Obrenovich Skrevet 27. februar 2015 Skrevet 27. februar 2015 Hei NHD. Jeg har i 17 år brukt 10-15 mg Valium i døgnet. Kan jeg slutte brått med denne dosen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. februar 2015 Skrevet 27. februar 2015 KAN - ja. Anbefales - nei. Hvorfor kan du ikke fjerne 5 mg per dag hver annen uke? 0 Siter
Obrenovich Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Skrevet 27. februar 2015 (endret) Det er så vanskelig å finne ut hvilken dose jeg skal fjerne først. Det går å fjerne 5 mg, med egen innsats ,Er jo flere dager jeg bare tar 5 mg to ganger daglig Men det siste... Pga angsten jeg sliter med føles det umulig å trappe videre ned, for jeg føler jeg trenger de to Valiumene like mye, og aner ikke hvem av dem som er "lettest" å ta bort først. Og da føles det som at jeg like gjerne kan seponere helt etter å brukt 10 mg i døgnet noen dager. Blir vel ikke lett... Men jeg klarer ikke seigpining heller. Mener å ha hørt at ubegag og abstinenser går fortere over hvis man hopper i stedet for å krype det. Dumt spørsmål kanskje, men hvis man har stått på 10 mg noen dager, går det ann å seponere brått da? Hva er det verste som kan skje hvis jeg bråslutter etter å ha brukt 10 mg noen dager? Endret 27. februar 2015 av Obrenovich 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. februar 2015 Skrevet 27. februar 2015 Det skjer ikke noe verre enn økt angst. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. februar 2015 Skrevet 27. februar 2015 Det skjer ikke noe verre enn økt angst. Jeg fikk hallusinasjoner og selvmordstanker av å slutte brått for noen år siden da jeg var innlagt, bedre å trappe ned da. 0 Siter
Obrenovich Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Skrevet 27. februar 2015 Kommer vel også ann på dosen? 10 mg daglig er ikke mye. Som NHD sier - Det skjer ikke noe verre enn økt angst. Skal forsøke se hvordan jeg takler det. Har tatt tre Valium i døgnet noen dager nå, men fra i dag skal jeg bare ta to stk (=10 mg), og forsøke å seponere om en uke. Så nå får jeg sette stålviljen til! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. februar 2015 Skrevet 27. februar 2015 Kommer vel også ann på dosen? 10 mg daglig er ikke mye. Som NHD sier - Det skjer ikke noe verre enn økt angst. Skal forsøke se hvordan jeg takler det. Har tatt tre Valium i døgnet noen dager nå, men fra i dag skal jeg bare ta to stk (=10 mg), og forsøke å seponere om en uke. Så nå får jeg sette stålviljen til! Husker ikke hvilke dose jeg stod på, men skremmende var det. Vær forsiktig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.