikke klarer å leve med skammen. Slik det er nå har jeg veldig skyldfølelse.

Er det noen som har forslag til hvordan jeg skal bli bedre og få disse tankene og følelsene bort? Vet ikke min arme råd. Jeg blir gal! Finnes det medisiner som tar bort sexdriften, tro?

Ønsker kun seriøse svar, for dette er seriøst ment.

Anonymous poster hash: e2ec3...725
Gjest Gargamel
Skrevet

Har du tatt det opp skikkelig med mannen din? Jeg vet ikke hva sykdommen hans består i, men en eller annen form for kos og sex er kanskje mulig.

Skrevet

Jeg synes ikke det er psykt i det hele tatt, det er naturlig at du savner det dere hadde, og det er ingen grunn til å ha dårlig samvittighet  - og det mener jeg selv om jeg slett ikke er ung og frigjort / ultraliberal seksuelt. 

Så hvis det hjelper noe: Dropp skyldfølelsen og tanken på at du er utro, det gjør bare situasjonen verre og mer plagsom for deg.  Det er ikke utroskap å fantasere om det du savner. 

Jeg har dessverre ikke noen gode råd om løsning av selve problemet, håper bare dere kan finne en måte å være nær hverandre på selv om han ikke kan ha det samme sexlivet som før.  Hvis du vet at han føler noe av det samme, er det mulig å få hjelp.  Jeg vet jo ikke hva som feiler mannen din, men en positiv side ved at verden har blitt veldig liberal på dette området, er at det finnes f.eks. seriøse hjelpetelefoner (i regi av Kreftforeningen og liknende) der man kan henvende seg anonymt og snakke med noen som har erfaring med akkurat de samme problemene.

Gjest gjesteleser
Skrevet

Støtter tidligere innlegg her. 

Svelg en kamel eller to og snakk med mannen din. Er det noe dere kan gjøre sammen som kan redusere savnet noe, om penetrasjonssex er utelukket? Sex kan være mye forskjellig, og jeg vil tro det handler like mye om mangel på nærhet. Er dere fysisk nære eller forsvant det også med sexen? Har dere noe særlig hudkontakt?

Kamel nr to handler om å godta at du er et seksuelt vesen, du som alle andre mennesker. Også kvinner har drifter og behov, det er helt naturlig og riktig. Heldigvis finnes det i dag utallige hjelpemidler som kan gjøre situasjonen litt lettere for deg! Det kan kanskje virke fremmed for deg med sexleketøy, men jeg tror du vil bli overrasket over hvor vanlig det er for folk i alle aldre og livssituasjoner :-) En god klitorisvibrator har reddet mange ekteskap! På kondomeriet.no kan du enkelt bestille på nett og få tilsendt hjem en diskre liten pakke uten avsender.

Den dårlige samvittigheten kan du iallefall glemme, du har ingenting å ha dårlig samvittighet for!

Skrevet (endret)

Jeg har heller ikke noe annet råd, en å ta dette opp med mannen din på en seriøs måte. Her kan det være andre ting som også kan stå i veien for uten sykdom, men det vet sikkert du best i tilfelle. Hva ønsker mannen din, hva klarer han ,hva slags behov har han. Det kunne være greit å vite det først, his du ikke vet det allerede da. Sex er jo vanligvis en sak mellom to mennesker.

Endret av FGT
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg skal forsøke å snakke med mannen min så får vi se hva det kommer ut av det.

Anonymous poster hash: e2ec3...725

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...